آیا مرحله دوم ایمپلنت درد دارد؟

ایا مرحله دوم ایمپلنت درد دارد؟

ایمپلنت یکی از بهترین روش ها برای افرادی است که دچار آسیب دیدگی در دندان های خود می شوند. ایمپلنت در سه مرحله انجام می شود که هر مرحله دارای ویژگی ها و درمان های مخصوص است. مرحله دوم ایمپلنت دندان را در این مقاله مورد بررسی قرار داده و با روند درمان در این مرحله بیشتر آشنا می شوید.

روند درمان ایمپلنت دندان به چه صورت است؟

معمولا افرادی که بنا به دلایلی دندان های خود را از دست داده اند به دنبال روش هایی برای جایگزین نمودن این دندان ها هستند. متخصص ایمپلنت برای این افراد ایمپلنت دندان را توصیه می کنند. اما این افراد باید دارای چند ویژگی باشند تا گزینه مناسبی برای انجام این عمل باشند:

  • استخوان فک آنان به اندازه مناسب باشد.
  • دارای سلامت جسمانی و بدنی کافی باشد. این سلامت باید به حدی باشد که توسط متخصص تایید شوند.
  • چند دندان خود را از دست داده باشند.
  • از بهداشت دندان و دهانی خوبی برخوردار باشند.

با دارا بودن این ویژگی ها فرد بیمار می تواند طبق نظر متخصص ایمپلنت برای انجام مراحل سه گانه ایمپلنت دندان کاندید شود.

همچنین بخوانید: ایمپلنت کامل فک بالا و پایین

ایا مرحله دوم ایمپلنت درد دارد؟

مراحل انجام ایمپلنت

در اولین مرحله با مراجعه بیمار به متخصص ایمپلنت، رادیوگرافی از دهان و فک انجام می شود. با دیدن این عکس متخصص درباره روند انجام معالجات تصمیم گیری می نماید. به گفته متخصص ارتودنسی در بعضی از مواقع مشکل با انجام ارتودنسی حل می شود. اما در مواقع حادتر نیاز به انجام ایمپلنت توسط متخصص است.

در مرحله اول که علاوه بر نداشتن هیچ گونه هزینه ای هیچ دردی نیز برای بیمار ایجاد نمی کند با توجه به عکس گرفته شده متخصص یک برنامه درمانی مشخص را برای بیمار تدوین می کند.

توجه نمایید که شما می توانید هر گونه سوال درباره روند درمان و زمان آن و هزینه انجام آن را از متخصص پرسیده و با چگونگی انجام کار کاملا آشنا شوید.

انجام پیوند استخوان

بعضی از بیماران با آسیب دیدگی در فک و از دست دادن چند دندان در استخوان فک خود نیز دچار مشکلاتی می شوند. در صورتی که نیاز به پیوند استخوان و باز سازی استخوان فک در این افراد وجود داشته باشد باید زمانی در حدود یک سال زیر نظر متخصص منتظر بود تا استخوان فک کاملا جایگزین شود و بتوان پایه ایمپلنت بر روی آن نصب شود. در صورتی که دندان آسیب دیده و یا پوسیده نیز در دهان بیمار وجود داشته باشد در ابتدای این مرحله این دندان ها نیز کشیده و با جراحی استخوان فک روند درمان وارد مرحله دوم ایمپلنت دندان می شود.

انجام مرحله دوم ایمپلنت در طی مسیر روند درمان

در مرحله دوم ایمپلنت، متخصص با قرار دادن یک پیچ فلزی به استخوان فک اتصال ایجاد می کند. این مرحله چیزی حدود یک تا دو ساعت زمان می برد و شما تمام مدت را بیهوش خواهید بود. برای همین درد زیادی حس نمی کنید.

با قرار گرفتن پیچ در استخوان باید حتما زمان مناسبی برای اتصال این پیچ با استخوان فک در نظر گرفت. معمولا در افراد مختلف این زمان متفاوت است. اما تقریبا برای فک بالا زمانی حدود ۷ ماه و برای فک پایین زمانی حدود ۵ ماه فرصت لازم است که پیچ کاملا با استخوان فک جوش بخورد.

طی این روند با امکان بروز درد در بیمار همراه است. برای همین متخصص از انواع مسکن ها برای تسکین درد در بیمار استفاده می کند.

همچنین بخوانید: تغییر فرم لب بعد از ارتودنسی

ایا مرحله دوم ایمپلنت درد دارد؟

بعد از انجام مرحله دوم ایمپلنت دندان

بعد از سپری شدن این مدت باید بر روی این پیچ یک تاج موقت به نام هیلینگ کپ نصب شود. نصب این تاج برای ایجاد بافت مناسب لثه در اطراف آن است. این تاج یک قطعه فلزی است و مانع از ایجاد بافت لثه در اطراف ایمپلنت می شود. توجه نمایید که مرحله دوم ایمپلنت دندان بعد از سپری شدن زمان اتصال ایمپلنت دوباره چیزی حدود دو هفته دیگر است. بعداز سپری شدن این زمان متخصص این تاج را برداشته و مرحله بعدی انجام می شود.

بعد از برداشته شدن این تاج یک تاج دیگر بر روی پایه ایمپلنت نصب می شود تا لثه به حالت طبیعی تری شکل بگیرد. این کار نیز زمانی حدود ۴ تا ۶ هفته به فرآیند مرحله دوم ایمپلنت دندان اضافه می کند.

آیا انجام مرحله دوم ایمپلنت با درد همراه است؟

در مرحله دوم در آغاز درمان فرد بیماری هیچ گونه دردی ندارد. متخصص با توجه به عکس ها و برنامه مشخص شده برای شروع درمان به بیمار توضیحاتی می دهد و مشخص می نماید که چه زمانی برای شروع مناسب است.

اما در مرحله دوم ایمپلنت دندان که در طی مسیر درمان است و متخصص انجام کاشت ایمپلنت را آغاز کرده است بیمار درد جراحی و نصب تاج موقت و طی مراحل را تجربه می کند. اگرچه انجام مراحل ایمپلنت دندان زمان بر است و امکان داشتن درد برای بیمار وجود دارد اما تجربه داشتن یک دهان بدون مشکل و دندان های زیبا تحمل هر دردی را برای این افراد آسان می کند.

شما می توانید برای دریافت مشاوره و یا پاسخ به پرسش های دهان و دندانی خود اعم از ارتودنسی دندان و ایمپلنت با ما از طریق صفحه پرسش و پاسخ در ارتباط باشید و یا برای دریافت نوبت معاینه به صورت آنلاین از قسمت تعیین نوبت آنلاین استفاده نمایید.

همچنین بخوانید: مهمترین شرایط ایمپلنت دندان

ایا مرحله دوم ایمپلنت درد دارد؟

در اولین مرحله با مراجعه بیمار به متخصص ایمپلنت، رادیوگرافی از دهان و فک انجام می شود. با دیدن این عکس متخصص درباره روند انجام معالجات تصمیم گیری می نماید. در بعضی از مواقع مشکل با انجام ارتودنسی حل می شود. اما در مواقع حادتر نیاز به انجام ایمپلنت توسط متخصص است.
معمولا افرادی که بنا به دلایلی دندان های خود را از دست داده اند به دنبال روش هایی برای جایگزین نمودن این دندان ها هستند. متخصص ایمپلنت برای این افراد کاشت ایمپلنت را توصیه می کنند.
بعضی از بیماران با آسیب دیدگی در فک و از دست دادن چند دندان در استخوان فک خود نیز دچار مشکلاتی می شوند. در صورتی که نیاز به پیوند استخوان و باز سازی استخوان فک در این افراد وجود داشته باشد باید زمانی در حدود یک سال زیر نظر متخصص منتظر بود تا استخوان فک کاملا جایگزین شود و بتوان پایه ایمپلنت بر روی آن نصب شود.
در مرحله دوم در آغاز درمان فرد بیماری هیچ گونه دردی ندارد. متخصص با توجه به عکس ها و برنامه مشخص شده برای شروع درمان به بیمار توضیحاتی می دهد و مشخص می نماید که چه زمانی برای شروع مناسب است.
به این مقاله امتیاز دهید
به اشتراک بگذارید :
[addtoany]
مشاوره آنلاین