التهاب لثه و درمان آن

ناهماهنگی خط وسط دندانها

بوی بد و نامطبوع دهان، همیشه بدلیل مسواک نزدن افراد نمی‌باشد. گاهی اوقات، با وجود رسیدگی به بهداشت فردی، بویی از دهان به مشاممان می‌رسد که نشان‌دهنده بیماری‌های دهان و دندان و اختلالات گوارشی است. از جمله عواملی که می‌توان به آن‌ها اشاره کرد عفونت و یا التهاب در بینی، داروها، باکتری‌های موجود در پشت گلو و غیره می‌باشد. در ادامه این مقاله از سایت سیمادنت کلینیک قصد داریم شما را با التهاب لثه که یکی از شایع ترین دلایل بوی بد دهان می‌باشد، آشنا کنیم.

عفونت لثه چیست و چگونه تشکیل می‌شود؟

یکی از شایع‌ترین دلایل ابتلا به التهاب لثه، توجه نکردن به بهداشت دهان و دندان می‌باشد که اگر فرد، از مسواک و نخ دندان استفاده نکند به مرور زمان، پلاک‌هایی بر روی دندان تشکیل می‌شوند که ملتهب شدن بافت های اطراف لثه را بدنبال دارد. در صورت عدم رسیدگی به دندان، پلاک‌های روی دندان به مرور سفت شده و رسوب دندانی تشکیل می‌شود.

چه عواملی باعث ایجاد عفونت لثه می‌شود؟

عوامل بسیار زیادی در ایجاد عفونت لثه دخیل می‌باشند که ما تنها به مواردی از آن اشاره می‌کنیم.

• خشکی دهان
  • عدم مراجعه به دندانپزشک به‌طور منظم
  • استرس زیاد
  • مسواک نزدن و دم استفاده از نخ دندان
  • استفاده از کربوهیدارتها و مواد قندی
  • مصرف الکل
برای عفونت دندان چی خوبه

چه عواملی باعث ایجاد عفونت می شود

علائم عفونت لثه

• تغییر رنگ لثه
  • تنفس با بوی بد
  • تورم لثه
  • تغییر رنگ لثه
  • حساس شدت لثه و خونریزی آن زمان مسواک زدن
  • درد در محل التهاب
  • ورم کردن و قرمزی لثه
  • چرک بین لثه‌ها
  • ایجاد فاصله بین دندان‌ها

درمان التهاب لثه

جهت درمان التهاب لثه و از بین بردن بوی بد دهان، می‌توانید از پریودنتیست‌ها (Periodontists) یا متخصصین بیماری‌های لثه کمک بگیرید و با پاک شدن جرم دندان توسط پزشک، با مسواک زدن بصورت مداوم و رسیدگی به بهداشت دندان پس از هر وعده غذایی، از شر التهاب لثه خلاص شوید.

درمان التهاب لثه

داروها و روش‌های خانگی برای بهبود التهاب لثه

• روغن نارگیل بعنوان دهان‌شویه
  • غرغره‌ کردن آب‌ نمک ولرم
  • آلوئه ورا
  • ترکیب آب گرم و آب لیموترش تازه
  • عصاره گل رز و آب لیمو ترش
  • دمنوش نعناع
  • روغن کنجد
  • چای سبز
علت و راه های رفع و درمان بوی بد دهان

دارو ها و روش های خانگی برای بهبود التهاب لثه

ارتودنسی، بهبود دهنده وضعیت لثه

میان بیماری‌های لثه و درمان ارتودنسی، ارتباط تنگاتنگی وجود دارد. ارتودنسی دندان جهت بهبود وضعیت دندان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. ریشه دندان‌ها دارای عروق و اعصابی در خارج و داخل آن است که اگر فشار بیش از اندازه‌ای بر آن وارد شود، باعث وارد شدن آسیب به ریشه دندان شده و در نهایت مختل شدن خونرسانی و تغذیه بافت می‌شود. زمانی که مقاومت لثه کم باشد، دندان‌ها از حالت طبیعی خود خارج شده و به یک سمت متمایل می‌شوند.

ارتودنسی با فرو بردن دندان‌ها داخل استخوان و اصلاح نامرتبی دندان‌ها به بهبود وضعیت لثه کمک می‌کند. همچنین، ارتودنسی به بستن فضای میان دندان‌ها و ایجاد فضای مناسب برای رویش دندان‌ها در محل مناسب کمک می‌کند. قبل از شروع ارتودنسی، لثه‌های خود را حتما توسط پزشک و یا متخصص ارتودنسی کنترل کنید. فراموش نکنید که پس از ارتودنسی، باید بطور منظم تحت نظر پزشک، دندان‌هایتان کنترل شود.

ارتودنسی بهبود دهنده وضعیت لثه

ارتباط مستقیم ایمپلنت با وضعیت لثه

ایمپلنت دندان ، از جمله روش‌های نوینی است که با پر کردن جا‌ی دندان‌های خالی، زیبایی را به دهان و دندان شما هدیه می‌دهد. طبق گزارشاتی که در دست است، تا کنون عوارضی پس از کاشت ایمپلنت در کوتاه مدت و بلند مدت گزارش نشده است و ۹۵ درصد آن با موفقیت همراه بوده است.
ایمپلنت کاملا مشابه دندان واقعی می‌باشد و نگهداری از آن نیز باید همچون نگهداری از دندان‌های طبیعی و واقعی مستمر و اصولی باشد. غفلت در نگهداری از این دندان‌ها باعث عفونت لثه می‌شود و طول عمر این دندان‌ها بستگی به نحوه مراقبت شما از آن‌ها دارد. همه افراد امکان استفاده از ایمپلنت را ندارند و درصورت داشتن حساسیت به ایمپلنت، بایستی قبل از کاشت، با پزشک و متخصص خود مشورت کنند. خطر عفونت در ایمپلنت بسیار زیاد است بنابراین نباید، بهداشت دندان‌هایتان را فراموش کنید.

سریعترین و موثرترین درمان دندان درد خانگی

ارتباط مستقیم ایمپلنت با وضعیت لثه

علائم عفونت لثه پس از کاشت ایمپلنت

• خونریزی لثه
  • عفونت لثه
  • بوجود آمدن فاصله میان دندان‌ها

پس زده شدن ایمپلنت دندان

اگر پس از کاشت ایمپلنت، لثه‌های شما دچار عفونت و یا التهاب شود، کاشت دندان شما از کار افتاده و رد می‌شود. پس زده شدن کاشت، شل شدن یا افتادن ایمپلنت، درد شدید، التهاب لثه، بوجود آمدن مشکل در جویدن را به دنبال دارد.
مراقبت از دندان‌ها
حفظ سلامت دهان و دندان، از جمله راهکار‌هایی می‌باشد که شما را از ابتلا به بیماری‌های مرتبط با دهان دور نگه می‌دارد. اگر به زیبایی دندان‌های خود اهمیت می‌دهید، توجه داشته باشید که استفاده از دهان‌شویه، مسواک و نخ دندان، بطور مستمر، شما را در داشتن دندان‌هایی زیبا و سالم کمک خواهد کرد.

آفت دهان و زبان|علت|علائم و درمان

علائم عفونت لثه پس از کاشت ایمپلنت

ویزیت اولیه در سیمادنت کلینیک شامل یک ارزیابی کامل بالینی خواهد بود. بدین ترتیب که بیمار ابتدا در جریان تمامی مشکلات دهان و دندان خود از جمله پوسیدگی های احتمالی قرار می گیرد. اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که به دنبال بهترین دندانپزشک برای زیبایی و سلامت دندان های خود با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت هستید به شما پیشنهاد می کنیم حتما به صفحه هزینه دندانپزشکی و هزینه ارتودنسی مراجعه نمایید. ما در وب سایت خود شرایطی را برای شما فراهم کرده ایم تا به راحتی هرچه تمام به صورت کاملا آنلاین اقدام به رزرو نوبت کنید. استفاده از خدمات آنلاین سایت مجموعه ما می تواند تجربه ای فوق العاده برای شما باشد. علاوه بر این امکان استفاده از خدمات ارتودنسی و ایمپلنت دندان نیز در مجموعه ما برای شما وجود دارد.