مضرات جوش شیرین برای دندان‌ها

جوش شیرین چیست و مضرات آن
۰
(۰)

همه افراد خواهان دندان‌های درخشان هستند که لبخند آنها را تکمیل کند. برخی بر این باورند که مسواک زدن دندان‌ها با جوش شیرین بتواند این لبخند را به آنها هدیه دهد و گاهی اوقات بعنوان راهی موثرتر از خمیر دندان برای از بین بردن لکه‌های دندان معرفی می‌شود اما با این حال، شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که آیا این محصول خانگی عوارض جانبی ندارد؟ آیا استفاده مکرر از این ماده در بلند مدت به دندان آسیب نمیزند؟ برای پاسخ به این سوالات شما باید از مضرات جوش شیرین برای دندان‌ها آگاهی داشته باشید که در این مقاله به‌طور کامل و دقیق بررسی شده است، پس در ادامه با ما همراه باشید.

جوش شیرین چیست؟

بی‌کربنات سدیم یا جوش شیرین یک ترکیب ساینده است که می‌تواند لکه‌های ناشی از چای، قهوه، سیگار کشیدن و غیره را از بین ببرد و سطح دندان‌ها را روشن‌تر و براق‌تر نشان دهد اما همین قابلیت سایندگی این ترکیب ممکن است به دندان‌ها آسیب جدی و غیر قابل جبران وارد کند تا جایی که حتی دندان‌ها را از بین ببرد.

مضرات جوش شیرین برای دندان‌ها

جوش شیرین با وجود اینکه فواید زیادی دارد اما ممکن است بیشتر از آنکه مفید باشد به دندان شما آسیب برساند. مسواک زدن زیاد با جوش شیرین به دلایل زیر برای سلامتی دندان‌های شما مضر است:

مضرات جوش شیرین برای دندانها

۱. به مینای دندان‌ها آسیب می‌زند

قابلیت ساینده بودن این ترکیب می‌تواند پوشش محافط بیرونی دندان‌ها یا مینای دندان را تضعیف کند که این باعث حساسیت بیشتر دندان‌ها نسبت به دمای گرم یا سرد می‌شود و مسواک زدن دندان‌ها را به تنهایی دردناک می‌کند. از آنجا که پس از آسیب نمی‌توان آنرا ترمیم کرد، ضروری است که استفاده از هرگونه مواد شیمیایی مانند جوش شیرین که باعث تخریب این لایه می‌شود، اجتناب کرد.

جوش شیرین به مینایی دندان اسیب میزند

۲. چسب و اتصالات ارتودنسی را از بین می‌برد

اگر دندان‌هایتان را ارتودنسی کرده‌اید باید بدانید که جوش شیرین می‌تواند چسب ویا اتصالات دندان‌ها را ضعیف و نرم کند و درنهایت آنها را از بین ببرد.

۳. موجب ایجاد حساسیت می‌شود

جوش شیرین ممکن است برای برخی افراد بخصوص زنان حساسیت ایجاد کند، در نتیجه ممکن است بثورات و زخم‌هایی را در کام، لثه، زبان و لب بوجود بیاورد. سوزش، خارش یا درد، ممکن است به دلیل تحریک غشای مخاطی رخ دهد. همچنین خونریزی لثه نیز غیرممکن نیست.

موجب ایجاد حساسیت می شود

۴. خطر پوسیدگی را افزایش می‌دهد

استفاده نادرست از جوش شیرین موجب افزایش احتمال پوسیدگی دندان هم میشود چرا که با از بین بردن لایه‌های محافط دندان، آنرا در برابر باکتری‌ها تضعیف میکند.

۵. لکه‌های عمیق را از بین نمی‌برد

درحالی که سایندگی جوش شیرین ممکن است برخی از لکه ها روی سطح دندان شما را از بین ببرد، اما برای لکه های عمیق تعبیه شده در خود دندان هیچ تاثیری ندارد.

لکه های عمیق را از بین نمیبرد

۶. برای مبارزه با حفره‌های دندان کافی نیست

جوش شیرین به تنهایی برای برداشتن پلاک و جلوگیری از ایجاد حفره کافی نیست. کارشناسان معتقدند جوش شیرین به‌تنهایی قادر به مبارزه با حفره‌های دندان‌ها نیست زیرا توانایی از بین بردن باکتری‌ها را ندارد که در نهایت منجر به افزایش پلاک‌ها می‌شود.

۷. فاقد فلوراید است

فلوراید باعث تقویت دندان‌ها می‌شود و از ایجاد حفره‌ها جلوگیری می‌کند. با توجه به اینکه جوش شیرین فاقد این ترکیب است، به مرور زمان می‌تواند دندان شما را در برابر حفره‌ها آسیب پذیر کند.
با بررسی این موارد پی بردیم که استفاده نادرست از جوش شیرین به جای تمیز کردن دندان ها ممکن است حتی منجر به درد شدید در دندان شود. اگر قصد شما حذف موثرتر پلاک دندان است، مسواک زدن ملایم با خمیر دندان‌های استاندارد تنها چیزی است که لازم دارید.

رعایت بهداشت دهان و دندان بهترین روش برای ایجاد یک لبخند زیبا

دندان‌های قوی و لبخندی روشن برای ما انسان‌ها اهمیت بسزایی دارد. برای داشتن دندان‌های درخشان لازم نیست به مواد شیمیایی ساینده وابسته باشید. تمیز کردن کامل بین دندان‌ها و استفاده منظم از نخ دندان می‌تواند تا حد زیادی به حفظ سلامت دندان‌هایتان کمک کند. جوش شیرین ممکن است نتایج کوتاه مدت بسیار خوبی را به همراه داشته باشد و به درخشندگی دندان‌های شما کمک کند، اما استفاده مکرر یا شدید از آن ممکن است صدمات جبران ناپذیری به سلامت دهان و دندان شما وارد کند. اگر لایه‌های بیرونی و مینای دندان از بین برود، رسوب باکتری‌های مضر بین دندان‌ها راحت‌تر می‌شود و باعث ایجاد حفره یا پوسیدگی دندان می‌شود. در این مقاله به طور مفصل درباره مضرات جوش شیرین برای دندان‌ها بحث شد تا با آگاهی کامل از این ماده شیمیایی استفاده کنید.

رعایت بهداشت دهان و دندان

ویزیت اولیه در سیمادنت کلینیک شامل یک ارزیابی کامل بالینی خواهد بود. بدین ترتیب که بیمار ابتدا در جریان تمامی مشکلات دهان و دندان خود از جمله پوسیدگی های احتمالی قرار می گیرد. اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که به دنبال بهترین دندانپزشک برای زیبایی و سلامت دندان های خود با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت هستید به شما پیشنهاد می کنیم حتما به صفحه هزینه دندانپزشکی مراجعه نمایید. ما در وب سایت خود شرایطی را برای شما فراهم کرده ایم تا به راحتی هرچه تمام به صورت کاملا آنلاین اقدام به رزرو نوبت کنید. استفاده از خدمات آنلاین سایت مجموعه ما می تواند تجربه ای فوق العاده برای شما باشد. علاوه بر این امکان استفاده از خدمات ارتودنسی دندان و ایمپلنت دندان نیز در مجموعه ما برای شما وجود دارد.

آیا این مقاله برایتان مفید بود؟

میانگین رای ۰ / ۵. تعداد رای: ۰

هنوز رای ثبت نشده است.

به اشتراک بگذارید :
[addtoany]
مشاوره آنلاین