آیا کاشت دندان با ایمپلنت فرق دارد؟

بررسی هزینه و قیمت ایمپلنت سرامیکی

ایمپلنت دندان (Dental Implant) یکی از بهترین شیوه هایی است که امروزه می توان به واسطه آن فضای خالی ایجاد شده ناشی از کشیدن دندان را پر کرد. در این بخش قصد داریم تا اطلاعاتی را در خصوص تفاوت های بین کاشت دندان و ایمپلنت با شما خوانندگان عزیز به اشتراک بگذاریم؛ همراه ما باشید.

آیا کاشت دندان با ایمپلنت دندان تفاوت دارد؟

در واقع کاشت دندان و ایمپلنت به یک معنی هستند و تفاتی ندارند، پس هردو به منظور از بین بردن جای خالی دندان ها استفاده می شود. قبل از ورود به بحث اصلی باید بگوییم که انسان ها بنا بر دلایل مختلف از قبیل عدم مراقبت صحیح از دندان، کشیدن سیگار و … مجبور به کشیدن دندان های پوسیده و آسیب دیده خود می شوند و از همین رو برای پر کردن جای خالی دندان ها و حفظ زیبایی ظاهر لبخند خود به روش های مختلف کاشت دندان روی می آورند. در حقیقت کاشت دندان یکی از بهترین راهکارهای درمانی و زیبایی ممکن برای پر کردن جای خالی دندان های از دست رفته است که می توان به ۳ شیوه ایمپلنت، بریج و یا استفاده از پروتزهای مصنوعی این کار را انجام داد. در ادامه با تفاوت های موجود بین تک تک این شیوه ها آشنا خواهیم شد:

منظور از کاشت ایمپلنت دندان چیست؟

کاشت ایمپلنت دندان یکی از بهترین شیوه ها به منظور به حداقل رساندن تحلیل استخوان فک در ناحیه دندان یا دندان های کشیده شده است. ایمپلنت در مقایسه با دیگر شیوه ها طبیعی تر به نظر رسیده و با توجه به نوع جنس آن از ماندگاری و طول عمر بسیار بالایی برخوردار است.

البته در برخی از شرایط که بافت استخوان فک فرد تحلیل رفته باشد برای کاشت ایمپلنت به عمل پیوند استخوان نیاز است. پایه فیکسچر ایمپلنت که از جنس تیتانیوم سازگار با بدن انسان بوده بعد از کاشت به تدریج با استخوان فک جوش خورده و به عنوان ریشه پروتز مصنوعی که بعد از چندین ماه و اطمینان از پیوند ایمپلنت با بافت استخوان روی آن قرار می گیرد؛ شناخته می شود. بدین ترتیب شما با پر کردن جای خالی دندان های از دست رفته خود می توانید مجددا ظاهری زیبا به لبخند و چهره خود ببخشید.

مطلب پیشنهادی: بهترین متخصص ایمپلنت در تهران

منظور از بریج دندان چیست؟

بریج دندان یکی دیگر از شیوه های درمانی و زیبایی است که می توان همانند کاشت ایمپلنت از این طریق به درمان عوارض بی دندانی فرد پرداخت. این روش قدیمی بدین صورت است که برای پر کردن فضای خالی دندان کشیده شده به تراشیدن دندان های مجاور نیز نیاز دارد؛ به همین دلیل استفاده از آن برای تمامی افراد توصیه نمی شود و بهتر است که در صورت پر شدگی دندان های مجاور و نیاز آنها به روکش از این شیوه برای پر کردن فضای خالی دندان از دست رفته استفاده شود. بریج دندان در مقایسه با کاشت ایمپلنت دندان از هزینه بسیار کمتری برخوردار بوده و از نظر ماندگاری نیز میتوان آن را در مرتبه پایین تری قرار داد.

آیا کاشت دندان با ایمپلنت فرق دارد؟

منظور از پروتز یا دندان مصنوعی چیست؟

یکی دیگر متداول ترین شیوه ها که اغلب افراد جامعه خصوصا افراد با سنین بالا از آن برای پر کردن جای خالی دندان های خود استفاده می کنند؛ استفاده از پروتزهای مصنوعی دندان بوده که بعد از قالب گیری از استخوان فک در لابراتوار دندانپزشکی ساخته شده و به صورت متحرک بر روی دندان قرار می گیرد.

در واقع این شیوه در مقایسه با کاشت ایمپلنت دندان از امتیازات کمتری برخوردار بوده و به دلیل امکان در آوردن دندان ها ممکن است که به افراد حس ناخوشایندی را القا نماید. بنابراین در یک دسته بندی کلی از تفاوت های بین دندان مصنوعی و ایمپلنت میتوان به موارد ذیل اشاره کرد :

  • ثابت و طبیعی بودن ایمپلنت در مقایسه با محدودیت های دندان مصنوعی هنگام غذا خوردن؛ صحبت کردن و خوابیدن
  • هزینه بالاتر هر واحد ایمپلنت در مقایسه با دندان مصنوعی
  • جنس مستحکم تیتانیوم مورد استفاده برای ساخت ایمپلنت در مقایسه با پرسلن پروتز های مصنوعی
  • و ..

نکاتی در خصوص ارتودنسی دندان در کنار ایمپلنت

ارتودنسی دندان بر خلاف کاشت ایمپلنت دندان تنها برای اصلاح عیوب و نواقص ظاهری دندان ها بکار رفته و باعث می شود که دندان ها در سر جای درست خود قرار گیرند و وضعیت فک افراد نیز تنظیم شود. به طور کلی می توان گفت که هدف این شیوه درمانی و زیبایی از بین بردن کجی دندان ، نامرتب بودن و از بین بردن فاصله میان دندان ها می باشد و بر اساس نوع مشکل فرد و تشخیص متخصص ارتودنسی از انواع مختلف روش های آن برای انجام این کار کمک گرفته می شود. ارتودنسی همانند ایمپلنت برای مشاهده نتایج اثر بخش آن کاری زمان بر بوده و با توجه به وضعیت بیمار و نوع شرایط درمانی او متغیر است.

شما می توانید در صورتی که هر گونه پرسشی در خصوص انواع ناهنجاری های دهان و دندانی خود دارید با متخصصین ما در سیمادنت کلینیک از طریق صفحه پرسش و پاسخ در ارتباط باشید و یا برای دریافت نوبت معاینه از طریق سایت اقدام نمایید.

آیا کاشت دندان با ایمپلنت فرق دارد؟

کاشت دندان یکی از بهترین شیوه ها به منظور به حداقل رساندن تحلیل استخوان فک در ناحیه دندان یا دندان های کشیده شده است. ایمپلنت در مقایسه با دیگر شیوه ها طبیعی تر به نظر رسیده و با توجه به نوع جنس آن از ماندگاری و طول عمر بسیار بالایی برخوردار است.
بریج دندان یکی دیگر از شیوه های درمانی و زیبایی است که می توان همانند کاشت ایمپلنت از این طریق به درمان عوارض بی دندانی فرد پرداخت. این روش قدیمی بدین صورت است که برای پر کردن فضای خالی دندان کشیده شده به تراشیدن دندان های مجاور نیز نیاز دارد.
یکی دیگر متداول ترین شیوه ها که اغلب افراد جامعه خصوصا افراد با سنین بالا از آن برای پر کردن جای خالی دندان های خود استفاده می کنند؛ استفاده از پروتزهای مصنوعی دندان بوده که بعد از قالب گیری از استخوان فک در لابراتوار دندانپزشکی ساخته شده و به صورت متحرک بر روی دندان قرار می گیرد.
ثابت و طبیعی بودن ایمپلنت در مقایسه با محدودیت های دندان مصنوعی هنگام غذا خوردن؛ صحبت کردن و خوابیدن هزینه بالاتر هر واحد ایمپلنت در مقایسه با دندان مصنوعی جنس مستحکم تیتانیوم مورد استفاده برای ساخت ایمپلنت در مقایسه با پرسلن پروتز های مصنوعی
به این مقاله امتیاز دهید
به اشتراک بگذارید :
[addtoany]
مشاوره آنلاین