مدت زمان مورد نیاز برای ایمپلنت پس از کشیدن دندان

مدت زمان مورد نیاز برای ایمپلنت پس از کشیدن دندان
۰
(۰)

ممکن است برای خراب شدن یا پوسیده شدن دندان هایتان به دندان پزشک مراجعه کنید. دندان پزشک هم با دیدن دندان هایتان، به شما بگوید که باید دندانتان را بکشید. سپس ایمپلنت دندان کنید. احتمالاً این سؤال برای شما پیش می‌آید که چه مدت پس از کشیدن دندان می‌توان ایمپلنت کرد؟ چون اگر جای دندان خالی باشد، باقی دندان ها را کج و نامنظم می‌کند.

مناسب ترین زمان انجام ایمپلنت

برای ایمپلنت کردن باید برنامه ریزی زیر نظر پزشک متخصص انجام شود. اما در کل بسته به استخوان فک، چهار پروتکل ایمپلنت کردن وجود دارد.
۱.ایمپلنت کردن فوری که در همان روز پس از کشیدن دندان انجام می‌شود.
۲.ایمپلنت کردن بعد از ۴ تا ۸ هفته پس از کشیدن دندان، هنگامی که بافت نرم لثه التیام پیدا می‌کند.
۳.ایمپلنت کردن بعد از ۱۲ تا ۱۶ هفته پس از کشیدن دندان، هنگامی که بافت سخت استخوان التیام پیدا می‌کند.
۴.ایمپلنت کردن بعد از هفته ۱۶ام که حفره دندان کامل التیام پیدا کرده است.

همچنین بخوانید: مراحل ایمپلنت دندان

کاشت ایمپلنت در کوتاه مدت چیست؟

در کاشت ایمپلنت فوری و یا کوتاه مدت درواقع لازم به ذکر است که روند کاشت ایمپلنت در طی چند هفته بعد از کشیدن دندان انجام می شود. اما انجام این روش نیازمند شرایط خاصی می باشد که می بایست زیر نظر پزشک بررسی شود و سپس برای ایمپلنت کوتاه مدت اقدام شود. یکی از این موارد می تواند شامل بیماری های عفونت لثه ای باشد که در این صورت نیاز است تا عفونت به طور کامل درمان شود و سپس ایمپلنت دندانی صورت بگیرد.
در غیر این صورت ممکن است کاشت دندان شما سبب عفونت مجدد شود و درنتیجه ایمپلنت شما ناموفق خواهد بود. به همین منظور می بایست از متخصص ایمپلنت راهنمایی های لازم را دریافت نمایید تا بهترین نتیجه را به دنبال داشته باشد.

مدت زمان مورد نیاز برای ایمپلنت پس از کشیدن دندان
کاشت ایمپلنت فوری

فاصله ۲ تا ۴ ماه پس از کشیدن دندان

یکی دیگر از انتخاب های دیگر برای کشیدن دندان این است که منتظر بمانید تا استخوان فک بهبود پیدا کند. بعد از ۲ تا ۴ ماه می‌توانید ایمپلنت را شروع کنید. چون ایمپلنت‌ها به خوبی با استخوان فک جوش می‌خورند، علاوه بر این که درمان به خوبی جواب می‌دهد، جنبه زیبایی ظاهری آن نیز به درستی انجام می‌شود.

همچنین بخوانید: درد ایمپلنت دندان

انتظار بیش از ۶ ماه برای کشیدن دندان

طبیعی است که بیمار علاقه مند است بعد از کشیدن ایمپلنت دندان، زودتر فرایند کاشت ایمپلنت دندان را انجام دهد. اما گاهی پزشک با بررسی دندان و استخوان فک، ترجیح می‌دهد که بعد از ۶ ماه شروع به کاشت ایمپلنت دندان‌ کنید.
نکته دیگری که وجود دارد این است که بیمار ممکن است در این بازه زمانی طولانی کارهای دیگر دندانی چون پیوند استخوان را انجام دهد. سپس آماده شود تا کاشت ایمپلنت را انجام دهد.

مدت زمان مورد نیاز برای ایمپلنت پس از کشیدن دندان

اقدام به کاشت ایمپلنت بعد از یک سال

درست است که بعد کشیدن دندان باید سریعاً کاشت ایمپلنت را انجام دهید، اما خیلی از افراد هستند که وقتی یک یا چندتا از دندان هایشان می‌افتد، برای کاشت ایمپلنت اقدامی نمی‌کنند. همچنین این کار برای استخوان فک ضرر دارد. دیگر دندان‌ها کج و نامنظم می‌شوند. اگر بعد از زمان طولانی برای کاشت ایمپلنت دندان اقدام کنید، علاوه بر هزینه برای ایمپلنت می بایست هزینه بازسازی استخوان فک تان را نیز انجام دهید.

همچنین بخوانید: طول عمر ایمپلنت دندان یا کاشت دندان چقدر است؟

اقدامات پیش از کشیدن دندان چیست؟

دندان پزشک ابتدا از دندان هایتان عکس می‌گیرد تا بتواند به نسبت موقعیت های دندانی مناسب ترین روش کشیدن دندان را پیدا کند. وظیفه‌ای که شما دارید این است که باید تمام موارد داروهایی که مصرف می‌کنید را به پزشک متخصص خود اعلام نمایید. (منظور از دارو، یعنی هر داروی تجویزی و غیر تجویزی، دارو های گیاهی و دیگر داروها است.)
بسته به اینکه دارای چه شرایطی هستید، مدت زمان کاشت ایمپلنت شما با فرد دیگر متفاوت است. اگر در بهترین شرایط باشید یعنی تراکم استخوانی بالایی برخوردار باشید، می‌توانید از ایمپلنت فوری استفاده کنید.
مزیت ایمپلنت فوری در این است که پس از کشیدن دندان، می‌توانید کاشت ایمپلنت انجام دهید. اما اگر دارای بیماری هایی چون کمبود تراکم استخوان یا عفونت باشید، ابتدا باید آنها را درمان کنید. سپس روند درمان ایمپلنت را شروع کنید. اما در کل ایمپلنت کردن فرایندی طولانی است که بهتر است صبر داشته باشید تا نتیجه بهتری بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از شرایط انجام ارتودنسی دندان و ایمپلنت می توانید با کارشناسان ما از طریق صفحه تماس با ما در ارتباط باشید. همچنین در صورتیکه پرسشی در خصوص بیماری های فکی و دندانی داشته باشید می توانید از مشاوره متخصصین سیمادنت کلینیک از طریق صفحه پرسش و پاسخ، سوالات خود را مطرح نمایید تا در کوتاهترین زمان به آنها پاسخ داده شود.

همچنین بخوانید: ایمپلنت دندان نیش

مدت زمان مورد نیاز برای ایمپلنت پس از کشیدن دندان

آیا این مقاله برایتان مفید بود؟

میانگین رای ۰ / ۵. تعداد رای: ۰

هنوز رای ثبت نشده است.

به اشتراک بگذارید :
[addtoany]
مشاوره آنلاین