عکس ارتودنسی : عقب بودن فک پایین ( کیس ۴ )

عقب بودن فک پایین

تصاویر بعد از درمان

تصاویر قبل از درمان

یکی از دلایلی که موجب عقب بودن فک پایین می‌شود، این است که در کودکی هر دو یا یکی از فک‌ها به حد کافی رشد نکرده‌اند. به همین ترتیب در زمان بسته بودن دهان، فک‌ها بر روی هم قرار نمی‌گیرند. در این شرایط ترتیب قرارگیری دندان‌ها بهم خورده و انجام کارهایی مانند غذا خوردن و صحبت کردن، کمی سخت می‌شود.

شاید در نگاه اول عقب افتادگی فک پایین تنهایی زیبایی و ظاهر فرد را برهم بزند، اما چنانچه این عقب بودن فک پایین شدید باشد، می‌تواند منجر به کشیدگی فک پایین، بسته شدن راه هوایی و تنگی نفس شود. در نهایت موجب کاهش اعتماد به نفس و پایین آمدن کیفیت زندگی فرد خواهد شد.

دلیل عقب بودن فک پایین چیست؟

متخصص ارتودنسی چهار دلیل برای این عارضه آورده‌ است که عبارتند از:

  • اختلال در رشد که می‌تواند در دوران بارداری یا کودکی اتفاق بیافتد.
  • عوامل ارثی و ژنتیکی
  • عوامل محیطی که ممکن است در اثر ضربه یا تروما در قسمت فک باشد.
  • عادت‌های رفتاری و حرکتی غلط

آیا عقب بودن فک پایین درمان دارد؟

باید بگوییم بله می‌توان این عارضه را درمان کرد، اما در ابتدا باید دلیل آن را تشخیص داد و بعد از آن به درمان پرداخت. برای درمان عقب افتادگی فک پایین باید سن بیمار و همینطور شدت عارضه مشخص شود. عارضه عقب افتادگی فک را در هر سنی می‌توان درمان کرد، اما بهتر است که قبل از دوره بلوغ صورت گیرد.

سخن پایانی

درمان عقب افتادگی فک پایین بر افزایش اعتماد به نفس و همینطور بالا رفتن کیفیت زندگی تاثیر بسزایی دارد. اما انتخاب کلینیکی که در آن بتوان درمان را آغاز کرد، بسیار مهم است. کلینیک سیمادنت یکی از برترین و معتبرترین کلینیک‌های ارتودنسی است که با داشتن متخصصین فلوشیپ تخصصی جراحی ارتودنسی و سابقه درخشان در این حوزه خدمات ارزنده‌ای را ارائه می‌دهد. از آنجایی که سیمادنت درمان ناهنجاری‌های فک و صورت را دغدغه خود می‌داند، تمام تلاش خود را بر این مبنی قرار داده که خدماتش را با بالاترین کیفیت به مراجعین ارائه کند. برای اطلاع از هزینه ارتودنسی می‌توانید به سایت سیمادنت مراجعه نمایید.

به اشتراک بگذارید :
[addtoany]

سیمادنت در واتس آپ

از طریق واتساپ میتوانید پرسش های خود را به همراه عکس و فیلم ارسال نمایید و در اسرع وقت پاسخ را از کلینیک تخصصی دندانپزشکی سیمادنت دریافت نمایید.

ارتباط با واتساپ ارسال پیام
مشاوره آنلاین