جویدن آدامس در طول درمان ارتودنسی

ادامس جویدن در طول درمان ارتودنسی
۰
(۰)

افرادی که به علت مشکلات دهان و فک خود ارتودنسی کرده‌اند باید در طی مراحل بهبود خود برای حفظ سلامت دهان و دندان و همچنین ارتودنسی موارد مختلفی را رعایت کنند. سوالی که همیشه برای این افراد پیش می‌آید این است که آیا جویدن آدامس در طول ارتودنسی ممکن است؟

اگر آدامس بجویم چه خطراتی به دنبال دارد؟ در این مطلب با ما همراه باشید تا به صورت کامل این مورد را توضیح دهیم و همچنین خطرات اصلی برای ارتودنسی شما را شرح دهیم. همچنین اگر که به انجام انواع مختلف ارتودنسی دندان و ایمپلنت توسط متخصصان حرفه‌ای علاقه‌مند هستید، با مراجعه به وبسایت و گرفتن وقت قبلی می‌توانید، اقدام به انجام این کار کنید.

جویدن آدامس در طول ارتودنسی

شاید نتوانید این مسئله را باور کنید اما بر اساس گزارش‌های جمع آوری شده توسط محققین مختلف منجمله محقق‌های انگلیسی، جویدن آدام در زمان ارتودنسی باعث کاهش درد شما می‌شود. به صورت کامل‌تر که بگوییم بر اساس گزارش محقق انگلیسی در شِفیلد، کودکان و نوجوانانی که در زمان ارتودنسی خود به جویدن آدامس مشغول شده‌اند به نسبت آن دسته که آدامس نمی‌جوند، شاهد درد بسیار کمتری در دوران ارتودنسی خود بوده‌اند. اما مضرات استفاده از آدامس در هنگام ارتودنسی بیشتر از فواید آن است، در ادامه دلایل آن را بررسی خواهیم کرد.

اما آیا این مورد به این معنی است که جویدن آدامس در دوران ارتودنسی ضرری ندارد؟ آیا می‌توانیم بدون هیچ نگرانی در مدت ارتودنسی خود آدامس بجویم و حتی از مزایای آن نیز بهره‌مند شویم؟ مسئله به این سادگی‌ها هم نیست. همانطور که گفتیم مورد تست شده بر روی جوانان و نوجوانان یا در اصل رنج سنی یازده تا هجده بوده است که باعث می‌شود سوالی پیش بیاید.

آیا در سنین بالاتر اثرات این کار متفاوت است؟ در یک کلام جواب این سوال مثبت است.بدین معنا که تأثیر جویدن آدامس بر روی براکت‌ها، عملکرد دهان، وضعیت اجتماعی و شاخص آنالوگ چشمی شخص بیشتر از سنین پایین‌تر می‌باشد. برای انجام انواع مختلف ارتودنسی و ایمپلنت توسط بهترین متخصص ارتودنسی با ما همراه باشید. اما جویدن آدامس چه پیامد های دیگری دارد؟ با ما همراه باشید.

ادامس جویدن در حین ارتودنسی

جویدن آدامس در حین ارتودنسی، مفید یا مضر؟

برای اینکه بتوان درباره‌ی این مسأله پاسخ دقیق و جدی داد باید با یک دکتر ارتودنسی و دندانپزشک حرفه‌ای صحبت کرد، کاری که ما آن را برای شما انجام داده‌ایم. اول از همه بهتر است بدانید که متخصص ارتودنسی شما را از جویدن آدامس منع نمی‌کند. اما همین دسته از متخصصان بر خلاف این کار، بسیار مخالف جویدن آدامس در طول ارتودنسی می‌باشند. چرا؟ با ما همراه باشید تا به ذکر مهمترین دلایلی بپردازیم که باعث می‌شود شما تصمیم بگیرید که در دوران ارتودنسی خود از جویدن آدامس صرف نظر کنید. اگر که به انجام انواع مختلف ایمپلنت و ارتودنسی توسط متخصص ارتودنسی علاقه‌مند هستید با ما همراه باشید.

چرا کسانی که ارتودنسی کرده‌اند نباید آدامس بجوند؟

برخلاف اینکه جویدن دندان خطرات جدی برای شما به همراه ندارد، اما نکات منفی بخصوصی دارد که بهتر است قبل از انجام این کار آن‌ها را بدانید. در این بخش ما به ذکر مهمترین آن‌ها می‌پردازیم:

چسبیدن به ارتودنسی و دستگاه‌ها

این کار یعنی جویدن آدامس برای افرادی که ارتودنسی دارند خطرناک است، حال ارتودنسی آن‌ها از نوع ثابت باشد یا متحرک ویا ارتودنسی نامرئی. شما باید سعی کنید از این کار اجتناب کنید چرا که احتمال دارد به صورت اتفاقی آدامسی که در حال جویدن آن هستید در بین دستگاه‌های ارتودنسی شما گیر کند و مجبور به مراجعه به متخصص شوید. یکی از اتفاقاتی که ممکن است رخ دهد چسبیدن آدامس دور براکت‌ها یا سیم ارتودنسی یا حتی الاستیک‌ها می‌باشد که می‌تواند به کل عملکرد ارتودنسی را مختل کند و شما را مجبور به پرداخت هزینه‌ای برای حل مشکل کند.

کلینیک دندانپزشکی سیمادنت
اورژانس ارتودنسی (شرایط حاد ارتودنسی)
چرا کسانی که ارتودنسی کرده‌اند نباید آدامس بجوند؟

خم کردن سیم‌های ارتودنسی

اگر که در هنگام آدامس جویدن، آدامس به بخش جلویی دندان شما منتقل شود؛ در طولانی مدت می‌تواند باعث شل شدن براکت‌ها و حتی باعث شکستن و افتادن آن‌ها شود. یکی دیگر از احتمالاتی که در هنگام جویدن آدامس وجود دارد خم یا حتی باز شدن سیم‌های ارتودنسی می‌باشد. البته این موارد از خطرناک‌ترین عوارض در هنگام جویدن آدامس هستند و بعضاً ممکن است افرادی با این مشکلات برخورد نکرده باشند. اما احتیاط کردن همیشه می‌تواند مفید باشد.

افزایش پیدا کردن زمان و هزینه ارتودنسی

در طول ارتودنسی شاهد این اتفاق هستیم که متخصص ارتودنسی دندان سیم ارتودنسی بین براکت‌ها را به شکلی بخصوصی می‌کند. این کار باعث می‌شود که در چند هفته‌ی اول ارتودنسی شاهد فشار زیادی بر روی دندان باشیم، فشاری که باعث می‌شود دندان‌ها به سرعت خوب شوند. اگر که طی اتفاقی این سیم خم یا پاره شود تنظیم ارتودنسی به هم خورده و نیازمند تعویض سیم یا تنظیم مجدد سیم ارتودنسی است. انجام این کار نیازمند وقت قبلی از متخصص می‌باشد، زمان بر است و از همه مهمتر هزینه ارتودنسی در پی دارد که شما مجبور به پرداخت آن خواهید بود.

ویزیت اولیه در سیمادنت کلینیک شامل یک ارزیابی کامل بالینی خواهد بود. بدین ترتیب که بیمار ابتدا در جریان تمامی مشکلات دهان و دندان خود از جمله پوسیدگی های احتمالی قرار می گیرد. اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که به دنبال بهترین متخصص ارتودنسی برای زیبایی و سلامت دندان های خود با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت هستید به شما پیشنهاد می کنیم حتما به صفحه هزینه دندانپزشکی مراجعه نمایید. ما در وب سایت خود شرایطی را برای شما فراهم کرده ایم تا به راحتی هرچه تمام به صورت کاملا آنلاین اقدام به رزرو نوبت کنید. استفاده از خدمات آنلاین سایت مجموعه ما می تواند تجربه ای فوق العاده برای شما باشد. علاوه بر این امکان استفاده از خدمات ارتودنسی و ایمپلنت دندان نیز در مجموعه ما برای شما وجود دارد.

دندانپزشک سیم و براکت ها را با دقت وصل می کند تا به خوبی عمل کنند، و بیمرا با جویدن آدامس در طول درمان سیم ها را کج می کند و باعث مختل شدن عملکرد دندان می شود.
پاسخ این سوال خیر است، چراکه اگر ارتودنسی داشته باشید به سیم ها چسپیده و باعث کج شدن سیم های ارتودنسی می شود و اما اگر ارتودنسی ندارید به این دلیل که آدامس دارای مواد قندی است ممکن است درد دندان را بیشتر تشدید کند.
اگر این کج شدگی از جویدن آدامس باشد، متخصص ممکن است برای تعویض سیم ها اقدام کند که علاوه بر هزینه نیاز به تعیین وقت مجدد خواهید بود.

آیا این مقاله برایتان مفید بود؟

میانگین رای ۰ / ۵. تعداد رای: ۰

هنوز رای ثبت نشده است.

به اشتراک بگذارید :
[addtoany]
مشاوره آنلاین