معرفی بهترین خمیر دندان ضد حساسیت

بهترین خمیر دندان 1

خمیر دندان یکی از مصرفی ترین مواد بهداشتی در تمام دنیا می باشد. اکثر افرادی که با آن ها در معاشرت می باشیم روزانه مسواک می زنند و از خمیر دندان استفاده می کنند. اما بهترین خمیر دندان مناسب استفاده روزانه کدام است ؟ با ما باشید تا با ویژگی های یک خمیر دندان با کیفیت و مناسب آشنا شوید.

ویژگی های یک خمیر دندان خوب

خمیر دندان یکی از مهم ترین مواد بهداشتی و شوینده می باشد که به طور مستقیم با سلامتی دندان و دهان ارتباط دارد. همچنین بسیاری از خمیر دندان ها و دهان شویه ها نیز حاوی فلوراید هستند، تاثیر فلوراید بر پوسیدگی دندان بسیار مفید می باشد بهترین خمیر دندان، خمیر دندانی است که دارای مقادیر مناسبی از فلوراید ( ماده ای که باعث سلامت و استحکام دندان ها می شود و به طور ذاتی در بافت های کلسیفیه مثل استخوان و دندان وجود دارد ، این ماده در آب آشامیدنی ،ماهی و… یافت می شود.) باشد. از دیگر ویژگی های خمیر دندان خوب ، ضد حساسیت بودن ، نداشتن عناصر فوق شیمیایی ، عدم آسیب رسانی به بافت اصلی و مینای دندان ، قدرت پاک کنندگی مناسب ، خوش طعم و… می باشد.

بهترین خمیر دندان

انواع مختلف خمیر دندان

برند های مختلفی هر روز در حال تولید و عرضه ی خمیردندان های مختلف مانند خمیر دندان های سفید کننده ، جرم گیر ، خمیردندان های ضد حساسیت، خمیر دندان های تقویت کننده و… می باشند. اما همه ی این خمیر دندان ها هر کدام ویژگی های مثبت و منفی خود را دارند و نمی توان گفت که برای استفاده ی روزانه و  دائمی مناسب هستند. در ادامه درباره ی هر کدام از این خمیر دندان ها توضیحات لازم را ارائه می دهیم.

خمیر دندان سفید کننده

معمولا” دندان ها در اثر عادات غذایی مانند مصرف زیاد چای و قهوه و یا مصرف متداول سیگار دچار زردی می شوند ، البته گاهی نوع دندان نیز دارای رنگی کدر تر از رنگ سفید طبیعی می باشد ، در چنین شرایطی از خمیر دندان های سفید کننده استفاده می کنند، این خمیر دندان ها با استفاده از مواد شیمیایی و پاک کننده ی قوی ، باعث سفید شدن دندان می شوند، اما بهتر است هفته ای یک الی دو بار مصرف شوند چرا که استفاده ی مداوم آن باعث از بین رفتن مینای دندان می شود.

بهترین خمیر دندان

بهترین خمیر دندان برای جرم زدایی ( خمیر دندان جرم گیر )

گاه میزان آلودگی های انباشته شده روی دندان از زردی گذشته حالتی زبر و جرم مانند به خود می گیرد ، بعضی ها برای حل این مشکل از جرم گیری توسط دکتر استفاده می کنند. اما استفاده از خمیر دندان جرم گیر نیز راهی منطقی برای برخورد با این مشکل می باشد . افراد می توانند برا رفع جرم دندان خود هفته ای دو الی سه بار رفع جرم و بعد ها هفته ای یکبار از خمیر دندان جرم گیر استفاده کنند . این خمیر دندان ها دارای مقادیر بالایی از پاک کننده های قوی می باشند و برای سنین پایین و استفاده روزانه پیشنهاد نمی شود. اگر دندان آسیب دیده و یا پوسیده ای دارید ، استفاده از خمیر دندان جرم گیر ، ریسکی بوده و ممکن است سلامتی دندان را بیشتر به خطر بیندازد ، در چنین شرایطی بهترین خمیر دندان ، همان خمیر دندان معمولی می باشد .

بهترین خمیر دندان برای استحکام دندان( خمیر دندان تقویت کننده)

 یکی از بهترین خمیر دندان ها برای بهبود استحکام دندان ها خمیر دندان های تقویت کننده ی حاوی مقادیر بالای فلوراید می باشد، این خمیر دندان ها با داشتن عناصر مفید برای دندان، طول عمر دندان را بالا می برند و فرآیند پوسیدگی و خراب شدن دندان ها را به تعویق می اندازند ، استفاده از خمیر دندان های تقویتی باید زیر نظر پزشک و طی فواصل زمانی مرتب و مناسب انجام بگیرد .

بهترین خمیر دندان

خمیر دندان برای بیماری های دهان و دندان( خمیر دندان ضد حساسیت)

گاه در اثر استفاده از برخی مواد غذایی آلرژی زا و یا خمیر دندان های معمولی نامعتبر ، حساسیت ها و عفونت های نامحسوسی در لثه ها و دندان های فرد شیوع پیدا می کند. این حساسیت ها هم باعث زشت شدن ظاهر دهان و دندان و هم باعث احساس درد و سوزش و بوی بد دهان می شود. در چنین شرایطی بهترین خمیر دندان، نوعی است که خاصیت ضد میکروب و ضد ویروس بالایی طبق دستور پزشک استفاده کرد. دفعات و زمان استفاده از خمیر دندان های ضد حساسیت باید توسط پزشک تعیین گردد.

 با توجه به توضیحات ارائه شده همواره بهترین خمیر دندان ، خمیر دندان هایی هستند که در حالت معمولی و نرمال حاوی درصد مناسبی از فلوراید و پاک کننده های طبیعی و مفید باشند و استفاده از نوع های دیگر مانند جرم گیر و ضد حساسیت در شرایط لازم، آن هم در دفعات محدود توصیه می گردد.

دندان پزشکان به کسانی که از پوسیدگی دندان رنج می برند، توصیه می کنند که از ترکیبات فلوراید ۲ بار در هفته استفاده نمایند. تاثیری که فلوراید مایع بر دندان میگذارد، بسیار بیشتر از تاثیر ترکیباتی چون خمیر دندان است. همچنین استفاده از فلوراید موضعی در کودکان، باعث کاهش چشم گیر پوسیدگی دندان های دائمی آن ها است. ویزیت اولیه در سیمادنت کلینیک شامل یک ارزیابی کامل بالینی خواهد بود. بدین ترتیب که بیمار ابتدا در جریان تمامی مشکلات دهان و دندان خود از جمله پوسیدگی های احتمالی قرار می گیرد و اما انجام ایمپلنت دندان و ارتودنسی دندان نیز میتواند برای داشتن لبخندی زیبا به شما کمک کند. اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که به دنبال بهترین دندانپزشک برای زیبایی و سلامت دندان های خود با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت هستید به شما پیشنهاد می کنیم حتما به صفحه هزینه دندانپزشکی مراجعه نمایید.

به این مقاله امتیاز دهید
به اشتراک بگذارید :
[addtoany]
مشاوره آنلاین