روش انجام ایمپلنت و کاشت دندان

روش انجام ایمپلنت

ایمپلنت دندان یکی از روش‌ های پرطرفدار و دائمی به منظور جایگزین کردن دندان های از دست رفته به دلایل متفاوت در متقاضیان است. امروزه ایمپلنت دندان توانسته است جایگزین بسیاری از روش های قدیمی مانند استفاده از دندان های پارسیل و یا پل دندانی شده و با درجات بسیار بالاتری از رضایتمندی بیمار، نتایج مطلوب را برای وی ایجاد نماید. به منظور آشنایی بیشتر و بهتر با مراحل انجام ایمپلنت دندان با ما همراه باشید.

روش انجام ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت یکی از روش های قطعی و دائمی به منظور جایگزین کردن تک دندان های از دست رفته با استفاده از تجهیزاتی مانند پایه فلزی و تاج مصنوعی دندانی در متقاضیان است. امروزه این روش به دلیل کاهش ریسک ابتلا به مشکلات ثانویه پس از جایگزینی دندان مصنوعی، قطعی و دائمی بودن و از همه مهمتر کسب بیشترین میزان رضایتمندی توسط متقاضیان، طرفداران بسیار زیادی داشته و توسط متخصصین ایمپلنت های دندانی و در برخی موارد جراح فک و صورت انجام خواهد شد.

مزایای استفاده از ایمپلنت دندانی

  • اصلاح طرح لبخند و تاثیر بسیار زیاد بر زیبایی ظاهری افراد
  • پیشگیری موثر از تحلیل رفتگی بیش از حد لثه پس از از دست دادن دندان
  • بهبود کیفیت رژیم غذایی و مشکلات گوارشی
  • بهبود مشکلات تلفظی
  • پیشگیری از بدشکلی های استخوان فک و صورت

روش انجام ایمپلنت

انواع روش درمان ایمپلنت و کاشت دندان

خوشبختانه امروزه با توجه به پیشرفت های چشمگیر در خصوص انجام انواع مختلف روش های کاشت دندانی و ارتودنسی، جراحی های مربوط به ایمپلنت به دو شکل تک مرحله ای و دو مرحله ای انجام خواهند شد.

-فرایند تک مرحله ای کاشت دندان

کاشت تک مرحله ای دندان یکی از روش های مدرن و پرطرفدار در جمعیت متقاضیان ایمپلنت‌ های دندانی بوده و به دلیل کاهش تعداد دفعات مراجعه و میزان استرس بیمار، طرفداران بسیار زیادی را به خود اختصاص داده است. در این روش از ایمپلنت دندان، متخصصین ایمپلنتولوژیست تنها یکبار لثه بیمار را برش زده و چند ماه پس از قرار دادن پایه ایمپلنت، پروتزهای دندانی را نصب خواهد نمود.

-فرایند دو مرحله‌ای کاشت دندان

کاشت دو مرحله ای دندان یکی از روش های قدیمی به منظور جایگزین کردن دندان های از دست رفته در جمعیت متقاضیان است. در این روش در ابتدا پایه در قسمت لثه و استخوان فک جایگذاری خواهد شد تا به یکدیگر جوش بخورند و در صورتیکه ایمپلنت توسط استخوان فک فرد پس زده نشود، مرحله دوم پس از چند ماه صورت می گیرد که قسمت تاج دندان بر روی پایه ایمپلنت متصل خواهد شد.

روش انجام ایمپلنت

مراحل انجام ایمپلنت دندان چگونه است؟

مراجل ایمپلنت و یا کاشت دندان به شرح زیر است:

معاینه و مشاوره اولیه

معاینه و مشاوره اولیه توسط متخصص ایمپلنت یکی از مهمترین مراحل آغازین کاشت های دندانی بوده و از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. در حین جلسه وضعیت دندان ها پس از اخذ عکس رادیوگرافی دهان و دندان مورد بررسی قرار گرفته و وضعیت استخوان فک متقاضی به منظور نیاز و یا عدم جاذبه پیوند استخوان مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

پیوند استخوان فک

پیوند استخوان فک یکی از مهمترین مراحل انجام ایمپلنت دندان در بسیاری از بیماران است. این روش به منظور افزایش قدرت استخوان فک جهت اتصال به پایه فلزی ایمپلنت در نظر گرفته شده و تاثیر بسیار زیادی در افزایش میزان رضایتمندی متقاضیان خواهد داشت. معمولا طول دوره درمان در فرآیند پیوند استخوان از ۴ تا ۱۲ ماه متغیر بوده و بستگی به میزان التیام استخوان های فک خواهد داشت.

قرار دادن ایمپلنت

قرار دادن ایمپلنت به معنای جایگذاری پایه فلزی کاشت دندان در لثه یکی از مهمترین مراحل ایمپلنت دندان در متقاضیان است. همانطور که پیشتر نیز گفته شد این مرحله از کاشت های دندانی به دو روش تک مرحله ای و دو مرحله ای انجام شده به منظور کاهش برخورد دندان با این پایه از یک کلاهک فلزی گرد جهت پوشاندن آن استفاده خواهد شد. این مرحله از کاشت دندان بستگی به وضعیت بهبود لثه بیمار داشته و در فاصله زمانی یک تا شش ماه به طول خواهد انجامید.

قرار دادن اباتمنت ایمپلنت

یکی از تجهیزات ضروری پس از قرار دادن پایه ایمپلنت در لثه بیمار است. این ابزار با پشتیبانی از تاج دندان موقت در سطح پایه فلزی ایمپلنت نصب شده و تاج موقت دندان را در بر خواهد گرفت.

قرار دادن تاج دائمی دندان

در این مرحله از فرآیند ایمپلنت دندان، زمان قرار دادن تاج دائمی در پایه ایمپلنت است. معمولا تاج های دندانی مورد استفاده در این مرحله با توجه به شرایط آناتومیک دندان های بیمار و انتخاب متقاضی به دو شکل قابل جابجایی و ثابت انتخاب شده و در سطح پایه فلزی ایمپلنت نصب خواهند شد.

یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین و پارامترهای قابل توجه به منظور کسب بیشترین میزان از رضایت و اخذ مطلوب ترین نتایج حاصل از ایمپلنت دندان توجه به رعایت پارامترها و نکات بهداشتی اولیه و ثانویه به دنبال ایمپلنت های دندانی است.

شما می توانید در صورتیکه هر گونه پرسش در خصوص ناهنجاری های فکی و دندانی و روش های درمانی اعم از ارتودنسی دندان و ایمپلنت دارید، می توانید پرسش خود را در قسمت پرسش و پاسخ ثبت نمایید تا در سریعترین زمان توسط متخصصین به آن پاسخ داده شود. همچنین برای دریافت نوبت معاینه از سیمادنت کلینیک از طریق تعیین وقت آنلاین اقدام نمایید.

روش انجام ایمپلنت

به این مقاله امتیاز دهید
به اشتراک بگذارید :
[addtoany]
مشاوره آنلاین