دلایل عقب بودن فک پایین

تصاویر بعد از درمان

تصاویر قبل از درمان

زمانی که رشد فک‌ها در زمان کودکی به اندازه کافی نباشد، می‌تواند عارضه‌هایی مانند عقب افتادن فک پایین را ایجاد کند. البته این تنها یکی از دلایل عقب بودن فک پایین است. این عارضه علاوه بر اینکه تناسب چهره فرد را برهم می‌زند، مشکلات دیگری مانند صحبت کردن و غذا خوردن را به وجود می‌آورد.

دلایل عقب بودن فک پایین

همانطور که گفتیم عقب افتادگی فک پایین دلایل مختلفی دارد که عدم رشد فک به اندازه کافی یکی از دلایل این عارضه است. از دیگر دلایل آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عوامل ژنتیکی
  • وارد شدن ضربه به فک پایین
  • عادتها و روشهای رفتاری غلط

درمان عقب افتادگی فک پایین با چه روش هایی انجام می گیرد؟

برای اینکه متخصص ارتودنسی متوجه شود که کدام روش برای درمان عقب بودن فک پایین موثر است، باید به مواردی از جمله دلایل ایجاد این عارضه و همینطور سن فرد توجه کند.

بهترین دوره سنی برای درمان عقب افتادگی فک پایین، قبل از رشد کامل و دوره بلوغ است. به دلیل اینکه فک‌ها هنوز منعطف هستند و قابل تغییر شکل هستند. اما اگر فرد بزرگسال اقدام به درمان این عارضه کند، باید علاوه بر ارتودنسی جبرانی، از روش جراحی فک نیز استفاده کند.

سخن آخر

با درمان عقب بودن فک پایین، علاوه بر برطرف شدن مشکلات صحبت کردن، غذا خوردن و خوابیدن، با به دست آوردن ظاهر مناسب، اعتماد به نفس و کیفیت زندگی شما افزایش خواهد یافت. اما همیشه یافتن مرکزی که بتواند این خدمات را به نحو احسن به مراجعین ارائه کند، موضوعی است که برای بیشتر افراد به یک دغدغه و نگرانی تبدیل شده است. کلینیک سیمادنت با ارائه خدمات عالی و باکیفیت و همینطور ارتودنتیست‌های حاذق و با تجربه سعی دارند که این نگرانی را از شما دور کنند. برای اطلاع از هزینه ارتودنسی و یا تعیین وقت آنلاین می‌توانید به کلینیک سیمادنت مراجعه نمایید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید :
[addtoany]

سیمادنت در واتس آپ

از طریق واتساپ میتوانید پرسش های خود را به همراه عکس و فیلم ارسال نمایید و در اسرع وقت پاسخ را از کلینیک تخصصی دندانپزشکی سیمادنت دریافت نمایید.

ارتباط با واتساپ ارسال پیام
مشاوره آنلاین