ایمپلنت دندان چقدر طول می‌کشد؟

ایمپلنت دندان چقدر طول می‌کشد؟

ایمپلنت دندان در کل فرایندی طولانی است. اما مدت زمان ایمپلنت دندان برای هر فردی می‌تواند متفاوت باشد. از طرفی خیلی از افراد برایشان مهم است که بدانند ایمپلنت دندان چقدر طول می‌کشد و بعد از چه مدتی صاحب دندان های زیبا و طبیعی می‌شوند.
یکی از این تفاوت ها در میزان تراکم استخوان های فک است. اگر خیلی خوش شانس باشید می‌توانید از ایمپلنت های فوری استفاده کنید. یعنی بعد از کشیدن دندانتان، بلافاصله کاشت ایمپلنت انجام می‌شود. اما اگر تراکم استخوان کافی نداشته باشید، نزدیک به ۷ ماه پروسه ایمپلنت طول می‌کشد.

همچنین بخوانید: درمان ایمپلنت راهی برای دندان از دست رفته

ایمپلنت دندان چقدر طول می‌کشد؟

فواید انجام ایمپلنت دندان

در گذشته وقتی فردی دندان خود را از دست می‌داد، مجبور بود از دندان‌های مصنوعی استفاده کند که زیاد هم مورد رضایت او واقع نمی‌شد. اما با پیشرفت علم و تکنولوژی، ایمپلنت هایی ساخته شد که ضرری برای دندان ندارند.
ایمپلنت‌ها با روش جراحی زیر لثه در داخل استخوان تان، قرار می‌گیرد. پیچ هایی که از آن استفاده می‌کنند، از جنس فلزی است که کاملاً با بدن سازگار هستند. بعد از قرارگیری این پیچ ها، به متخصص ایمپلنت این امکان را می‌دهد تا بتواند با پروتز دندانی، ایمپلنت را بر روی آن‌ها قرار دهد.

همچنین بخوانید: ایمپلنت بدون جراحی چگونه است؟

پروسه و طول مدت درمان ایمپلنت دندان

۱.ارزیابی کردن دندان‌ها:

ابتدا متخصص، از دندان و میزان تراکم استخوانی فک شما عکس می‌گیرد و بررسی می‌کند. ممکن است پزشک تشخیص دهد که نیاز به پیوند استخوان فک دارید یا نه.

۲.قرار دادن پایه ایمپلنت:

بعد از پیوند استخوان، دندانپزشک ایمپلنت را بر روی دندان شما قرار می‌دهد. سپس شروع به استخوان‌سازی سلول های استخوان‌ساز می‌کند تا استخوان فک تان به ایمپلنت کامل جوش بخورد.
جوش خوردن تقریباً از ۳-۴ ماه طول می‌کشد. بعد از این مرحله، دندان های شما را برای قسمت تاج و روکش دندان آماده می‌کنند. زیبایی دندان بر روی چهره شما تأثیرگذار است و با داشتن دندان هایی زیبا، به اعتماد به نفس شما هم افزوده می‌شود.

ایمپلنت دندان چقدر طول می‌کشد؟
ایمپلنت دندان چقدر طول می‌کشد؟

۳.قرار دادن تاج بر روی دندان:

تاج که نام دیگر آن روکش است. ضخامت آن تقریباً چند میلی متر بوده و کل دندان را پوشش می‌دهد. روکش دندان جنس های مختلفی دارد که می‌توان به جنس های چینی، پرسلن و آلیاژ فلزی اشاره کرد. از روکش دندان برای از بین بردن رنگ بد دندان نیز استفاده می‌شود.
از دیگر کاربردهای روکش دندان به درست کردن دندان های خراب، پوسیده یا ضعیف می‌توان اشاره نمود. روکش دندان طوری بر روی دندان های شما صورت می‌گیرد که متناسب با دندان های دیگرتان باشد.

طول مدت جراحی ایمپلنت دندان

همان طور که با فرایندهای ایمپلنت کردن آشنا شدید، متوجه شدید که ایمپلنت کردن مرحله طولانی دارد. دندان پزشک برای اینکه کیفیت را بالا نگه دارد، نیاز به داشتن زمان زیادی دارد تا دندان های خوبی را با شما بدهد.
از سویی دیگر ایمپلنت کردن برای زیبایی دندان استفاده می‌شود و مهم است که طوری بر روی دندان‌هایتان کار شده باشد که با سایر دندان های سالم تان یکسان باشد. معمولاً طول مدت جراحی ایمپلنت حدود ۳۰ دقیقه تا ۱۲۰ دقیقه است.
ایمپلنت دندان نیاز به صبر زیادی دارد. اما خوبی این صبر کردن این است که شما بعد از چند ماه، دندان های زیبایی دارید که به مدت ۱۰-۱۵ سال بر روی دندان‌هایتان قرار دارند و تنها کاری که شما باید کنید، رعایت بهداشت شخصی است. یعنی از مسواک، خلال‌دندان و دهان‌شوی مرتباً استفاده بنمایید.

همچنین بخوانید: ارتودنسی سریع

ایمپلنت دندان چقدر طول می‌کشد؟

همواره لازم به ذکر است که در هر نوع درمانی، مراقبت حین درمان و پس از درمان بسیار مهم است. برای مثال در درمان ارتودنسی، ایمپلنت و دیگر درمان های ناهنجاری های دهان و دندانی، مهمترین موضوع رعایت موارد بهداشتی و مسائلی است که توسط پزشک ذکر می شود.
برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص انواع درمان های قابل انجام در سیمادنت کلینیک با ما از طریق صفحه تماس با ما در ارتباط باشید. همچنین می توانید در صورتیکه هرگونه پرسشی در خصوص موارد دهان و دندان داشته باشید از قسمت پرسش و پاسخ ثبت نمایید تا در کوتاهترین زمان توسط متخصص به شما پاسخ داده شود. با ما از طریق صفحه تماس با ما در ارتباط باشید.

رای شما ثبت شد
به اشتراک بگذارید :
[addtoany]
مشاوره آنلاین