ایمپلنت دندان نیش

به طور معمول در هر فک بالا و پایین دو دندان نیش وجود دارد، که مجموعاً چهار دندان نیش در دهان وجود دارد. ممکن است در روزمره زندگی‌تان، دندان های نیش تان دچار آسیب یا شکستگی شوند.
در مواقعی که دندان هایتان را از دست بدهید از جمله دندان های نیش، می‌توانید با ایمپلنت دندان نیش آن را درست کنید. در اصل ایمپلنت دندان جایگزین دندانها می‌شوند.

مطلب پیشنهادی: معرفی بهترین متخصص ایمپلنت

ایمپلنت دندان نیش بدون جراحی

درباره علائم پوسیدگی دندان بیشتر بدانید

در ابتدا علائم خاصی ندارد و حتی ممکن است اصلاً دردی احساس نکنید. اما به مرور زمان که پوسیدگی در دندان نیش و سایر دندان ها گسترش پیدا کند، متوجه درد آن می‌شوید.
در مورد میزان خرابی و پوسیدگی دندان خودتان به تنهایی نمی‌توانید تشخیص دهید. باید به پزشک متخصص مراجعه کنید تا با چک کردن دندان هایتان، میزان خرابی را تشخیص دهد.
یک سری دیگر از پوسیدگی دندان از درون دندان بیشتر از بیرون دندان است. در این‌جور مواقع ناگهان درد و عفونت زیادی می‌کنید که بهتر است هرچه سریع تر به کلینیک های دندانپزشکی رجوع کنید.

همچنین بخوانید: آیا همه دندان ها را می توان ایمپلنت کرد؟

مشکلات ناشی از نبودن دندان نیش

همان طور که در قبل گفته شد، اگر دندان نیش شما درنیامده باشد یا افتاده باشد، مشکلات زیادی برایتان به وجود می‌آورد. یکی از این مشکلات، مشکل در تکلم است. همچنین در خوردن غذا اذیت می‌شوید.
اما می‌توانید با ایمپلنت دندان نیش، دندان طبیعی و با ماندگاری بالایی را تجربه کنید. با ایمپلنت کردن می‌توانید به راحتی صحبت کنید و یا غذا بخورید بدون آنکه احساس درد کنید.

ایمپلنت دندان نیش

همچنین بخوانید: تا چند سال پس از کشیدن دندان می توان ایمپلنت کرد؟

مراحل انجام ایمپلنت دندان نیش

برای ایمپلنت باید شرایطی را داشته باشید تا بتوانید آن را انجام دهید، که شامل موارد زیر است:
۱.قبل از ایمپلنت دندان نیش باید تمام پوسیدگی ها چک و رفع شود.
۲.برای ایمپلنت کردن باید استخوان فک جراحی شود تا ایمپلنت ها را در فکتان جایگذاری کنند.
۳.چند ماه بعد پین های تیتانیومی را در استخوان فک می‌گذارد.
۴.بعد از مدتی اگر پزشک مناسب بودن پین ها را در فک تان تائید کرد، ایمپلنت را نصب می‌کند.

دوره نقاهت درمان ایمپلنت چقدر طول می‌کشد؟

اگر در دوران نقاهت درد داشتید می‌توانید از مسکن هایی که دوز بالایی دارند استفاده کنید. دندانپزشکتان با تجویز کردن آنتی بیوتیک و دادن دهان شویه مناسب میزان عفونت را به حداقل می‌رساند.
شما باید بعد از چند ماه دوباره به پزشک متخصص مراجعه کنید تا مطمئن شود که ایمپلنت دندان خوب پیش رفته است. اینکه دقیقاً باید چه اقداماتی را انجام دهید همیشه پزشکان بعد عمل جراحی تان، آن را به شما می‌گویند و کافی است که دستور عمل های آنان را انجام دهید.

همچنین بخوانید: درد ایمپلنت دندان

هزینه ایمپلنت دندان نیش

اینکه دقیقاً چه هزینه هایی را باید پرداخت کنید، فقط با صحبت کردن پزشک تان، متوجه آن می‌شوید. هزینه ایمپلنت کردن به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد. همچنین برای ایمپلنت کردن لازم است که گنجایش فک تان نیز بررسی شود. اگر تراکم استخوان پایینی داشته باشید، نیاز دارید تا جراح پیوند استخوان انجام دهد، که طبیعتاً هزینه ایمپلنت کردن زیاد می‌شود. اما شما می توانید در جلسه مشاوره با پزشک خود در خصوص تمامی موارد مرتبط با ناهنجاری دندانی خود صحبت نمایید و از هزینه طول دوره درمان نیز مطلع شوید.

همچنین بخوانید: ارتودنسی از پشت دندان

به طور کل ایمپلنت کردن، جایگزین خوبی برای دندان هایتان است. با ایمپلنت دندان نیش، می‌توانید دندان های طبیعی و زیبایی را داشته باشید. با رعایت بهداشت دهانی در بعد از ایمپلنت کردن، در ماندگاری عمر آن نقش دارید. پس استفاده کردن از مسواک، خلال دندان و دهان شویه را فراموش نکنید.

برای دریافت نوبت به صورت آنلاین و یا کسب اطلاعات بیشتر می توانید با ما از طریق صفحه تماس با ما در ارتباط باشید. همچنین می توانید پرسش های خود را در خصوص ناهنجاری های دهان و دندان و روش های درمانی مانند ارتودنسی و ایمپلنت در قسمت پرسش و پاسخ ثبت نمایید تا در کوتاهترین زمان به پرسش شما پاسخ داده شود.

مشاهده تعرفه دندانپزشکی

به این مقاله امتیاز دهید