عکس ارتودنسی : جلو بودن فک پایین (کیس ۳)

درمان جلو بودن فک پایین

تصاویر بعد از درمان

تصاویر قبل از درمان

جلو بودن فک پایین یکی دیگر از عارضه‌هایی که برخی از افراد با آن درگیر هستند که به آندربایت هم شناخته می‌شود. همانطور که از نام این ناهنجاری پیدا است، در این حالت فک پایین، جلوتر از فک پایین قرار گرفته است. در این نوشتار به دلایل ایجاد و درمان آن می‌پردازیم.

دلایل جلو بودن فک پایین

جلو بودن فک پایین نه تنها زیبایی و تناسب چهره فرد را برهم می‌زند، بلکه سلامت دندان‌ها را نیز به خطر می‌اندازد. از مشکلاتی که این ناهنجاری به وجود می‌آورد، به موارد زیر اشاره می‌کنیم:

  • مشکل در صحبت کردن و غذا خوردن
  • احساس درد در دهان
  • تحلیل رفتن لثه‌ها
  • پوسیده شدن دندان‌ها
  • ساییده شدن دندان‌ها

احتمالا بخواهید دلیل به وجود آمدن این ناهنجاری را بدانید. یکی از این موارد، ژنتیک است. ژنتیک می‌تواند به نحوه قرارگیری فک‌ها و دندان‌ها نیز تاثیر بگذارد. از دیگر دلایل جلوبودن فک پایین، عوامل محیطی شامل عادت‌های و رفتارهای اشتباه کودکی مانند مکیدن انگشت است. همینطور وارد شدن ضربه به فک هم تاثیر زیادی در تغییر شکل فک‌ها خواهد داشت. در برخی از موارد نیز مشاهده شده که وجود تومور نیز در ایجاد این عارضه تاثیر دارد.

جلو بودن فک پایین چگونه درمان می شود ؟

درمان آندربایت به میزان شدت آن بستگی دارد. در برخی موارد این جلو بودن به حدی است که متخصص ارتودنسی فقط با استفاده از روش ارتودنسی به درمان آن می‌پردازد و به این ترتیب مانع از رشد سریع فک پایین می‌شود. اما چنانچه شدت این عارضه شدید باشد، فلوشیپ ارتودنسی از روش جراحی فک برای درمان استفاده میکند.

درمان نکردن جلوبودن فک پایین چه عوارضی دارد؟

افرادی که دچار عارضه جلو بودن فک هستند، تنفس آنها در زمان از طریق دهان است. این طریقه تنفس به کوچک شدن کام منجر شده و در گوارش اختلال ایجاد می‌کند، زیرا موجب اختلال در صحبت، ساییده شدن دندان‌ها، تحلیل رفتن فک و لثه و دیگر اختلالات می‌شود.

آیا درمان جلوبودن فک محدودیت سنی دارد؟

باید بگوییم خیر شما در هر سنی که باشید، می‌توانید به درمان آن بپردازید. فقط تنها تفاوتش این است که چنانچه این درمان در سنین کودکی انجام شود، فقط از روش ارتودنسی استفاده می‌شود و دیگر نیازی به استفاده از جراحی فک نیست.

سخن آخر

موضوع مهمی که در درمان این عارضه باید به آن توجه شود، هزینه درمان است. هزینه درمان جلو بودن فک پایین به شدت ناهنجاری، نوع بیمه و مدت زمان درمان بستگی دارد. و موضوع آخر اینکه سعی کنید برای رسیدن به سلامتی، هرچه سریعتر نسبت به درمان این عارضه اقدام کنید. برای دریافت مشاوره و اطلاع از هزینه ارتودنسی می‌توانید به کلینیک سیمادنت مراجعه نمایید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید :
[addtoany]

سیمادنت در واتس آپ

از طریق واتساپ میتوانید پرسش های خود را به همراه عکس و فیلم ارسال نمایید و در اسرع وقت پاسخ را از کلینیک تخصصی دندانپزشکی سیمادنت دریافت نمایید.

ارتباط با واتساپ ارسال پیام
مشاوره آنلاین