درمان عفونت و التهاب لثه برای داشتن دندان هایی سالم

درمان عفونت لثه

گاهی ممکن است در لثه خود خونریزی داشته باشید و از دهانتان بوی بدی به مشام برسد، در این حالت به بیماری های لثه چون التهاب و عفونت دندان مبتلا هستید. درمان عفونت و التهاب لثه بسیار مهم است زیرا در مراحل اولیه به راحتی قابل درمان می باشند. در این مقاله به بررسی اطلاعاتی درباره درمان عفونت و التهاب لثه خواهیم پرداخت تا با افزایش آگاهی خود موجب حفظ و‌ استحکام دندان های تان شوید.

درمان عفونت و التهاب لثه

بین دندان و لثه فضایی وجود دارد که باکتری به راحتی قادر به تجمع در آن می باشد. حال اگر بهداشت دهان و دندان رعایت نشود، این باکتری ها به تکثیر می پردازند و موجب لک و جرم روی دندان ها می شوند و به مرور زمان عفونت هایی در لثه ایجاد می کنند. در این مرحله لازم است برای درمان به فکر چاره بود تا عفونت گسترش پیدا نکند و مشکلات بعدی را ایجاد نکند.

درمان عفونت و التهاب لثه بسیار مهم است زیرا با گذر زمان و عدم درمان آن، موجب خواهید شد بیماری لثه پیشرفت کنند و تاثیرات منفی برای آن دسته از بافت هایی که دندانتان را پشتیبانی می کردند، بگذارند. عدم درمان عفونت و التهاب لثه موجب آسیب رساندن به فک می شود و حد فاصل دهان و دندان فضایی کوچک بر جای می گذارد. همه اینها در نهایت منجر به لق شدن دندان و یا از بین رفتن آن می شوند که در بزرگسالی با مشکلات زیادی همراه خواهد بود.

کلینیک دندانپزشکی سیمادنت
انتخاب بهترین دندانپزشک متخصص ارتودنسی

درمان عفونت و لثه

اهمیت درمان در مراحل اولیه

از آنجا که بیماری های لثه علائم هشدار دهنده ندارند، مراجعه مرتب به دندانپزشکی لازم است تا در صورت وجود بیماری تشخیص به موقع  صورت بگیرد و درمان های لازم انجام شود. این گونه از بروز عفونت جلوگیری خواهد شد و لثه خیلی سریع  از باکتری ها پاکسازی خواهد شد. متخصصان مجموعه ما درمان عفونت و التهاب لثه را انجام می دهند و با جرم گیری صحیح، مانع از پیشرفت بیماری می شوند.

این که چه روشی برای درمان صورت بگیرد، با توجه به شدت عفونت و التهاب خواهد بود. گاهی ممکن است دندانپزشک تشخیص دهد که درمان تنها با جراحی امکان پذیر است و بافت آسیب دیده باید برداشته شود. همچنین برای جلوگیری از عفونت و التهاب لثه روش صحیح مسواک زدن به مراجعین آموزش داده می شود و از آنها خواسته می شود روزانه از نخ دندان استفاده کنند.

نشانه های بیماری لثه

آگاهی از علائم لثه سبب می شود در زمان مناسب برای رفع مشکل دندان خود مراجعه کنید و موجب آسیب جدی به دهان و دندان خود نشوید. قرمز و متورم شدن مهمترین نشانه عفونت لثه هستند که باید به آن توجه نمود. مورد بعدی خونریزی در زمان مسواک زدن و نخ دندان کشیدن است، تحلیل لثه طوری که از دندان جدا شود، آسیب پذیری، داشتن دندان درد حین خوردن غذا و بوی بدی که از بین نمی رود،  نشانه های دیگری از بیماری لثه می باشند.

اگر در فاصله بین دندان و لثه چرک ایجاد شود و دندان ها دارای پلاک شود، نیز به بیماری های لثه مبتلا هستید. در صورت داشتن خونریزی یا دیگر علائم با شماره تماس های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید و از مشاوره متخصصین کلینیک دندانپزشکی بهره مند شوید.

کلینیک دندانپزشکی سیمادنت
قیمت و هزینه اصلاح طرح لبخند چقدر است؟

درمان عفونت لثه

روش های درمان التهاب و عفونت لثه

روش درمان با توجه به اینکه عفونت تا کجا گسترش پیدا کرده و دندان تان چه وضعی دارند، متفاوت خواهد بود. در مرحله اول برای درمان عفونت و التهاب لثه لازم است که بهداشت دهان و دندان را رعایت کنید و مسواک و نخ دندان را فراموش نکنید. ترک سیگار و کنترل بیماری دیابت از دیگر روش های درمان عفونت و التهاب لثه هستند. برای جلوگیری از پیشرفت بیماری های لثه باید جرم گیری عمیقی انجام دهید و در صورت تشخیص پزشک آنتی بیوتیک مصرف نمایید و یا از جراحی برای درمان آبسه دندان کمک بگیرید.

جرم گیری برای درمان عفونت و التهاب لثه

به غیر از جراحی، روش های زیادی وجود دارد که موجب درمان عفونت و التهاب لثه می شود که یکی از این روش ها جرم گیری است که دندان ها را به صورت عمقی تمیز می کند. در این روش ها برای جلوگیری از شدت عفونت پلاک و تارتار را حذف می کنند. برای اینکه تارتارها را از بالا و پایین خط لثه بتوان حذف نمود از اسکیلینگ استفاده می شود و برای اینکه بتوان لک های روی دندان‌ها که سخت و خشن هستند را از بین برد، باید جرم گیری عمیقی انجام داد . به جز این دو روش از لیزر نیز می توان استفاده نمود که بدون هیچ درد و خونریزی ‌موجب حذف لک های تارتار می شود و رضایت مشتری را در پی داشته است.

درمان عفونت لثه

اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که به دنبال بهترین دندانپزشک برای زیبایی و سلامت دندان های خود با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت هستید به شما پیشنهاد می کنیم حتما به صفحه هزینه دندانپزشکی مراجعه نمایید.

ما در وب سایت خود شرایطی را برای شما فراهم کرده ایم تا به راحتی هرچه تمام به صورت کاملا آنلاین اقدام به رزرو نوبت کنید. استفاده از خدمات آنلاین سایت مجموعه ما می تواند تجربه ای فوق العاده برای شما باشد. علاوه بر این امکان استفاده از خدمات اصلاح طرح لبخند و ایمپلنت، ارتودنسی دندان نیز در مجموعه ما برای شما وجود دارد.

به این مقاله امتیاز دهید
به اشتراک بگذارید :
[addtoany]
مشاوره آنلاین