ایمپلنت دندان چند مرحله دارد؟

مراحل ایمپلنت دندان
۰
(۰)

ارتودنسی و ایمپلنت دندان یکی از مهمترین اقدامات زیبایی دندان و دهان می باشد که از مراحل بسیار مختلفی نیز تشکیل شده اند. از مهمترین و ضروری ترین مراحل ایمپلنت دندان می توان به مشاوره گرفتن از دندانپزشک خود و پیوند استخوانی و کشیدن دندان اشاره کرد که لازم است شما نیز در خصوص مراحل مربوط به ایمپلنت دندان اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورید.

مراحل ایمپلنت دندان

آیا شما نیز به دنبال مهمترین و اصلی ترین مراحل ایمپلنت دندان هستید؟ آیا می دانید که در هر یک از مراحل چه اقداماتی صورت می گیرد؟ شما می توانید مقاله و مطالب پیش روی خود را تا آخر مورد مطالعه قرار داده و از این طریق به بهترین اطلاعات مد نظر خود دست پیدا کنید.
زیبایی دندان یکی از موثرترین آیتم هایی می باشد که در زیبایی و جذابیت افراد تاثیر گذار می باشد و همین امر نیز سبب شده است تا امروزه افراد هزینه های بسیار بالایی را برای داشتن زیباترین دندان ها صرف کنند. یکی از روش ها و راه های زیبایی دندان را ایمپلنت شکل داده است به طوری که در حال حاضر در سراسر جهان، بسیاری از مردم از این روش برای زیباتر شدن دندان های از دست رفته خود استفاده می کنند.

لازم است بدانید که این روش از مراحل بسیار متعددی تشکیل شده و هر یک از این مراحل نیز نیازمند تخصص بالایی می باشد. از مهمترین و اصلی ترین مراحل ایمپلنت دندان می توان به مواردی از جمله زیر اشاره کرد:

  • مشاوره اولیه با متخصص ایمپلنت
  • پیوند استخوانی و کشیدن دندان
  • قرار دادن ایمپلنت
  • قرار دادن تاج دائمی ایمپلنت

در ادامه مقاله سعی بر آن داریم تا در مورد هر یک از مهمترین و اصلی ترین مراحل مربوط به ایمپلنت دندان توضیحات بیشتری را به حضورتان ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

مراحل ایمپلنت دندان

همچنین بخوانید: جلوگیری از عفونت ایمپلنت

مشاوره اولیه با متخصص ایمپلنت

یکی از مهمترین و حساس ترین مراحل ایمپلنت دندان را مشاوره اولیه بیمار با متخصص ایمپلنت شکل داده است به طوری که شما نیز بایستی قبل از انجام هر اقدامی در خصوص روند و نحوه انجام این روش، اطلاعاتی را به دست بیاورید.

برای مثال می توانید در خصوص مزیت ها و معایب استفاده از این روش برای دندان های از دست رفته خود، اطلاعات مورد نیاز را از متخصص خود جویا شوید. همچنین شما می توانید در مورد هزینه های لازم برای ایمپلنت دندان یا مدت زمان لازم برای دوره درمان، اصلی ترین و مهمترین اطلاعات را از پزشک خود دریافت کرده و با آگاهی بیشتری گام در این مرحله بگذارید.

پیوند استخوانی و کشیدن دندان

بعد از اینکه مشاوره ی لازم را با دندانپزشک خود داشتید، می توانید دیگر مراحل ایمپلنت دندان را طی کنید و آن نیز شامل کشیدن دندان و پیوند استخوانی می باشد. در پیوند استخوانی، فک تان آمادگی لازم را برای ایمپلنت دندان به دست خواهد آورد و این مدت زمان ممکن است بین ۴ تا ۱۲ ماه باشد. شما بایستی این مدت زمان را با حوصله سپری کنید تا استخوان تان به درستی ترمیم های لازم را پیدا کرده و آمادگی مناسبی را برای ایمپلنت دندان داشته باشد.

مراحل ایمپلنت دندان
مراحل ایمپلنت دندان

قرار دادن پایه ایمپلنت

از دیگر مهمترین و اصلی ترین مراحل ایمپلنت دندان می توان به قرار دادن ایمپلنت اشاره کرد که برای این منظور نیز شما به مدت یک الی دو ساعت بیهوش شده و در اتاق عمل فرایند مربوط به ایمپلنت دندان انجام می شود. لازم است بدانید که برای بهبودی فک پایین بایستی به مدت پنج ماه و برای بهبودی فک بالا نیز باید حدود هفت ماه صبر کرده و مراقبت های پزشکی را نیز به بهترین شکل ممکن انجام دهید. همچنین دندانپزشک شما برای نگهداری از ایمپلنت ها، از این قطعه فلزی استفاده می کند که باید به مدت ۱۴ روز آن را در دهان خود نگه دارید.

همچنین بخوانید: ایمپلنت دندان با بیهوشی

قرار دادن تاج دائمی در ایمپلنت دندان

یکی دیگر از مهمترین و ضروری ترین مراحل ایمپلنت دندان را قرار دادن تاج دائمی ایمپلنت شکل داده است به طوری که شما بعد از گذراندن دوره ی درمان خود، به این مرحله دسترسی پیدا می کنید. در این مرحله دندان های مصنوعی سفید را با استفاده بر روی یک قطعه فلزی نصب کرده و آن را در دهان شما نصب می کنند که این قطعه فلزی قابلیت جدا شدن نیز داشته و شما می توانید در صورت نیاز آن را در آورده و مورد تمیزی قرار دهید.

توصیه می شود که برای انجام ایمپلنت دندان نزد بهترین و باتجربه ترین متخصص بروید تا ایمپلنت دندان تان به بهترین شکل ممکن شکل بگیرد.

شما می توانید برای دریافت اطلاعات در خصوص درمان ناهنجاری های دهان و دندانی خود و درمان های ارتودنسی دندان ، ایمپلنت و اصلاح طرح لبخند با متخصصین سیمادنت کلینیک از طریق صفحه پرسش و پاسخ در ارتباط باشید و همچنین برای دریافت نوبت آنلاین خود از قسمت مربوطه اقدام فرمایید.

همچنین بخوانید: ارتودنسی فک بالا

مراحل ایمپلنت دندان

آیا این مقاله برایتان مفید بود؟

میانگین رای ۰ / ۵. تعداد رای: ۰

هنوز رای ثبت نشده است.

به اشتراک بگذارید :
[addtoany]
مشاوره آنلاین