قیمت ایمپلنت دندان در سال ۱۴۰۳

قیمت ایمپلنت دندان | هزینه هر واحد ایمپلنت دندان
۰
(۰)

قیمت ایمپلنت دندان چقدر است؟ قیمت هر واحد ایمپلنت چگونه محاسبه می‌شود؟ قیمت ایمپلنت سوئیسی با قیمت ایمپلنت کره‌ای چقدر تفاوت دارد؟ قیمت ایمپلنت دندان‌های جلو چقدر است؟ این‌ها تنها تعدادی از سوالات مراجعین درباره هزینه و قیمت ایمپلنت دندان است. جهت گرفتن پاسخ سوال‌های خود در مورد هزینه‌ها با ما همراه باشید تا قیمت ایمپلنت و عوامل موثر بر آن را بررسی کنیم.

همانطور که می‌دانید ایمپلنت دندان در واقع بهترین و طبیعی‌ترین روش جایگزینی برای بی‌دندانی محسوب می‌شود. از آنجا که پایه ایمپلنت دندان به صورت یک پیچ بسیار مستحکم در داخل استخوان فک و زیر لثه قرار می‌گیرد، دقیقاً مشابه ریشه دندان طبیعی بوده و طول عمر بسیار زیادی دارد. در نتیجه می‌توان ایمپلنت دندان را یک نوع درمان دائمی دانست.

در نتیجه هزینه و قیمت ایمپلنت به عنوان یک روش دائمی برای درمان بی‌دندانی نسبت به روش‌های موقتی مانند دندان مصنوعی بیشتر خواهد. ولی این هزینه قطعا یک سرمایه‌گذاری بلند مدت بوده و ارزش زیادی خواهد داشت!


هزینه ایمپلنت دندان

یکی از مهمترین معیارهای انتخاب مرکز دندانپزشکی برای بیمارانی که به دنبال انجام ایمپلنت دندان هستند، قیمت ایمپلنت خواهد بود. از آنجاکه ایمپلنت دندان با برندهای متفاوتی در بازار ایران وجود دارد، ممکن است بعد از استعلام قیمت ایمپلنت از مراکز مختلف دندانپزشکی فهرستی از اعداد مختلف جمع آوری کرده باشید. با این وجود بهتر است در ابتدا تمامی فاکتوها و معیارهای مهم تأثیرگذار در قیمت ایمپلنت را بشناسید تا بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید.

به این نکته هم توجه داشته باشید که برای انجام درمان‌های مهم و حساسی مانند ایمپلنت، بهتر است اولین معیار شما قیمت نباشد؛ مهتر از قیمت، میزان تبحر متخصص ایمپلنت است. چه بسا یک درمانگر ناوارد می‌تواند نتیجه درمان حتی با بهترین برندهای ایمپلنت را با شکست مواجه کند.

قبل و بعد ایمپلنت دندان

 
هزینه ایمپلنت در تصویر بعد از ایمپلنت
بعد از ایمپلنت
هزینه ایمپلنت و تصویر قبل از ایمپلنت
قبل از ایمپلنت
 

دریافت مستقیم نوبت متخصص ایمپلنت از کلینیک سیمادنت

دریافت نوبت


قیمت هر واحد ایمپلنت دندان

قیمت هر واحد ایمپلنت دندان شامل قیمت پایه و یا فیکسچر ایمپلنت و هزینه پروتز یا روکش آن خواهد بود. البته در برخی از مراکز دندانپزشکی در زمان استعلام قیمت ایمپلنت، هزینه پایه و پروتز ایمپلنت را به طور جداگانه اعلام می‎‌کنند. با این وجود در کلینیک دندانپزشکی سیمادنت، هزینه و قیمتی که برای هر واحد ایمپلنت اعلام می‌شود مربوط به کل هزینه ایمپلنت (پایه + پروتز) خواهد بود.

هزینه هر واحد ایمپلنت دندان
هزینه هر واحد ایمپلنت دندان

در واقع قیمت هر واحد ایمپلنت بر اساس برند و شرکت سازنده آن اعلام می‌شود که بهترین برندهای موجود در ایران برندهای سوئیسی هستند. در کلینیک سیمادنت نیز از برندهای سوئیسی اشترومن (بهترین برند ایمپلنت در کل دنیا)، نئودنت سوئیسی و ایمپلنت‌های کره‌ای استفاده می‌شود. همچنین هزینه روکش تمام سرامیکی برای دندان کاشته شده نیز در همان قیمت اعلام شده محاسبه شده است.

جدول قیمت یک واحد ایمپلنت دندان

نام برند ایمپلنت در کلینیک سیمادنتکشور سازنده قیمت به ریال
ایمپلنت کره‌ایکره ۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
ایمپلنت نئودنتسوئیس ۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ایمپلنت اشترومن معمولیسوئیس ۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ایمپلنت اشترومن راکسالید  ۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
پیوند استخوان برای ایمپلنت  ۸۰,۰۰۰,۰۰۰
پیوند استخوان بلاک  ۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰

مقایسه قیمت برندهای مختلف ایمپلنت

در کلینیک سیمادنت همواره تلاش شده است که هزینه تمام خدمات کاملاً شفاف اعلام شود. در رابطه با هزینه ایمپلنت نیز همانطور که گفته شد، هزینه ایمپلنت برندهای سوئیسی از برندهای کره‌ای بیشتر بوده و علت آن هم به کیفیت بالای این ایمپلنت‌ها برمی‌گردد. حتی در بین برندهای سوئیسی ایمپلنت، برند اشترومن بهترین و البته بالاترین قیمت را دارد.

قیمت ایمپلنت اشترومن سوئیسی

قیمت ایمپلنت نئودنت سوئیسی

قیمت ایمپلنت کره‌ای

ایمپلنت اشترومن: هزینه بیشتر و درمان بسیار سریعتر

نکته جالب درباره ایمپلنت اشترومن: ایمپلنت اشترومن با فناوری‌های متفاوتی ساخته می‌شود یکی از این فناوری‌ها که با نام Slactive شناخته می‌شود، دوره بهبودی را تسریع می‌کند؛ به این ترتیب پایه ایمپلنت در مدت کوتاهتری با استخوان فک پیوند می‌خورد و در نتیجه به جای قالب‌گیری و قرار دادن پروتز بعد از ۳ ماه می‌توان در مدت بسیار کوتاهتری قالبگیری کرده و پروتز ایمپلنت را قرار داد. مطمئناً استفاده از این فناوری ایمپلنت اشترومن بر روی هزینه نهایی نیز موثر خواهد بود و قیمت ایمپلنت اشترومن Slactive از ایمپلنت اشترومن عادی بیشتر خواهد بود.


قیمت ایمپلنت فوری

شاید بسیاری از کلینیک‌های دندانپزشکی برای تشویق مخاطب بر روی ایمپلنت فوری بیشتر تبلیغ کنند. از این رو ممکن است به دلیل نام این روش، هزینه ایمپلنت فوری را نیز بیشتر اعلام کنند. ولی واقعیت چیست؟ آیا به واقع هزینه ایمپلنت فوری با هزینه ایمپلنت به روش معمول متفاوت است؟ آیا اصلاً ایمپلنت فوری برای همه بیماران مناسب است؟

واقعیت امر این است که عبارت “فوری” تنها به همزمان بودن کشیدن دندان و قرار دادن پایه ایمپلنت در یک جلسه اشاره دارد. بنابراین تفاوتی در نوع، برند و تعداد ایمپلنت مورد استفاده در ایمپلنت فوری و عادی وجود ندارد. بنابراین برخلاف برخی تبلیغات اشتباه، هزینه ایمپلنت فوری تفاوتی با حالت عادی نخواهد داشت.

پیشنهاد می‌کنیم برای درک بهتر ماهیت ایمپلنت فوری این ویدیو را مشاهده کنید.

مشاوره رایگان درباره هزینه ایمپلنت از کلینیک سیمادنت

دریافت نوبت


هزینه ایمپلنت دندان با بیمه چقدر است؟

دو نوع بیمه می‌توانند به حدی هزینه ایمپلنت دندان را پوشش دهند. نخستین نوع بیمه، بیمه تکمیلی است که تا حدی با توجه به سقف تعهدات خود، هزینه ایمپلنت را پرداخت می‌کند. اما برای دریافت این پوشش، باید به مراکز طرف قرارداد بیمه مراجعه یا هزینه درمان را پیش پرداخت کرده و سپس با تحویل مدارک به بیمه، هزینه درمان را تا حدی دریافت کنید.

نوع دوم بیمه، بیمه حوادث است. اگر در اثر یک حادثه خاص دندان‌های خود را از دست دهید و دارای بیمه حوادث باشید، بیمه حوادث هزینه ایمپلنت دندان را به شما پرداخت می‌کند. به طور کلی، می‌توان گفت قیمت ایمپلنت با بیمه، کمتر از حالت عادی است.

بیمه‌های پایه به ندرت هزینه‌های ایمپلنت را تحت پوشش می‌دهند، بنابراین بهتر است انتظار نداشته باشید که این نوع بیمه‌ها هزینه کاشت را تامین کنند. اما برخی از بیمه‌های تکمیلی ممکن است بخشی از هزینه‌های ایمپلنت را پوشش دهند. بهترین راه بررسی این مسئله، مطرح کردن سوالات مرتبط با پوشش ایمپلنت از بیمه خود است.

قیمت دندان مصنوعی با پایه ایمپلنت

هزینه دندان مصنوعی بر پایه ایمپلنت (هزینه اوردنچر)
هزینه دندان مصنوعی بر پایه ایمپلنت (هزینه اوردنچر)

ممکن است برخی از افراد مخصوصاً افراد مسن به دلایل مختلفی بیشتر دندان‌های خود را از دست داده باشند. توصیه دندانپزشک این است که این افراد روش دندان مصنوعی با پایه ایمپلنت را انجام دهند، این افراد برای پر کردن جای خالی دندان‌ها از دندان مصنوعی ساده استفاده می‌کنند که دارای مشکلاتی از جمله: پایین آمدن قدرت جویدن و حرف زدن، تحلیل لثه‌ها، و حتی در بعضی افراد ایجاد درد و زخم در لثه‌ها می‌کند. با این وجود روش ترکیبی از دندان مصنوعی با پایه ایمپلنت (اوردنچر) تمام این مشکلات را حل کرده و دقیقاً عملکرد دندان‌ها مشابه دندان طبیعی خواهد بود. از آنجایی که در این روش کل پروتز دندان مصنوعی بر روی ۴ پایه ایمپلنت قرار می‌گیرد، هزینه اوردنچر نسبت به هزینه ایمپلنت تکی همه دندان‌ها به صرفه‌تر خواهد بود.
قیمت دندان مصنوعی با پایه ایمپلنت (اوردنچر) هم مانند بقیه روش‌های ایمپلنت بستگی به عوامل مختلفی دارد، برای مثال برند و تعداد پایه ایمپلنت و نوع پروتز دندان از عوامل موثر بر هزینه هستند.

قیمت ایمپلنت کامل فک

برای افرادی که کل دندان‌های یک فک یا هر دو را از دست داده باشند، روش دیگری با نام ایمپلنت کامل فک وجود دارد. در این روش بر خلاف اوردنچر که پروتز متحرک بر روی پایه‌های ایمپلنت سوار می‌شد، بریج یا روکش‌های به هم چسبیده بر روی پایه‌های ایمپلنت به صورت ثابت قرار می‌گیرند. هزینه ایمپلنت کامل فک نیز به برند و تعداد پایه‌های ایمپلنت (تعداد فیکسچر) و تعداد روکش‌ها بستگی دارد.

هزینه ایمپلنت کامل فک
هزینه ایمپلنت کامل فک

عوامل موثر بر قیمت ایمپلنت دندان ۱۴۰۳

برای استعلام هزینه ایمپلنت، لازم است موارد متعددی بررسی شود تا در نهایت بتوان هزینه دقیق ایمپلنت را مشخص نمود. در نتیجه باید در قدم اول، با تمامی عوامل موثر بر قیمت ایمپلنت دندان آشنا شد. این عوامل عبارتند از:

> برند ایمپلنت: همانطور که قبل‌تر اعلام شد، برند و کشور سازنده پایه ایمپلنت اولین و مهمترین معیار تعیین قیمت نهایی ایمپلنت دندان است.

>کشیدن دندان: کشیدن دندان، به ویژه در صورتی که قصد ایمپلنت دندان را داشته باشید، معمولاً منجر به کاهش هزینه‌ها می‌شود و به سرعت به صاحب دندان جدید تبدیل می‌شوید. در این مواقع، علاوه بر هزینه و قیمت ایمپلنت دندان، شما باید هزینه کشیدن دندان را نیز پرداخت کنید. اما پس از گذشت چند ماه یا هفته از کشیدن دندان، نیاز به پرداخت هزینه کشیدن دیگری وجود نخواهد داشت. در صورتی که تراکم استخوان کاهش یابد، ممکن است نیاز به پیوند استخوان یا عمل سینوس لیفت داشته باشید.

>پیوند استخوان: افرادی که برای کاشت دندان به کلینیک تاج مراجعه می‌کنند، معمولاً چند ماه یا چند سال از کشیده شدن دندان‌هایشان می‌گذرد. در صورتی که جای دندان کشیده شده با جایگزینی مانند ایمپلنت پر نشود، استخوان فک در آن ناحیه تلحیل رفته و نازک می‌شود. پس از مدتی، تراکم استخوان در آن ناحیه کاهش یافته و برای کاشت ایمپلنت، نیاز به ترمیم استخوان وجود دارد.

افرادی که در این وضعیت قرار دارند، قبل از کاشت دندان، باید استخوان را با استفاده از پودر یا گرافت استخوانی تقویت کنند. این پروسه معمولاً چند ماه طول می‌کشد تا استخوان در آن ناحیه تقویت و آماده کاشت شود. علاوه بر هزینه و قیمت ایمپلنت دندان، در صورت نیاز، هزینه پیوند استخوان نیز باید پرداخت شود.

>جرمگیری دندان: قبل از کاشت دندان جدید، ضروری است که دندان‌های دیگر در ناحیه مورد نظر به طور کامل تمیز شده و از پلاک و جرم پاک شوند. حضور جرم در این ناحیه می‌تواند به بروز عفونت منجر شود، بنابراین انجام جرم‌گیری دندان قبل از کاشت، اقدامی ضروری و اساسی است.
> درمان‌های پیش نیاز ایمپلنت: در صورتی که بیمار نیاز به درمان‌هایی مانند پیوند لثه و یا پیوند استخوان داشته باشد، هزینه ایمپلنت افزایش می‌یابد. در نتیجه افزایش مراحل ایمپلنت و پیش نیازهای آن، بر هزینه نهایی درمان موثر خواهد بود.
> انجام ایمپلنت توسط متخصص: در برخی از کلینیک‌های دندانپزشکی از آنجاکه درمان توسط دندانپزشک غیر متخصص انجام می‌شود شاید هزینه کمتری اعلام شود، ولی مطمئناً این ارزانی به ریسک انجام این درمان توسط فردی غیر از متخصص ایمپلنت اصلاً نمی‌ارزد!

جدول قیمت درمان‌های قبل از ایمپلنت

درمان‌های قبل از ایمپلنت در کلینیک سیمادنتقیمت به ریال
پیوند استخوان بلاک۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
پیوند استخوان برای ایمپلنت۸۰,۰۰۰,۰۰۰

گارانتی هزینه ایمپلنت

آیا ایمپلنت دندان در کلینیک سیمادنت گارانتی و ضمانتی دارد؟!

ارائه گارانتی و تضمین برای هر خدمتی از جمله درمان‌های دندانپزشکی، به عوامل مختلفی بستگی دارد. ایمپلنت دندان نیز از این مسئله مستثنی نبوده و بر اساس فاکتورهای مختلف می‌توان طول عمر ایمپلنت را بیشتر کرده و ضمانت کیفی طولانی‌تری را ارائه کرد. علاوه بر برند و جنس ایمپلنت، تخصص جراح ایمپلنت، و رعایت بهداشت توسط بیمار نقش تعیین کننده خواهند داشت.

شرایط ایمپلنت اقساط

گاهی اوقات دندان‌های بیمار نیاز به درمان‌های پیشرفته‌تر با هزینه بیشتر نسب به درمان‌های عادی دارد، و یا ایمپلنت انتخاب شده با برند مورد نظر نیاز به پرداخت مبلغ بالا دارد. در این شرایط برای اینکه بیمار شرایط مساعدتری در پرداخت هزینه‌های ایمپلنت داشته باشد، کلینیک سیمادنت شرایط پرداخت قسطی و دو مرحله‌ای هزینه ایمپلنت را فراهم کرده است. در این شرایط بیمار می‌تواند نصف هزینه ایمپلنت را در همان جلسه شروع درمان پرداخت کرده و ۵۰ درصد باقی مانده را در زمان قالب‌گیری پروتز پرداخت می‌کند. تنها مسئله‌ای باید بیمار در شرایط پرداخت ایمپلنت قسطی مد نظر قرار بدهد این است که در زمان پرداخت قسط دوم، در صورت تغییر هزینه‌های پروتز، لازم است هزینه‌ را به روز و طبق تورم پرداخت کند.


ایمپلنت ارزان

اکثر افرادی که قصد انجام ایمپلنت دندان را دارند به دنبال کلینیکی هستند که با کمترین هزینه بهترین کاشت دندان را انجام دهد، در واقع در یک کلام به دنبال ایمپلنت ارزان هستند. نمی‌توان گفت که همه ایمپلنت‌های ارزان بی‌کیفیت و خطرناک هستند و تمام ایمپلنت‌های گران قیمت خوب است. با این وجود از آنجا که طی جراحی ایمپلنت، یک جسم خارجی در داخل استخوان فک و زیر بافت لثه قرار می‌گیرد، اگر از کیفیت بالایی برخوردار نباشد ممکن است عوارضی مانند عفونت بعد از ایمپلنت را به دنبال داشته باشد.

علاوه بر موضوع برند ایمپلنت، در صورتی که متخصص ایمپلنت متبحر این درمان را انجام ندهد ممکن است به دلیل عدم دقت و انجام صحیح فرآیند درمان، فرآیند ایمپلنت با شکست مواجه شود.

عوارض ایمپلنت ارزان

> لق شدن پایه‌های ایمپلنت
> عفونت بافت اطراف ایمپلنت
> آسیب رساندن و تحلیل استخوان فک


قیمت ایمپلنت دندان در سال 1403

مشاوره حضوری برای دریافت هزینه ایمپلنت در شمال تهران

اگر ساکن مناطقی همانند نیاوران، اقدسیه، زعفرانیه، جردن، شریعتی، میرداماد، پاسداران و سایر محله‌های این مناطق هستید و قصد مراجعه به یک مرکز تخصصی ایمپلنت در شمال تهران را دارید، می‌توانید به مطب شریعتی سیمادنت مراجعه نمایید.

آدرس: تهران، شریعتی، بین میرداماد و ظفر، خیابان منظرنژاد، ساختمان پزشکان منظرنژاد، طبقه ۳، واحد ۱۱

دریافت نوبت

کلینیک شریعتی سیمادنت

مشاوره حضوری برای دریافت هزینه ایمپلنت در غرب تهران

علاوه بر مناطق شمالی تهران، سیمادنت در غرب تهران نیز شعبه‌ای دیگر دارد و شما می‌توانید برای دریافت مشاوره حضوری با دندانپزشک ایمپلنت و دریافت هزینه ایمپلنت به شعبه ستارخان سیمادنت مراجعه کنید. در نتیجه اگر ساکن مناطقی همانند صادقیه، ستارخان، مرزداران، جنت آباد، سعادت آباد یا حتی کرج هستید قصد مراجعه به یک مرکز دندانپزشکی در اطراف منزل خود را دارید، می‌توانید به مطب ستارخان سیمادنت مراجعه نمایید.

آدرس: تهران، خیابان ستارخان، بین خیابان شادمهر و بهبودی، ساختمان پزشکان ستارخان، طبقه ۵

دریافت نوبت

کلینیک سیمادنت ستارخان

کاشت دندان با چسب چیست؟

شاید در نگاه اول فکر کنید که همچین چیزی وجود ندارد اما روکش ایمپلنت با کمک چسب مخصوص ایمپلنت در محل مناسب قرار میگیرد، به این فرایند کاشت دندان با چسب گفته می شود. به دلیل راحتی بیمار در طول دوره درمان با کمک چسب مخصوص روکش را بر روی پایه قرار می دهند که به صورت موقت می باشد توجه داشته باشید که اگر این روکش کنده شود نمی شود با چسب های عادی آن را دوباره بچسبانید، حتما باید از چسب مخصوص استفاده شود. تفاوت این چسب ها در این است که چسب های عادی حاوی مواد شیمیایی هستند و برای بدن شما بسیار مضر هستند. اما چسبی که متخصص برای شما استفاده می کند بدون ضرر است و کاملا برای این کار ساخته شده است.

مطلب پیشنهادی: هزینه ارتودنسی در سال ۱۴۰۳

قیمت ایمپلنت دندان در سال 99

مزیت های انجام ایمپلنت

• ایمپلنت دندان از ظاهر زیبایی برخوردار هستند و به دندان های طبیعی شباهت زیادی دارند.
• به دلیل قرار گرفتن در استخوان های فک از عمر طولانی برخوردار هستند.
• تاثیر بسزایی در نحوه گفتار بیمار دارند و عیب دندان های لق را برطرف خواهند کرد و در نهایت موجب اعتماد به نفس می شود.
• یک عضو ثابت در بدن است و به همین دلیل به مانند پروتزهای متحرک موجب ناراحتی و اذیت شما نخواهد شد.
• در صورتی که از آن ها به خوبی مراقبت کنید کارایی و بازدهی بسیار بالایی به همراه خواهد داشت.
• برای استفاده از آنها نیاز به چسب نیست و با استفاده از پیچ برای همیشه محکم خواهد شد.
• با توجه به جنسی که دارد موجب واکنش بدن نخواهد شد و با بدن شخص سازگاری نشان خواهد داد.
• نیاز به استفاده از کمک دندان های دیگر برای نگهداری آنها نیست حتی از دندان های دیگر مراقبت و پشتیبانی خواهد کرد.

تغذیه بعد از ایمپلنت

بعد از ایمپلنت دندان فرد باید مواظب مواد غذایی که مصرف میکند باشد، وبرای مدتی نمی تواند مانند قبل هر غذای که دلش خواست مصرف کند، در ادامه به مواد غذایی که باید مصرف کند و مواد غذایی که نباید اشاره خواهیم کرد:

بایدها

• میوه های نرم
• آبمیوه های طبیعی
• ماست، پنیر
• تخم مرغ آبپز، پوره سیب زمینی
• سوپ، ژله، پودینگ

نبایدها

• مواد غذایی سفت و سخت
• مواد غذایی چسپنده
• غذاهای داغ و تند

مصرف مواد غذایی در هنگام ایمپلنت
بایدها و نبایدهای ایمپلنت

مطلب پیشنهادی: معرفی بهترین متخصص ارتودنسی

سن مناسب ایمپلنت

یکی از مهمترین سوالاتی که در مورد ایمپلنت دندان پرسیده می شود این است که برای انجام ایمپلنت چه سنی مناسب است؟ در صورتی که دندان های شما نیازمند کاشت هست و می خواهید از ایمپلنت استفاده کنید توصیه می شود که تا هجده سالگی اقدامی برای کاشت ایمپلنت انجام ندهید به دلیل این که تا قبل از هجده سالگی هنوز فک شکل کامل خود را بدست نیاورده است و امکان دارد که در صورت کاشت رشد فک ادامه پیدا کند و دچار مشکل شوید.

این امکان وجود دارد که در سنین پایین تر برای یک دندان ایمپلنت انجام داد ولی پروتز باید بعد از هجده سالگی تغییر داده شود تا با دندان های اطراف متناسب گردد. بعد از این سن شما در هر سنی که باشید می توانید برای ایمپلنت اقدام کنید و مشکل خاصی را نخواهید داشت.

آیا این مقاله برایتان مفید بود؟

میانگین رای ۰ / ۵. تعداد رای: ۰

هنوز رای ثبت نشده است.

به اشتراک بگذارید :
[addtoany]
مشاوره آنلاین