آیا ایمپلنت و ارتودنسی را می توان به طور همزمان انجام داد؟

ایمپلنت و ارتودنسی همزمان

ارتودنسی و ایمپلنت، کدام یک اولویت دارد؟

گاهی اوقات فرد احتیاج دارد که هم دندان های خود را توسط ارتودنسی دندان مرتب کند و هم تمایل به کاشت ایمپلنت دندان دارد اما واقعا کدام یک اولویت دارد؟ در این جا به شما توصیه می کنیم که ابتدا براکت های مربوط به درمان ارتودنسی را در دهان خود قرار بدهید. البته این راهکار در خصوص افرادی که دندان زیادی را از دست نداده اند موثر واقع خواهد شد.

در صورتی که دندان های بسیاری را از دست داده اید بین ایمپلنت و ارتودنسی بهتر است ابتدا اقدام به کاشت ایمپلنت نمایید. ایمپلنت در دهان بیمار فیکس می شود و پس از آن حتی با انجام ارتودنسی هیچ تفاوتی حاصل نخواهد شد. در حقیقت ارتودنسی زمانی موثر خواهد بود که بیمار قبل از کاشت ایمپلنت توسط ارتودنسی فضای کافی بین دندان ها ایجاد نماید تا کاشت بهتر و سریع تر صورت پذیرد.

ایمپلنت و ارتودنسی همزمان

چه زمانی ارتودنسی بعد از انجام ایمپلنت صورت می گیرد؟

بهتر است بدانید که به طور کلی می توانید ارتودنسی را قبل از کاشت ایمپلنت انجام دهید.

گاهی نیز دندانپزشک می خواهد توسط کاشت ایمپلنت لنگرگاه مناسبی را برای تغییر مکان دندان ها ایجاد نماید. در این حالت ارتودنسی بعد از کاشت ایمپلنت صورت خواهد پذیرفت.

در این میان افرادی هستند که به دلیل سن بالایی که دارند ممکن است به مرور زمان جایگاه ایمپلنت شان تغییر یابد. در این شرایط میان ارتودنسی و ایمپلنت دندانپزشک از ارتودنسی برای همسان کردن دندان های اصلی فرد با ایمپلنت کاشته شده استفاده می کند. در غیر این صورت به نظر می رسد که دندان ایمپلنت شده با دیگر دندان ها در یک راستا نبوده و مرتب نیست. اما در انتها شما می بایست زیر نظر پزشک متخصص ارتودنسی و متخصص ایمپلنت، تصمیم گیری نهایی را داشته باشید تا بهترین نتیجه را در روند درمان دندان های خود دریافت نمایید.

ارتودنسی قبل از ایمپلنت دندان

میان ارتودنسی و ایمپلنت یکی از وظایف اصلی متخصص تشخیص اولویت انجام ایمپلنت و ارتودنسی است. در ایمپلنت پایه هایی از جنس تیتانیوم داخل فک پیچ می شوند که طبیعتا هیچگونه حرکتی ندارند. به همین دلیل اگر شخص بیمار می خواهد دندان های خود را صرفا مرتب کند بهتر است اول از ارتودنسی کمک بگیرد و پس از آن در صورتی که فضای خالی میان دندان ها وجود داشت از ایمپلنت برای رفع آن استفاده کند. درحقیقت یکی از تفاوت های انجام ارتودنسی و ایمپلنت همین است.

ایمپلنت و ارتودنسی همزمان

ارتودنسی بعد از ایمپلنت دندان

ایمپلنت ها همان طور که گفته شد جابجا نمی شوند اما اگر موقعیت کاشت یک ایمپلنت مناسب باشد می تواند دندان های دیگر را با نصب کردن براکت جا بجا نموده و در راستای دندان ایمپلنت شده قرار داد. حتی اگر تعداد ایمپلنت ها هم زیاد باشد ارتودنسی راه کار مناسبی برای مرتب کردن دندان هاست. حال اگر ایمپلنت شما موقعیت مناسبی نداشته باشد پس از درمان ارتودنسی دندانپزشک می تواند روکش ایمپپلنت را اصلاح نموده و آن را در راستای بقیه دندان ها قرار دهد.

هزینه ارتودنسی دندان چقدر است؟

ارتودنسی و ایمپلنت همزمان

یک متخصص ماهر در طول دوره درمان ارتودنسی با توجه به تجربه ای که دارد قادر به تشخیص این موضوع خواهد بود که فرد آیا احتیاج به کاشت ایمپلنت داشته و یا اینکه بهتر است ارتودنسی کند. گاهی ممکن است که در حین انجام ارتودنسی نیاز به کاشت ایمپلنت باشد. از این رو متخصص با مهارت می تواند میان انجام ارتودنسی و ایمپلنت تداخل این دو عمل جداگانه را به خوبی مدیریت کند تا نتیجه مطلوبی برای شخص بیمار حاصل شود.

توصیه می کنیم با توجه به اهمیت و دقت بسیار بالای انجام ارتودنسی و یا ایمپلنت حتما با پزشک متخصص در ارتباط باشید تا بتواند به درستی نیاز شما را به ارتودنسی یا ایمپلنت تشخیص دهد و در صورتی که احتیاج به انجام هر دو عمل داشتید به خوبی بتواند تمایز انجام ارتودنسی و ایمپلنت را مدیریت نماید تا پس از انجام عمل کاشت ایمپلنت و یا ارتودنسی از لبخند زیبای خود لذت ببرید.

شما می توانید برای دریافت مشاوره در خصوص ناهنجاری های دهان و دندان خود با متخصصین سیمادنت کلینیک از طریق صفحه پرسش و پاسخ در ارتباط باشید و یا برای دریافت نوبت معاینه آنلاین اقدام نمایید.

ایمپلنت و ارتودنسی همزمان

به این مقاله امتیاز دهید
به اشتراک بگذارید :
[addtoany]
مشاوره آنلاین