بهترین روش برای بستن فاصله دندانی

بستن فاصله دندانی

امروزه بستن فاصله دندانی برای داشتن دندان های یکنواخت و لبخندی زیبا دغدغه بسیاری از افراد است، ایجاد این فاصله می تواند دلایل مختلفی داشته باشد، علی رغم اینکه این فاصله ضرری برای سلامت دهان و دندان های شما ندارد اما بسیاری از افراد از روش های درمانی متفاوتی استفاده می کنند تا این فاصله را برطرف کنند؛ در این مطلب به روش های مختلف بستن فاصله دندانی و اصلی ترین دلایل ایجاد این فاصله می پردازیم.

منظور از فضای بین دندان ها چیست؟

به فاصله ی بین دندان ها اصطلاحا دیاستما گفته می شود، وجود یک فضای باریک در میان هر دو دندان کنار هم در دهان طبیعی است اما گاهی این فضای باریک در برخی افراد به دلایل مختلفی می تواند بیشتر شود و ظاهری غیر طبیعی داشته باشد؛ این اتفاق بیشتر در مورد دو دندان پیشین فک بالایی رخ می دهد اما می تواند در بین همه ی دندان های مجاور هم ایجاد شود، بسیاری از افراد دارای دندان های فاصله دار مشکلی با داشتن این فاصله در بین دندان های خود ندارند ولی برخی از آنها برای بستن فاصله دندانی و داشتن لبخندی زیبا به دنبال اصلاح این فاصله هستند.

ایجاد فاصله بین دندان ها

ایجاد فاصله بین دندان ها می تواند دلایل متفاوتی داشته باشد که در این قسمت به مهم ترین دلایل ایجاد این فاصله در بین دندان‌ها می‌پردازیم، یکی از این دلایل نبود برخی از دندان‌ها می باشد؛ زمانی که همه ی دندان‌ها در آمده باشند غیاب برخی از آن‌ها می تواند سبب ایجاد این فاصله در بین سایر دندان‌ها شود، به علاوه مکیدن انگشت و فشار دادن زبان به دندان‌های جلویی نیز می تواند باعث ایجاد این فاصله در میان آن‌ها شود.

بیماری‌های مربوط به لثه می تواند سبب بروز این فاصله در میان دندان‌ها شود؛ در این گونه بیماری‌ها استخوان فک شروع به تحلیل رفتن می‌کند، دندان‌ها در نتیجه تحلیل استخوان فک حرکت می‌کنند و فاصله میان آن‌ها خود را نشان می دهد، یکی از دلایل دیگر ایجاد این فاصله دندانی بند لب بزرگ است که باعث می‌شود دندان‌های پیشین از هم دور شوند، به بند لب در اصطلاح پزشکی فرنوم گفته می شود، اما با این وجود جای نگرانی نیست و شما ‌می‌توانید برای بستن فاصله دندانی از روش‌های مختلفی استفاده کنید.

دلایل ایجاد فاصله دندانی

روش های مختلف بستن فاصله میان دندان ها و هزینه های درمانی

برای بستن فاصله دندانی می‌توان از روش‌های درمانی مختلفی همچون ارتودنسی دندان‌ها، قرار دادن ایمپلنت دندان ، استفاده از پلاک نگهدارنده، فرنکتومی، کاربرد روش باندینگ و ونیر استفاده کرد، با توجه به این که کدام راه درمانی را برای بستن فاصله میان دندان‌های خود انتخاب می‌کنید هزینه‌های درمانی شما نیز متفاوت خواهد بود؛ برای اطلاع از جزئیات کامل این روش‌های درمانی و آخرین قیمت‌ها می‌توانید به دندانپزشک خود مراجعه کنید.

چه زمانی از ارتودنسی برای بستن فاصله دندانی استفاده می شود

ارتودنسی دندان یکی از روش‌های قدیمی و پرکاربرد برای بستن فاصله دندانی می‌باشد که هم چنان یکی از موثرترین روش‌های درمانی به شمار می رود، این روش درمانی بسته به شدت مشکل شما و مقدار فاصله موجود در بین دندان‌هایتان می تواند مدت زمان زیادی از حدود یک سال تا چهار سال طول بکشد و هزینه زیادی برای شما به همراه داشته باشد، برای استفاده از این روش باید به یک متخصص ارتودنسی دندان مراجعه کنید.

اما در ابتدا لازم است که به یک دندان پزشک متخصص مراجعه کنید تا با توجه به دلیل ایجاد این فاصله در میان دندان‌هایتان و مقدار فاصله موجود روش درمانی مناسب را به شما پیشنهاد کند؛ به عنوان مثال اگر فاصله موجود در بین دندان‌های شما خیلی زیاد نباشد دندانپزشک به جای روش طولانی مدت، استفاده از ونیر یا روکش دندان را به شما پیشنهاد می کند. به این ترتیب می‌توانید مناسب‌ترین روش برای بستن فاصله دندانی خود را پیدا کنید.

مطلب پیشنهادی: هزینه ارتودنسی

استفاده از ارتودنسی برای بستن فاصله دندانی

استفاده از ایمپلنت برای بستن فاصله دندانی

یکی از روش‌های درمانی جهت بستن فاصله دندانی که در سال‌های اخیر بیشتر مورد توجه مردم قرار گرفته است، روش ایمپلنت دندان یا کاشت دندان‌ها می باشد؛ روش ایمپلنت گذاری تنها مربوط به اقدامات زیبایی دندانپزشکی نیست بلکه یکی از جدیدترین و پرطرفدارترین روش های ترمیم دندان در دندان پزشکی است؛ در این روش می‌توانید دندان‌های شکسته و آسیب دیده را ترمیم کنید و چنان چه علت ایجاد فاصله در بین دندان‌های شما نبود یک یا چند دندان است دندانپزشک شما استفاده از روش ایمپلنت را به جای روش ارتودنسی به شما پیشنهاد می دهد.

شما می توانید برای دریافت نوبت معاینه از بهترین متخصص ایمپلنت و ارتودنسی از طریق صفحه تعیین وقت اقدام نمایید تا جلسه معاینه و مشاوره اولیه خود را برای درمان ناهنجاری‌های دهان و دندان خود زیر نظر متخصص در کلینیک دندانپزشکی سیمادنت انجام دهید. همچنین در صورتیکه هر گونه پرسشی در خصوص درمان‌های دندانپزشکی و یا دندانپزشک اطفال دارید، می‌توانید با متخصصین ما از طریق صفحه پرسش و پاسخ در ارتباط باشید.

جمع بندی

در این مقاله دلایل مختلف ایجاد فاصله بین دندانی و راه‌های مختلف بستن فاصله دندانی را آوردیم. از رایج‌ترین روش‌هایی که برای از بین بردن فاصله میان دندان‌ها استفاده می‌شود می‌توان به ایمپلنت و ادتودنسی اشاره کرد. البته ایمپلنت بیشتر در مواقعی انجام می‌شود که فاصله بین دندان‌ها انقدر زیاد باشد که بتوان یک دندان میان آن‌ها کاشت. اما ساده‌ترین روشی که افراد می‌توانند از آن استفاده کنند روکش است. روکشی که دندانپزشک زیبایی زیبایی برای شما درست می‌کند می‌تواند عملکردی مانند دندان‌های عادی و سالم برای شما داشته باشد. اما به یاد داشته باشید که برای تشخیص بهترین روش برای از بین بردن فاصله بین دندان‌های خود حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید.

سوالات متداول

کدامیک از روش های بستن فاصله دندانی بهتر است؟

تشخیص بهترین روش به عهده پزشک است اما به صورت کلی ارتودنسی بهترین و کارامدترین روش است

آیا راهی برای جلوگیری از فاصله افتادن میان دندان ها وجود دارد؟

اگر دلیل آن ژنتیکی باشد باید سریعا به پزشک مراجعه کرد اما گاهی در کودکی به دلیل مکیدن انگشت بین دندان ها فاصله می افتد که باید کودک را از این کار منع کرد.

رای شما ثبت شد
به اشتراک بگذارید :
[addtoany]
مشاوره آنلاین