آشنایی با نحوه انجام جراحی دندان عقل

جراحی دندان عقل

دندان عقل

رشد و پیدایش دندان‌ ها در ابتدا از دندان‌های جلویی ظاهر می‌شود و پس از آن نوبت دندان‌های نیش و آسیاب و در آخر مربوط به دندان‌های عقل است که این دندان‌ها در فاصله ۱۷ تا ۲۱ سالگی معمول ظاهر می‌شوند که همان دندان‌های انتهایی هستند. در گذشته انسان‌ها از مواد سختی تغذیه می‌کردند و به مرور زمان ساییدگی دندان‌ها موجب از بین رفتن دندان‌های کناری شده و دندان‌های عقل جایگزین آنها می‌شدند اما در حال حاضر به دلیل تغییر نوع تغذیه و همچنین رعایت بهداشت دندان‌ ها، در بسیاری از موارد استفاده از دندان عقل ممکن نمی‌شود.

در برخی از موارد ممکن است که بسیاری از افراد هیچ مشکلی به دندان‌های عقل خود که به تعداد ۴ عدد، ۲ عدد در فک بالا و دو عدد در فک پایین هستند مشکلی نداشته باشند اما در مواردی ممکن است که به دلیل کوچک بودن فک، عفونت و یا نهفتگی دندان مشکلاتی بوجود می‌آید که نیاز به اقدامات تخصصی توسط دندانپرشک است. با توجه به موقعیت و شرایط دندان عقل شما ممکن است که دندانپزشک روش‌های مختلفی را برای خارج کردن آن توصیه کند که این روش‌ها شامل کشیدن و همچنین جراحی دندان عقل است، بطور کلی جراحی دندان عقل زمانی انجام می‌پذیرد که کشیدن دندان ممکن نباشد و یا دندان عقل نهفته باشد که در این شرایط جراحی دندان عقل بهترین گزینه خواهد بود.

جراحی دندان عقل

جراحی دندان عقل چگونه انجام می‌شود؟

جراحی دندان عقل از جمله جراحی‌های سرپایی به حساب می‌آید بدین معنی است که پس از انجام عمل و خارج شدن دندان عقل می‌توانید به خانه رفته و با توصیه‌های دندانپزشک استراحت کنید. با توجه به شرایطی که دندان عقل شما دارد و همچنین درخواست بیمار متخصص دندانپزشک در حین جراحی می‌تواند از چند روش استفاده کند که از جمله آن‌ها می‌توانیم به بی حسی موضعی، بیهوشی آرامبخش و بیهوشی عمومی اشاره داشته باشیم.

در هنگام جراحی دندان عقل چه اقداماتی انجام می‌شود؟

هنگامی که دندانپزشک متخصص برای جراحی دندان عقل شما اقدام می‌کند در ابتدا در بافت لثه برشی را ایجاد می‌کند با این روش دندان و استخوان قابل مشاهده خواهد بود سپس برای از بین بردن استخوانی که متصل به ریشه دندان را مسدود کرده است اقدام می‌کند در صورت دشوار نبود این کار دندان به قسمت کوچک تقسیم می‌شود و سپس خارج می‌کند. در ادامه محل دندان در صورت وجود استخوان، پاکسازی می‌شود در مواقعی زخم بسته می‌شود و به منظور جلوگیری از خونریزی محل جراحی نیز پانسمان خواهد شد.

کلینیک دندانپزشکی سیمادنت
چگونه التهاب پس از کشیدن دندان عقل را کاهش دهیم

نحوه انجام جراحی دندان عقل

پس از جراحی دندان عقل چه اقداماتی انجام شود؟

پس از این که جراحی دندان‌های عقل خود را انجام دهید، ممکن است مقداری خونریزی وجود داشته باشد که امری طبیعی است و برای کنترل آن توصیه می‌شود که گاز پانسمان بین دندان‌ها قرار داده شود. علاوه بر این در مواردی نیز ممکن است که در صورت شما ورم و یا تغییر رنگ اتفاق بیفتد که تا سه روز روند افزایشی دارد و پس از آن بتدریج از شدت ورم کاسته خواهد شد.

متخصص دندانپزشکی با توجه به وضعیت شما ممکن است پیشنهادات مختلفی را ارائه دهد، استفاده از آنتی بیوتیک و دهانشویه و همچنین استفاده از غذاهای نرم به مدت چند روز بعد از جراحی توصیه می‌شود.

ارتودنسی و دندان عقل

ارتودنسی دندان در واقع سبب می‌شود که شما دندان‌های منظم ویک دستی داشته باشد زمانی که دندان‌های شما به هر دلیل درهم فرورفته و نامنظم است ارتودنسی یک گزینه ایده آل برای دندان‌های شما می‌تواند باشد. با توجه به تشخیص دندانپزشک و یا متخصص ارتودنس ممکن است که تغییراتی در دندان‌های شما ایجاد شود و برای رفع عوامل بی نظمی اقداماتی اتخاذ گردد در صورتی که دندان عقل نهفته داشته باشید و یا دندان عقل شما با ایجاد فشار سبب بهم ریختگی نظم دندان‌ها شود به احتمال زیاد متخصص ارتودنسی برای حذف دندان عقل از طریق جراحی دندان عقل یا کشیدن آن پیش از ارتودنسی اقدام خواهد کرد در موارد مانند ایمپلنت دندان نیز این اتفاق ممکن است که بیفتد و بستگی به تشخیص متخصص دندانپزشکی خواهد داشت.

کلینیک دندانپزشکی سیمادنت
یک دکتر عصب کشی خوب چه ویژگی هایی دارد؟

چراحی دندان عقل

اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که به دنبال بهترین دندانپزشکی برای زیبایی و سلامت دندان های خود با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت هستید به شما پیشنهاد می کنیم حتما به صفحه هزینه دندانپزشکی مراجعه نمایید. ما در وب سایت خود شرایطی را برای شما فراهم کرده ایم تا به راحتی هرچه تمام به صورت کاملا آنلاین اقدام به رزرو نوبت کنید. استفاده از خدمات آنلاین سایت مجموعه ما می تواند تجربه ای فوق العاده برای شما باشد. علاوه بر این امکان استفاده از خدمات ارتودنسی و ایمپلنت دندان نیز در مجموعه ما برای شما وجود دارد.

رای شما ثبت شد
به اشتراک بگذارید :
[addtoany]
مشاوره آنلاین