نایت گارد چیست و قیمت نایت گارد دست ساز

نایت گارد دندانی
۰
(۰)

اگر دکتر ارتودنسی و یا دندانپزشک برای شما نایت گارد تجویز کرده است و می خواهید درمورد آن بدانید، این متن به شما کمک می کند.
نایت گارد وسیله ای است که داخل دهان و روی دندان ها قرار می گیرد و هدف آن مقابله با دندان قروچه ( Bruxism ) و یا به عبارتی فشار دادن دندان ها به هم ( clenching ) در زمان خواب می باشد. عملکرد نایت گارد بدین صورت است که مانند که یک لایه محافظ برای جلوگیری از اعمال فشار در بین دندان های فک بالا و فک پایین عمل می کند.

علت دندان قروچه در خواب چیست؟

در اکثر موارد می گویند دندان قروچه و یا همان فشار دادن دندان ها هنگام خواب بر روی دیگر ناشی از استرس و اضطراب زیاد می باشد. اما در برخی موارد عوامل دیگری نیز در این امر دخیل می باشند مانند بدجفت شدن دندان های فک بالا و فک پایین با یکدیگر، نقص دندانی (تعدادی دندان از دست رفته باشد)، فرم بد بعضی دندان ها و عواملی دیگر که به تشخیص دکتر دندان پزشک و یا متخصص ارتودنسی مشخص می شود.

نایتگاردهای دندانی

علائم دندان قروچه در خواب:

  • پس از بیدار شدن از خواب احساس سردرد
  • داشتن درد در ناحیه صورت و فکین
  • احساس خستگی در طول روز با وجود داشتن استراحت و خواب کافی در شب.
  • شکستگی و یا حتی افتادن قسمتی از مینای دندان و به دنبال آن پوسیدگی دندان

در موارد حاد و طولانی مدت دندان قروچه، ممکن است شکستگی، لق شدگی و یا حتی در مواردی از دست رفتن دندان دیده شود.

درمان دندان قروچه با نایت گارد

با توجه به این که در قسمت آغازین متن هم گفته شد، برای افرادی که دندان قروچه در هنگام خواب دارند استفاده از نایت گارد تجویز می شود. در کنار نایت گارد باید مشکل اصلی که سبب دندان قروچه می شود نیز بررسی گردد و تحت درمان قرار بگیرد. نایت گارد قایل استفاده برای هردو فک می باشد اما اصولا برای فک بالا استفاده می شود. از نایت گارد در در شب استفاده می شود و زمان استفاده از آن بسته به شخص و درمان جانبی آن متفاوت می باشد.

نایت گارد محافظ دندانی در خواب

مزایای نایت گارد

محال است؛ روشی جدید برای بهره گیری و رسیدن به سلامتی به دنیا معرفی شود، مورد استقبال قرار گیرد، اما مزایایی را با خود به همراه نداشته باشد. این مسئله حتی درخصوص نایت گارد نیز صدق می کند.

• برطرف کردن دندان درد ناشی از دندان قروچه

افرادی که دندان قروچه دارند زمانی که از خواب بیدار می شوند، احساس درد در فک، گوش و یا سر خود دارند که نایت گارد این درد را مهار می کند.

• مراقبت از مینای دندان و لثه

نایت گارد با جلوگیری از ساییده شدن دندان ها از آسیب به مینای دندان و لثه ها جلوگیری می کند.

• جلوگیری از به هم خوردن تراز دندان ها

دندان قروچه سبب ساییده شدن و از بین رفتن مینای دندان ها می شود که همین امر تراز دندانی را به هم می زند.عدم تراز دندانی باعث ضعف بهداشت دهان و درد دندان و سایر مشکلات دهان و دندان می شود.

دندان قروچه

• خوابی راحت تر

خواب و استراحت در شب یه امر حیاتی است و هیچ چی نمی تواند جایگزین آن شود. دندان قروچه و یا درد آن سبب به هم خوردن خواب می شود که با استفاده از نایت گارد این موارد از بین می روند.

طول عمر و دوام نایت گارد

طول عمر نایت گارد ها به جنس و شدت فشار نایت گارد پلاستیکی مقاومت و دوام کمتری دارد و برای دندان قروچه های کم خوب می باشد اما نایت گارد های سفارشی، ماندگاری بالاتری دارند. هنگامی که متوجه شدید نایت گارد درد شما را مهار نمی کند بدین معناست که عمر ان به اتمام رسیده و نایت گارد جدیدی باید تهیه کنید.

قیمت نایت گارد

نایت گارد ها دارای انواع مختلفی از مدل ها و به دنبال آن قیمت های متفاوتی می باشند. نایت گارد های آماده را می توان از داروخانه ها تهیه کرد اما برای داشتن نوع سفارشی آن باید به دندان پزشک مراجعه کنید تا مانند ایمپلنت از دندان شما قالب تهیه شود. نایت گارد های سفارشی به اندازه دهان هر بیمار ساخته می شوند. برای اطلاع از هزینه ارتودنسی و هزینه های جانبی می توانید مقاله مربوطه را مطالعه بفرمایید.

انواع نایت گارد

ویزیت اولیه در سیمادنت کلینیک شامل یک ارزیابی کامل بالینی خواهد بود. بدین ترتیب که بیمار ابتدا در جریان تمامی مشکلات دهان و دندان خود از جمله پوسیدگی های احتمالی قرار می گیرد. اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که به دنبال بهترین دندانپزشک برای زیبایی و سلامت دندان های خود با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت هستید به شما پیشنهاد می کنیم حتما به صفحه هزینه دندانپزشکی مراجعه نمایید.

ما در وب سایت خود شرایطی را برای شما فراهم کرده ایم تا به راحتی هرچه تمام به صورت کاملا آنلاین اقدام به رزرو نوبت کنید. استفاده از خدمات آنلاین سایت مجموعه ما می تواند تجربه ای فوق العاده برای شما باشد. علاوه بر این امکان استفاده از خدمات ارتودنسی دندان و ایمپلنت دندان نیز در مجموعه ما برای شما وجود دارد.

آیا این مقاله برایتان مفید بود؟

میانگین رای ۰ / ۵. تعداد رای: ۰

هنوز رای ثبت نشده است.

به اشتراک بگذارید :
[addtoany]
مشاوره آنلاین