ارتودنسی بی رنگ چیست +‌ مزایا و مراقبت ها

ارتودنسی نامرئی
۵
(۱)

یکی از چالش های ارتودنسی دندان، رنگی بودن براکت های درج شده بر روی دندان است. در صورتی که فرد علاقه ای به استفاده از ارتودنسی رنگی نداشته باشد، بهترین راه برای حل این مشکل، ارتودنسی بی رنگ دندان می باشد.

ارتودنسی بی رنگ چیست؟

در این نوع، از براکت های سرامیکی استفاده می شود که تا حدی با دندان ها هم رنگ می شوند و به چشم نمی آیند. شایان ذکر است که این نوع ارتودنسی نام های دیگری هم دارد. این موارد عبارت است از: ارتودنسی شفاف، اینویزیلاین و شیشه ای.

همچنین می بایست به این نکته توجه نمود، با اینکه در ارتودنسی بی رنگ، براکت ها خودنمایی ندارند، اما سیم ارتودنسی آشکار است. برای حل این مشکل نیز می توان از متخصص ارتودنسی درخواست کرد تا از سیم های هم رنگ براکت و دندان استفاده کند.

مزایا و معایب ارتودنسی بی رنگ چیست؟

از جمله مزایایی که ارتودنسی بدون رنگ دارد، عبارت است از:

  • برخلاف براکت های فلزی، براکت های سرامیکی به دلیل همرنگ بودن با دندان ،محبوبیت بیشتری دارد.
  • ممکن است برخی از براکت های فلزی در هفته اول بعد از ارتودنسی بر روی حس چشایی تاثیر بگذارند. اما این مشکل در براکت های سرامیکی وجود ندارد.
  • تنوع رنگی در براکت های سرامیکی بسیار بیشتر است. این موضوع می تواند در انتخاب براکت همرنگ دندان بسیار مفید باشد.
  • از جمله مزایای مهم ارتودنسی بی رنگ، طول دوره درمان است که نسب به بقیه انواع ارتودنسی، سریع تر می باشد و بین ۱۸ الی ۳۶ ماه است.

از جمله معایب ارتودنسی بی رنگ، عبارت است از:

  • قیمت براکت های سرامیکی گران تر از نوع فلزی آن می باشد. 
  • اندازه براکت های سرامیکی بزرگتر می باشد.
  • به دلیل اینکه جنس آن ها از سرامیک است، لذا دارای استحکام کمتری نسبت به نوع فلزی می باشند.
  • به دلیل بی رنگ بودن، ممکن است رنگ آن ها تغییر کند با توجه به میزان مراقبت از آن ها.

قیمت ارتودنسی بی رنگ چقدر است؟

عوامل بسیار زیادی بر روی هزینه ارتودنسی تاثیرگذار است و نمی توان به طور دقیق هزینه آن را مشخص نمود. اما، همانطور که در پیش تر به آن اشاره شد، هزینه ارتودنسی بی رنگ از نوع رنگی آن بیشتر بوده. جنس موارد به کار رفته در داخل براکت ها، مهمترین عامل تاثیرگذار در تعیین هزینه است. پیشنهاد می شود برای اطلاع از بروزترین قیمت ارتودنسی بی رنگ با کلینیک سیمادنت تماس بگیرید.

سوالات متداول ارتودنسی بی رنگ

در این قسمت پاسخ پرتکرار ترین سوالات مرتبط با ارتودنسی بدون رنگ آورده شده است. این سوالات، عبارت است از:

تنوع رنگی براکت های سرامیکی به چه صورتی می باشد؟

ارتودنسی بدون رنگ دارای ۳ بخش است. براکت ها که به دندان ها می چسپند و معمولا در طیف رنگی سفید موجود هستند. می توان بر روی سیم ارتودنسی روکش با رنگ دلخواه قرار داد. بخش آخر هم باندهای الاستیک می باشند که وظیفه نگه داشتن سیم را دارند و در رنگ های متفاوت موجود می باشند.

چگونه بعد از ارتودنسی بی رنگ از دندان ها مراقبت کنیم؟

بهتر است از خمیر دندان هایی که دارای سفید کننده می باشند استفاده نشود. خودداری از مصرف انواع نوشیدنی های گاز دارد. استفاده از دهانشویه و نخ دندان ضروری است. خودداری از مصرف دخانیات و مسواک زدن مرتب دندان ها.

آیا این مقاله برایتان مفید بود؟

میانگین رای ۵ / ۵. تعداد رای: ۱

هنوز رای ثبت نشده است.

به اشتراک بگذارید :
[addtoany]
مشاوره آنلاین