مدت زمان ارتودنسی دندان چند وقت است؟

مدت زمان ارتودنسی دندان
۰
(۰)

یکی از سوالاتی که پیش می ‌آید در خصوص مدت زمان ارتودنسی دندان و ایمپلنت دندان است. به طور کلی باید بدانید این مدت زمان برای هر فردی که از ارتودنسی استفاده می ‌کند متفاوت بوده البته به طور کلی می توان گفت این مدت زمان چه برای کسانی که از ارتودنسی متحرک و چه کسانی که از ارتودنسی ثابت استفاده می کنند، چیزی حدود ۶ الی ۲۴ ماه می باشد.

روش درمان ارتودنسی دندان چیست؟

ارتودنسی دندان یکی از روش های بسیار مناسب برای داشتن دندان های سالم و ردیف شده می باشد. در این بین باید بدانیم روش‌های مختلفی برای ارتودنسی دندان وجود داشته که افراد می توانند آن را انتخاب کنند؛ البته این انتخاب با توجه به نوع ناهنجاری و شدت آن و همچنین با مشورت متخصص ارتودنسی صورت می پذیرد تا بهترین نتیحه را پس از انجام ارتودنسی به دست آورید.

همچنین بخوانید: مراحل ارتودنسی بزرگسالان

مدت زمان ارتودنسی دندان

مدت زمان ارتودنسی دندان

طبیعتاً هنگامی که افراد قصد استفاده از ارتودنسی را دارند تمایل داشته که در خصوص مدت زمان این درمان اطلاعات کاملی به دست آورند. به طور کلی می توان گفت این مدت زمان برای انواع مختلف ارتودنسی از شش ماه شروع شده و تا ۲۴ ماه به طول می انجامد که این مدت درمان می تواند بسته به نوع نگهداری، سن فرد، نوع ارتودنسی، شدت مشکل ارتودنسی و بسیاری از موارد دیگر متفاوت باشد.

اگرچه دکتر ارتودنسی دندان سریع ترین و بی خطر ترین راه ممکن را جهت صاف کردن دندان ها به شما پیشنهاد می دهد. اما به طور کلی باید از آنجایی که وظیفه بیس ها ارتودنسی حرکت دادن دندان ها به همراه فک و لثه به سمت موقعیت اصلی ‌شان می باشد، پس سرعت بخشیدن زیاد به آن موجب مشکلاتی چون تحلیل لثه و از دست رفتن استخوان خواهد شد. بنا براین لازم است این مدت زمان کاملا با صبر و حوصله سپری شود تا نتیجه بهتری به دست آید.

ما در مقاله مربوط به هزینه ارتودنسی ، تمام هزینه های درمان ارتودنسی درمان را آورده ایم.

همچنین بخوانید: مدت زمان مورد نیاز برای ایمپلنت پس از کشیدن دندان

نوع ارتودنسی دندان و شدت مشکل دهان و دندانی

همانطور که گفته شد عوامل زیادی در مدت زمان ارتودنسی دندان تاثیر دارد. به طوری که این ارتودنسی برای هر بیمار متفاوت عمل می کند. در اینجا یکی از مهم‌ ترین این موارد نوع ارتودنسی بوده به طوری که باید بدانید امروزه بریس های فلزی بریس های سرامیکی و بریس های شفاف از جمله انواع پرکاربرد ارتودنسی بوده که افراد می‌ توانند متناسب با سلیقه خود نوعی از آن را انتخاب کنند. بریس های فلزی که بسیار مستحکم و قوی هستند به رنگ فلز بوده و زیبایی چندانی ندارند اما بریس های سرامیکی به دلیل شفافیت، کاملا زیبا تر از بریس ‌های فلزی به نظر می رسند و معمولاً توسط بسیاری از افراد انتخاب می شوند. مشکلات ناهنجاری های دهان و دندان نیز از دیگر موارد کلیدی بوده که در این مدت زمان تاثیر دارد. به طوری که طبیعتا اگر دندان های شما دارای فاصله های جزئی و شلوغی های کم باشد ظرف کمتر از یکسال اصلاح خواهد شد اما در موارد شدید تر این مدت زمان بیشتر می ‌باشد.

مدت زمان ارتودنسی دندان
مدت زمان ارتودنسی دندان

تاثیر سن فرد بر روی مدت زمان ارتودنسی دندان

یکی دیگر از فاکتورهایی که مدت زمان درمان ارتودنسی را مشخص می‌ کند، سن فرد است. اگرچه همه افراد در هر سنی می توانند از این روش جهت درمان ناهنجاری های دندان هایشان استفاده کنند، اما کودکان و نوجوانان نتیجه بهتر و سریع تری از این درمان خواهند برد زیرا فک کودکان در حال رشد بوده و هر مشکل اسکلتی دهانی به راحتی حل خواهد شد پس طبیعتا این مدت زمان برای این افراد کمتر از بزرگسالان می باشد.

دیگر عوامل مهم در مدت زمان درمان ارتودنسی

رفتار و تعهد بیمار از دیگر عوامل مهم در مدت زمان ارتودنسی دندان بوده به طوری که عدم همکاری بیمار می تواند این مدت زمان را طولانی تر و کیفیت نتیجه نهایی را پایین آورد. اما در صورتی که بیمار همکاری کافی با متخصص ارتودنسی را داشته باشد در واقع بیمار کمک می کند تا در کمترین زمان بهترین نتیجه را دریافت نماید. علاوه بر این باید بدانید بدن هر بیمار با یکدیگر تفاوت هایی داشته و دندان ها با سرعت های متفاوتی حرکت کرده و مشکلشان حل می شود.

شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و پاسه به پرسش های مرتبط با ناهنجاری دهان و دندان اعم از موارد مرتبط با ارتودنسی و ایمپلنت دندان با متخصصین ما از طریق صفحه پرسش و پاسخ در ارتباط باشید تا در سریع ترین زمان ممکن به شما پاسخ داده شود. همچنین می توانید برای دریافت نوبت آنلاین از طریق سایت اقدام نمایید.

همچنین بخوانید: نحوه انجام ارتودنسی در زمان کوتاه

آیا این مقاله برایتان مفید بود؟

میانگین رای ۰ / ۵. تعداد رای: ۰

هنوز رای ثبت نشده است.

به اشتراک بگذارید :
[addtoany]
مشاوره آنلاین