آنتی بیوتیک مناسب عفونت ایمپلنت

کاشت دندان و یا ارتودنسی دندان ار جمله موارد درمانی برای ناهنجاری های فک و دندان می باشد که این امر توسط متخصص ارتودنسی و یا دندانپزشک صورت می گیرد. در هر یک از درمان ها، رعایت بهداشت و نکات اصولی حین و پس از دوره درمان بسیار مورد توجه می باشد که در صورت عدم رعایت توصیه های پزشک متخصص عوارضی در پی خواهد داشت. در این میان برای جلوگیری از عفونت ایمپنت دندان از آنتی بیوتیک پس از ایمپلنت استفاده می شود. در ادامه بیشتر به این موضوع می پردازیم.

درمان ایمپلنت برای دندان های از دست رفته

یکی از مشکلاتی که هر کسی که دندان یا دندان های خود را از دست داده است با آن دست و پنجه نرم می کند از بین رفتن زیبایی ظاهری دهان و دندان است که علاوه بر آن با مشکل جویدن مواد غذایی روبرو هستند.

امروزه با انجام عمل کاشت ایمپلنت که جایگزین دندان های از دست رفته می باشد این مشکل را برای مردم حل کرده است که با قرار دادن پایه ای باریک که در استخوان فک وارد می شود عمل ایمپلنت را انجام می دهند که احساس مشابه دندان طبیعی را دارد و از بهترین مزیت کاشت ایمپلنت ثابت بودن آن است که دیگر مانند دندان های مصنوعی نیاز به بیرون آوردن ندارند.

استفاده از داروی آنتی بیوتیک

آنتی بیوتیک دارویی است برای از بین بردن باکتری ها که هیچ تاثیری بر روی ویروس ها،قارچ ها و انگل ندارد.

آنتی بیوتیک دارویی برای رفع عفونت های باکتریایی است که پزشک متخصص به دلیل وجود باکتری در دهان پس از عمل جراحی ایمپلنت، آنتی بیوتیک برای عفونت ایمپلنت را تجویز می کند.

درمان با آنتی بیوتیک برای عفونت ایمپلنت زمانی استفاده می شود که تشخیص داده شود دلیل بیماری و عفونت ویروس است یا باکتری که باید گفت آنتی بیوتیک برای عفونت های باکتریایی تجویز می شود و برای عفونت های ویروسی تاثیری ندارد که هنگامی که به پزشک مراجعه می کنید با شرح تمام علائم بیماری که اگر تشخیص بر باکتریایی بودن عفونت داده شود آنتی بیوتیک را تجویز می کنند.

برای مثال زمانی که درد شدید در صورت و ترشح بینی با تب بالا همراه باشد و با گذشت چند روز بدون بهبود باقی بماند از علائم عفونت های باکتریایی است که با تجویز آنتی بیوتیک برای عفونت ایمپلنت باکتریایی بهترین درمان را می توان داشت. اما مصرف بیش از حد آنتی بیوتیک برای عفونت های باکتریایی باعث مقاوم شدن باکتری ها در مقابل آنتی بیوتیک می شود و راه درمان با آنتی بیوتیک را دشوار می کند.

مطلب پیشنهادی: بهترین متخصص ایمپلنت در تهران

درمان با آنتی بیوتیک برای عفونت ایمپلنت

این سوال برای هرکسی ممکن است که پیش بیایید که آیا ایمپلنت دندان موجب عفونت دندان می شود؟ همان طور که گفتیم عمل ایمپلنت علاوه بر حفظ سلامت دهان و دندان بر زیبایی افراد هم تاثیر بسزایی دارد. عمل ایمپلنت یک نوع جراحی است که میله ای از جنس تیتانیوم به استخوان فک وارد می شود که دندان مصنوعی روی آن قرار می گیرد.

یکی از عواملی که موجب بروز عفونت ایمپلنت می شود عدم رعایت نکات بهداشتی و وجود باکتری در دهان است که موجب عفونت خود به خودی ایمپلنت خواهد شد که معمولا متخصص دندانپزشک قبل از عفونت کردن ایمپلنت آنتی بیوتیک برای جلوگیری از عفونت را تجویز می کنند تا راهی برای پیشگیری از عفونت باشد.

لازم است که بدانید هیچ عفونتی به خودی خود از بین نمی رود، در صورت مشاهده عفونت با پزشک متخصص مراجعه کنید.

نشانه های عفونت ایمپلنت و راه های درمان

اگر پس از عمل ایمپلنت شاهد تورم شدید و خونریزی در ناحیه ایمپلنت به همراه تب مداوم شدید به پزشک خود مراجعه کنید در صورت توجه نکردن عفونت به استخوان فک می رسد که باعث می شود بخشی از استخوان فک را برداشته و گاهی ممکن است موجب از بین رفتن دندان های دیگر هم شود که با اقدام فوری مانع از عفونت و اتفاق های ناگوار خواهید شد.

در پایان اهمیت ویژه آنتی بیوتیک در عفونت های باکتریایی را باید گفت که پزشک متخصص پس از عمل ایمپلنت به منظور جلوگیری از عفونت های احتمالی تجویز می کنند زیرا دهان خود باکتری هایی دارد که عدم توجه به بهداشت و توصیه های پزشک موجب عفونت ایمپلنت دندان خواهد شد و در آخر مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک بدون تجویز پزشک به هیچ وجه توصیه نمی شود.

رای شما ثبت شد