ارتودنسی سرامیکی یا همرنگ دندان

ارتودنسی سرامیکی یا همرنگ دندان
۰
(۰)

بسیاری از افراد کاندید ارتودنسی تنها به دلیل ظاهر براکت‌های فلزی بر روی دندان‌ها گاهاً در انجام درمان خود مردد هستند. در صورتی که این افراد به تشخیص متخصص ارتودنسی نیاز به انجام ارتودنسی ثابت داشته باشند، می‌توانند به سراغ یک روش ارتودنسی ثابت ولی در عین حال همرنگ با دندان‌ها به نام ارتودنسی سرامیکی بروند. ارتودنسی سرامیکی همان درمانی است که در عین تاثیرگذاری برابر با ارتودنسی ثابت فلزی، دیگر هیچ ظاهر نازیبایی برای بیمار ایجاد نمی‌کند.

ارتودنسی سرامیکی چیست؟

به طور کلی می‌توان گفت انجام ارتودنسی برای اصلاح ناهنجاری‌های دهان و فک بوده به طوری که برای این امر از براکت‌های همرنگ دندان استفاده شده که می‌تواند کمک کند تا دندان‌ها به جای مناسب خود برگردد. در گذشته نه چندان دور تنها نوع براکت‌های موجود در بازار از جنس فلز بودند که به عنوان ارتودنسی ثابت سنتی شناخته می‌شوند اما بعدها بریس‌هایی از جنس مواد کامپوزیتی و آلیاژهای سرامیکی همرنگ دندان ساخته شده است که به صورت شفاف و بدون رنگ می‌باشد.

این امر موجب شده که طراحی این بریس‌ها بسیار زیبا باشد و به راحتی با رنگ دندان‌ها ترکیب شده و کمترین میزان جلب توجه را بر روی دندان‌ها داشته باشد. با وجود این امر می‌‌توان گفت ارتودنسی سرامیکی علاوه بر اینکه می‌تواند به اصلاح جایگاه و نظم دندان‌ها بپردازد، هیچ گونه عوارض جانبی نداشته و نمود ظاهری دندان‌های شما را در طول دوره درمان نازیبا نمی‌کند. اما به طور کلی باید بدانید در ارتودنسی سرامیکی نیز لازم است که پس از انجام ارتودنسی، بهداشت دهان به طور کامل رعایت شده تا به راحتی بتوانید دندان‌های زیبا و سالم داشته باشید.

ارتودنسی سرامیکی
ارتودنسی سرامیکی برای درمان نامرتبی دندان‌ها

دریافت مستقیم نوبت برای مشاوره ارتودنسی سرامیکی از کلینیک سیمادنت

دریافت نوبت

بنر دکتر داوودیان

همانطور که از اسم بریس‌های سرامیکی پیدا است این نوع ارتودنسی که برای رفع ناهنجاری‌ها و فاصله بین دندان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد از مواد کامپوزیتی و آلیاژهای سرامیکی ساخته می‌شود. مواد کامپوزیتی مانند موادی هستند که جهت پر کردن دندان‌ها مورد استفاده قرار گرفته و برای ساخت بریس ارتودنسی نیز از این مواد به گونه‌ای استفاده شده که شباهت زیادی به روش پر کردن دندان‌ها دارد. از آنجایی که بریس‌های سرامیکی شکلی کاملاً مشابه با دندان‌‌های شما دارند می‌توان گفت این روش یکی از انواع روش‌های ارتودنسی نامرئی نیز شناخته می‌شود زیرا به دلیل همرنگ بودن با دندان‌ها کمتر جلب توجه می‌کند. با این حال تا شما در فاصله نزدیک به شخصی قرار نگیرید، نمی‌توانند تشخیص دهند که آیا شما از ارتودنسی استفاده کرده‌اید یا خیر اما بریس‌های فلزی دقیقاً برعکس عمل کرده و کاملاً از فاصله‌های دور نیز قابل مشاهده خواهد بود.


ارتودنسی همرنگ دندان برای چه کسانی قابل استفاده است؟!

از آنجایی که در حال حاضر ارتودنسی دندان نه تنها برای کودکان بلکه برای بزرگسالان نیز انجام می‌شود، یکی از نگرانی‌های افراد کاندید ارتودنسی، دیده شدن براکت‌های فلزی بر روی دندان‌ها است. در نتیجه این افراد علی الخصوص افراد بالغ همواره این سوال را دارند که امکان استفاده از ارتودنسی سرامیکی برای چه افرادی وجود دارد. توجه داشته باشید این ارتودنسی برای همه سنین قابل استفاده بوده که البته لازم است، حتماً برای انجام آن به پزشک متخصص ارتودنسی مراجعه شود تا این پزشک با تبحر کافی ارتودنسی دندان شما را انجام دهد.


مزایای مهم براکت‌های سرامیکی

همانطور که گفته شد، یکی از مهمترین مزایای بریس‌های سرامیکی نامرئی بودن و عدم جلب توجه آنها است به طوری که این روش برای افرادی که دوست ندارند ارتودنسی آنها مشهود باشد کاملا مناسب می‌باشد. علاوه بر این باید بدانید یکی دیگر از مهمترین مزایای استفاده از بریس‌های سرامیکی این است که مینرالیزه شدن یا تبدیل به مواد معدنی که در اثر رسوب پلاک‌ها بر روی مینای دندان ایجاد می‌شود در ارتودنسی سرامیکی مشاهده نمی‌گردد. همچنین پس از پایان دوره درمان، ارتودنسی سرامیکی همانند ارتودنسی فلزی به راحتی از دندان‌ها جدا می‌شود.

از طرفی برای متقاعد سازی و جذاب‌تر کردن درمان ارتودنسی برای کودکان نیز می‌توان اقدام به انتخاب الاستیک‌های رنگی نمود به طوری که بریس‌های رنگی سرامیکی باعث جذابیت دندان‌های کودکان می‌شود. همچنین توجه داشته باشید از آنجایی که ارتودنسی‌های سرامیکی به گونه‌ای هستند که در هنگام تماس با لب کمتر ایجاد ناراحتی در فرد می کند، پس به طور حتم فرد احساس راحت‌تری نسبت به ارتودنسی‌های فلزی خواهد داشت و این بریس‌ها در طول استفاده به هیچ عنوان تغییر رنگ نداده و زیبایی خود را حفظ می‌کنند.

بنر دکتر داوودیان

مقاومت براکت‌های سرامیکی چقدر است؟!

برای بسیاری از افراد این مسئله مطرح است که آیا براکت‌های سرامیکی نسبت به براکت‌های فلزی مقاومت و دوام کمتری دارند؟! در پاسخ به این سوال باید گفت که طبیعتاً سرامیک نسبت به فلز از استحکام کمتری برخوردار است و در نتیجه احتمال شکنندگی آن نیز بیشتر خواهد بود. با این وجود از نظر میزان تاثیرگذاری و نتیجه درمان، ارتودنسی ثابت سرامیکی مانند ارتودنسی ثابت فلزی و سنتی عمل می‌کند.

مقایسه ارتودنسی سرامیکی و فلزی
ارتودنسی سرامیکی و فلزی

اگر هنوز در رابطه با میزان استحکام و قدرت براکت‌های سرامیکی نسبت به براکت‌های فلزی مردد هستید، حتماً فایل صوتی دکتر داودیان را به دقت گوش بدهید.

آیا هزینه ارتودنسی سرامیکی از ارتودنسی فلزی بیشتر است؟!

به طور کلی باید بدانید از آنجایی که برای ساخت ارتودنسی سرامیکی از مواد و دستگاه پیشرفته‌تری استفاده می‌شود، طبیعتاً هزینه این نوع ارتودنسی نسبت به بریس معمولی فلزی کمی بالاتر است. البته باید بدانید هزینه ارتودنسی سرامیکی با توجه به نوع ناهنجاری دندانی، میزان تخصص دندانپزشک، تعداد دندان‌هایی که قرار است براکت‌های سرامیکی بر روی آن‌ها قرار داشته باشد و همچنین مدت زمان استفاده از ارتودنسی، متفاوت می‌باشد. علی‌رغم این امر اگر شما به کلینیک‌های معتبر همچون کلینیک تخصصی دندانپزشکی سیمادنت مراجعه کنید، علاوه بر اینکه مطمئن خواهید بود که به متخصصین و دندانپزشکان کاملاً حرفه‌‌ای مراجعه کرده‌اید، می‌توانید از بهترین و بالاترین کیفیت خدمات دندانپزشکی از جمله ارتودنسی نیز بهره‌مند شوید.

تغییر رنگ براکت‌های سرامیکی

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که براکت‌های سرامیکی همرنگ دندان‌ها، بعد از مدتی در طول دوره درمان ارتودنسی تغییر رنگ می‌دهد؛ این تصور کاملاً اشتباه است؛ بهتر است بدانید از آنجا که در ارتودنسی سرامیکی از اورینگ یا کش همرنگ دندان در اطراف براکت‌های سرامیکی استفاده می‌شود و این کش‌ها به مرور ممکن است تغییر رنگ بدهند، گاهاً ممکن است این تصور ایجاد شود که تغییر رنگ مربوط به براکت‌ها است!

ارتودنسی سرامیکی یا همرنگ دندان

ارتودنسی سرامیکی دیمون

ارتودنسی سرامیکی یا همرنگ دندان

ارتودنسی سرامیکی و ارتودنسی دیمون هر دو نوعی ارتودنسی ثابت محسوب می‌شوند زیرا دستگاه‌های ارتودنسی در این دو روش در طول درمان ارتودنسی از دهان بیمار خارج نمی‌شود. اگر با ارتودنسی دیمون آشنایی داشته باشید، حتماً می‌دانید که این روش ارتودنسی با استفاده از مکانیزم پیشرفته براکت‌های خود بازشونده کار می‌کند و در نتیجه دیگر در این روش از هیچ اورینگ یا کش ارتودنسی استفاده نمی‌شود. در نتیجه در ارتودنسی سرامیکی دیمون دیگر هیچ نگرانی در رابطه با تغییر رنگ کش‌های اطراف براکت‌ها در ارتودنسی سرامیکی معمولی وجود ندارد و ظاهری زیباتر خواهد داشت.

مشاوره حضوری ارتودنسی سرامیکی در شمال تهران

اگر ساکن مناطقی همانند نیاوران، اقدسیه، زعفرانیه، جردن، شریعتی، میرداماد، پاسداران و سایر محله‌های این مناطق هستید و قصد مراجعه به یک مرکز تخصصی دندانپزشکی در شمال تهران را دارید، می‌توانید به مطب شریعتی سیمادنت مراجعه نمایید.

آدرس: تهران،شریعتی، بین میرداماد و ظفر، خیابان منظرنژاد،ساختمان پزشکان منظرنژاد، طبقه ۳، واحد ۱۱

کلینیک شریعتی سیمادنت

مشاوره حضوری ارتودنسی سرامیکی در غرب تهران

علاوه بر مناطق شمالی تهران، کلینیک سیمادنت در غرب تهران نیز شعبه‌ای دیگر دارد و شما می‌توانید برای دریافت مشاوره حضوری و نیز انجام ارتودنسی با براکت‌های سرامیکی به شعبه ستارخان سیمادنت مراجعه کنید. در نتیجه اگر ساکن مناطقی همانند صادقیه، ستارخان، مرزداران،جنت آباد، سعادت آباد یا حتی کرج هستید قصد مراجعه به یک مرکز تخصصی دندانپزشکی در اطراف منزل خود را دارید، می‌توانید به مطب ستارخان سیمادنت مراجعه نمایید.

آدرس: تهران، خیابان ستارخان، بین خیابان شادمهر و بهبودی، ساختمان پزشکان ستارخان، طبقه ۵

کلینیک سیمادنت ستارخان

آیا این مقاله برایتان مفید بود؟

میانگین رای ۰ / ۵. تعداد رای: ۰

هنوز رای ثبت نشده است.

به اشتراک بگذارید :
[addtoany]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره آنلاین