عکس ارتودنسی : نامرتبی شدید دندان‌ ها ( کیس ۴)

روش درمان نامرتبی شدید دندان

تصاویر بعد از درمان

تصاویر قبل از درمان

نامرتبی شدید دندان‌ ها از موضوعاتی است که مشکلاتی مانند نازیبایی، پوسیدگی دندان‌ها و عدم اعتماد به نفس را در افراد ایجاد می‌کند. علاوه بر این ممکن است مشکلاتی برای غذا خوردن ایجاد کند. به همین دلایل، افراد می‌بایست هر چه سریع‌تر اقدام به درمان این عارضه کنند. در ادامه به دلایل نامرتبی دندان‌ها و روش‌های درمانی آن می‌پردازیم.

دلایل نامرتبی شدید دندان ها چیست؟

اینکه چرا دندان‌ها به صورت نامرتب رشد می‌کنند، دلایل زیادی دارد. اما تشخیص آن بر عهده متخصص ارتودنسی است. برخی از افراد تصور می‌کنند که دندانپزشک این تخصص را دارد که به درمان و علل تشخیص این ناهنجاری بپردازد، اما فقط ارتودنتیست می‌تواند در این مورد نظر بدهد. ژنتیک یکی از علل این عارضه است. عادت‌های غلط رفتاری مثل ناخن جویدن و مکیدن انگشت، داشتن دندان‌های بزرگ و اضافه از دیگر دلایل آن است.

نامرتبی شدید دندان ها با چه روشی انجام می شود؟

بعد از اینکه متخصص ارتودنسی علت‌های ایجاد ناهنجاری دندان‌ها را تشخیص داد، درمان آغاز می‌شود. روش‌های درمانی برای همه افراد یکسان نیست. چنانچه میزان نامرتبی دندان‌ها خفیف باشد، متخصص ارتودنسی از روش سیم کشی یا دستگاه ارتودنسی استفاده می‌کند. اما اگر میزان بهم ریختگی دندان‌ها شدید باشد، پزشک علاوه بر ارتودنسی از جراحی نیز استفاده می‌کند که این اتفاق بیشتر در بزرگسالان رخ می‌دهد.

سخن پایانی

افرادی که می‌خواهند درمان نامرتبی دندان‌ها را به روش ارتودنسی انجام دهند، باید به یک موضوع توجه ویژه داشته باشند و آن انتخاب متخصص ارتودنسی است. افراد زیادی هستند که با انتخاب غلط متخصص ارتودنسی به نتیجه مطلوب نرسیده‌اند. به این ترتیب هم زمان و هزینه خود را به هدر داده‌اند. کلینیک سیمادنت با داشتن متخصصین حرفه و زبده در امر ارتودنسی آماده خدمت رسانی به مراجعین عزیز می‌باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر، دریافت مشاوره آنلاین و هزینه ارتودنسی می‌توانید از طریق سایت کلینیک سیمادنت با متخصصین ارتودنسی در ارتباط باشید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید :
[addtoany]

سیمادنت در واتس آپ

از طریق واتساپ میتوانید پرسش های خود را به همراه عکس و فیلم ارسال نمایید و در اسرع وقت پاسخ را از کلینیک تخصصی دندانپزشکی سیمادنت دریافت نمایید.

ارتباط با واتساپ ارسال پیام
مشاوره آنلاین