ارتودنسی بهتر است یا لمینت

ارتودنسی بهتر است یا لمینت
۵
(۱)

ارتودنسی بهتر است یا لمینت؟ یکی از مهمترین و اصلی ترین سوال هایی می باشد که امروزه بسیاری از افراد به دنبال پاسخ مناسبی برای این سوال هستند. شما نیز می توانید برای رسیدن به نتیجه ایده آلی در خصوص هر یک از این روش های زیبایی اطلاعات مورد نیاز را به دست آورید که آشنایی با مزیت ها و معایب هر یک از این روش ها اعم از ارتودنسی دندان ، لمینت، کامپوزیت و یا حتی ایمپلنت دندان می تواند شما را در انتخاب یکی از بهترین آن ها یاری کند.

همچنین بخوانید: ارتودنسی بهتر است یا کامپوزیت؟

ارتودنسی بهتر است یا لمینت

ارتودنسی دندان بهتر است یا لمینت؟

آیا شما نیز به پاسخ مناسبی برای سوال ارتودنسی بهتر است یا لمینت، هستید؟

آیا می دانید که چه مواردی تعیین می کند که ارتودنسی خوب است یا لمینت؟

از شما دعوت می شود که مقاله پیش روی خود را تا پایان آن همراهی کنید و از این طریق اطلاعات بسیار جالبی را در مورد ارتودنسی بهتر است یا لمینت، به دست آورید.

امروزه زیبایی دندان و دهان از اهمیت بالایی برای بسیاری از افراد در کل جهان دارد به طوری که آن ها حاضرند تا هرگونه هزینه ای را متحمل شده و به زیبایی دندان مورد نظر خود دست پیدا کنند. از مهمترین و پرطرفدارترین روش های مورد استفاده برای زیبایی دندان، می توان به ارتودنسی و لمینت اشاره کرد که هر کدام از این روش ها دارای هزینه های بسیار متفاوت و مراحل اجرایی گوناگونی نیز هستند که افراد می توانند با توجه به نظر دندانپزشک خود، یکی از این بهترین روش ها را برای رسیدن به زیبایی مورد نظر خود انتخاب کنند.

برای اینکه یکی از بهترین و مناسب ترین این روش ها را انتخاب کنید بایستی در وهله ی اول در مورد هر یک از این روش ها و مزیت ها و معایب آن ها اطلاعات لازم را به دست آورید. در ادامه مقاله سعی بر آن داریم تا در مورد اینکه ارتودنسی بهتر است یا لمینت توضیحات بیشتری را به حضورتان ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

همچنین بخوانید: اصلاح طرح لبخند

روند درمان ارتودنسی

برای پاسخ به اینکه ارتودنسی خوب است یا لمینت؟ بهتر می باشد که در گام اول با روش ارتودنسی به شکل کامل آشنا شوید. ارتودنسی برای از بین بردن نامنظمی و نامرتبی دندان های فک بالا و پایین مورد استفاده قرار می گیرد. دندانپزشک در صورتی که بخواهد دندان ها را به شکل منظم در یک ردیف قرار دهد، از این روش استفاده می نماید و هیچ روش دیگری را نمی توان به جای ارتودنسی مورد استفاده قرار داد. مدت و دوره درمان این روش بسیار طولانی می باشد و افراد بایستی ۱۸ تا ۳۶ ماه صبر کنند تا بتوانند به زیبایی دندان مورد نظر خود دست پیدا کنند. همچنین در نظر داشته باشید که مراقبت از دندان ها در این روش بسیار مهم و حساس می باشد چرا که در غیر این صورت ذرات غذای مانده در لابه لای بریس ها ممکن است دندان های شما را در کمترین زمان ممکن نابود کند. به همین جهت توصیه می شود که حتما قبل از اجرای این روش با تمام مراحل آن آشنایی داشته باشید.

ارتودنسی بهتر است یا لمینت

همچنین بخوانید: سن مناسب ارتودنسی

ارتودنسی بهتر است یا لمینت

 

روند لمینت دندان

لمینت دندان یکی از دیگر روش های زیبایی به شمار می آید و بسیاری از افراد از این روش برای از بین بردن و در واقع پنهان کردن دندان های تیره، شکسته، کوچک و بدشکل خود از آن استفاده می کنند. همچنین افراد می توانند برای از بین بردن فضای خالی میان دندان های خود به راحتی از روش لمینت استفاده کرده و زیبایی بسیار جذاب و بی نظیری را برای خود به ارمغان آورند. با اجرای لمینت می توانید لبخند خود را بسیار زیباتر ساخته و توجه بسیاری از افراد را به سوی خود جذب کنید. حال اگر به دنبال پاسخ مناسبی برای ارتودنسی بهتر است یا لمینت هستید می توانید به این امر پی ببرید که کارایی هر یک از این روش ها در واقع با یکدیگر متفاوت است. همچنین در نظر داشته باشید که لمینت نیاز به دوره ی درمانی نداشته و بیماران می توانند در کمتر از چند جلسه به راحتی از دندان های لمینتی خود بهره مند شده و هر چند یک بار نیز برای کنترل نزد متخصص ارتودنسی خود مراجعه کنید.

همچنین بخوانید: مزیت لمینت برای دندان های کج

مزایا و معایب ارتودنسی

اگر شما به دنبال یافت پاسخ مناسبی برای ارتودنسی بهتر است یا لمینت هستید می توانید با مزیت های روش ارتودنسی آشنا شوید که از مهمترین و اصلی ترین مزیت های استفاده از آن می توان به داشتن دندان های بسیار منظم و در یک ردیف اشاره کرد. ارتودنسی می تواند با وارد کردن فشار یکسانی بر روی هر یک از دندان ها، مانع از پوسیدگی دندان ها شده و زیبایی ماندگاری را برای شما به ارمغان آورد. از مهمترین معایب آن می توان به طولانی بودن دوره درمان، حساس بودن روش های مراقبت از بریس های دندانی و سلامت دندان ها اشاره کرد. اگر شما در این روش به توصیه های پزشکی توجه نکنید با مشکلات بسیار زیادی رو به رو می شوید.

ارتودنسی بهتر است یا لمینت

همچنین بخوانید: طول درمان ارتودنسی

ارتودنسی بهتر است یا لمینت

مزایا و معایب لمینت

امروزه افرادی که با سوال ارتودنسی بهتر است یا لمینت مواجه هستند باید بدانند که مهمترین مزیت های لمینت کوتاه بودن دوره درمان، لبخندی بسیار جذاب داشتن و پنهان کردن دندان های خراب و پوسیده اشاره کرد. البته در نظر داشته باشید که این روش معایب چندانی را ندارد به طوری که از مهمترین معایب آن می توان به بالا بودن هزینه های دندان لمینتی و عدم خوردن خوراکی های بسیار سفت اشاره کرد. دندان هایی که پوسیده و خراب شده اند قابلیت ارتودنسی را ندارند به همین جهت لمینت سرامیکی می تواند یکی از بهترین و ایده آل ترین گزینه برای زیبایی دندان ها به شمار می آید.

مقایسه ارتودنسی با لمینت

همانطور که در بخش های قبلی نیز به این امر اشاره شد، کارایی و کاربرد هر یک از این روش ها با یکدیگر متفاوت می باشد و شما می توانید با توجه به مشکلی که دارید یکی از بهترین این روش ها را انتخاب کنید. برای مثال در صورتی که از نامنظم بودن رشد دندان های خود در رنج هستید، بهترین گزینه برای درمان این مشکل، استفاده از روش ارتودنسی می باشد در صورتی که برای پر کردن فضای خالی میان دندان ها یا پوشاندن تیرگی های روی دندان، بهترین گزینه استفاده از لمینت دندان می باشد که شما می توانید با اخذ مشاوره ی لازم با دندانپزشک خود، زیبایی را برای دندان های خود به ارمغان آورید.

همچنین بخوانید: تفاوت ارتودنسی و لمینت

 

آیا این مقاله برایتان مفید بود؟

میانگین رای ۵ / ۵. تعداد رای: ۱

هنوز رای ثبت نشده است.

به اشتراک بگذارید :
[addtoany]
مشاوره آنلاین