ارتودنسی متحرک کودکان چیست و از چه سنی باید آغاز شود؟

Pediatric orthodontics

آیا برای زیبایی دندان های فرزند خود به دنبال چاره ای هستید ؟ آیا دندان های کودک شما به صورت نامنظم رشد کرده است ؟ یکی از روش های زیبایی و منظم سازی دندان های کودک ارتودنسی دندان ها است. در این مطلب قصد داریم درباره ارتودنسی متحرک کودکان با شما صحبت کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

ارتودنسی متحرک کودکان چیست؟

یکی از روش‌ هایی که برای زیباسازی دندان‌ های کودکان می‌ توان استفاده کرد ارتودنسی متحرک کودکان است. به‌ راحتی می‌ توانید از دستگاه‌ های متحرک‌ دندان کودکان استفاده کنید. این دستگاه‌ ها دارای جنسی از سیم و آکریل هستند. در دو نوع متحرک برای یکی از فک ها یا هر دو فک استفاده می‌ شود. دستگاه‌ هایی که برای هر دو فک کاربرد دارند عمدتاً دارای حجم بیشتری هستند و بیشتر برای ترمیم و زیبا سازی فک پایین استفاده می‌ شوند.

کودکان در مواردی مانند شنا کردن، غذا خوردن و شست و شو می‌ توانند پلاک‌ ها را از دندان‌ های خود خارج کند. و مجددا آنان را به داخل دهان هدایت کنند. این فرآیند بسیار آسان است و توسط خود کودک می تواند انجام شود.

Pediatric orthodontics

انواع ارتودنسی متحرک کودکان

در ادامه به معرفی انواع پلاک‌ های متحرک ارتودنسی می‌ پردازیم. انواع ارتودنسی متحرک کودکان عبارت‌ اند از پلاک‌ های ساده، پلاک شفاف، پلاک‌ های نگهدارنده، پلاک‌ های فانکشنال، پلاک‌ های(sagittal)، پلاک‌ های (quadhelix)، پلاک‌ های (invisalign) از پرکاربردترین پلاک‌ های متحرک برای ارتودنسی کودکان استفاده می‌ شود.

در هنگام استفاده از این پلاک‌ ها بهتر است که مواردی را رعایت کنید، برای مثال اگر برای دندان‌ های کودک خود از پلاک پلاستیکی شفاف استفاده می‌ کنید بهتر است که از کودک خود بخواهید هنگام غذا خوردن آنان را از دهان خارج کند. زیرا وجود این پلاک ها در دندان ممکن است منجر به مشکلات جوییدن و بلع شود. لذا پزشکان توصیه می کنند در این گونه از موارد حتما پلاک ها از دهان خود خارج سازید.

مشکلات ارتودنسی برای کودکان چیست ؟

بسیاری از خانواده ها نگران عوارض ارتودنسی بر سلامت کودک خود هستند. ارتودنسی عوارضی را در پی نداشته است اما استفاده از ارتودنسی ممکن است که مواردی را برای فرد ایجاد کند. استفاده از ارتودنسی متحرک کودکان می‌ تواند با توجه به سنین کم کودک موارد را کمی بیشتر نمایان کند. برای مثال ممکن است در روزهای ابتدایی که کودکان از  ارتودنسی دندان استفاده می‌ کنند مشکلاتی مانند مشکل در تکلم، ایجاد حالت تهوع، زیاد شدن آب دهان، برای کودک ایجاد شود. البته این مشکلات کاملاً طبیعی هستند و اصلا جای نگرانی وجود ندارد زیرا بعد از گذشت چند روز برطرف خواهد شد.انواع ارتودنسی متحرک کودکان

مزایای استفاده از ارتودنسی متحرک چیست ؟

استفاده از ارتودنسی متحرک کودکان دارای فواید بسیاری است. برای مثال نظافت دهان بسیار آسان خواهد شد. هنگامی‌ که نیاز دارید می‌ توانید به‌ راحتی آن را از دهان خارج کرده و همین‌ طور استفاده مجدد از آن‌ ها با نگهداری روزانه ۲۲ ساعت در دهان بسیار آسان خواهد بود. این نوع از ارتودنسی برای راحتی بیشتر بیمار طراحی‌ شده است و از نظر زیبایی دارای تنوع بالایی هستند و می‌ توان آنان را به‌ صورت شفاف یا رنگ دندان استفاده کرد.

در مدت‌ زمان کوتاهی می‌ توانید تاثیر استفاده از آنان را بر دندان‌ های خود مشاهده کنید. در صورتی‌ که هزینه آنها به‌ صورت اقساطی پرداخت‌ شده باشد. می‌ تواند بسیار مقرون‌ به‌ صرفه باشد و از آنجایی‌ که این نوع از ارتودنسی متحرک هستند تمیز نمودن دندان‌ ها بسیار آسان خواهد بود.

مزایای استفاده از ارتودنسی متحرک بسیار زیاد است البته متخصص ارتودنسی باید با توجه به شرایط کودک تصمیم بر نوع ارتودنسی موثر گرفته و آن را پیشنهاد دهد. استفاده از ارتودنسی ثابت برای کودکانی که تحمل ارتودنسی را ندارند ممکن است گزینه بهتری باشد.

بهترین سن برای استفاده از ارتودنسی متحرک چه سنی است ؟

بهترین سن برای برای شروع ارتودنسی متحرک کودکان دوره‌ ای است که به آن اصطلاحاً دوره دندان‌ های مخلوط می گویند. این دوره زمانی است که کودک دندان‌ های شیری خود را دارد اما چند دندان اصلی نیز به دندان‌ های شیری اضافه شده‌ است. این سن که حدوداً هفت الی ده‌ سالگی است می‌ تواند استخوان فک و دندان‌ ها را به جایگاه اصلی خود هدایت کند.

به دلیل اینکه دندان‌ های اصلی کودک هنوز کامل‌ نشده اند مشکل عدم نظم در رشد دندان‌ ها کاملاً برطرف خواهد شد و دندان‌ های بعدی سر جای اصلی خود رشد خواهند کرد. به همین علت است بیشتر افراد ارتودنسی را از سنین کم آغاز می کنند تا دوره درمانی کمتری را پشت سر بگذارند. به گفته متخصص ارتودنسی باید از سن پایین برای ارتودنسی اقدام کرد به این دلیل که طول درمان در سن پیین کمتر می شود.

مطلب پیشنهادی: هزینه ارتودنسی در سیمادنت کلینیک

ارتودنسی متحرک کودکان

اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که به دنبال بهترین دندانپزشک برای زیبایی و سلامت دندان های خود با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت هستید به شما پیشنهاد می کنیم حتما به صفحه هزینه دندانپزشکی مراجعه نمایید.

ما در وب سایت خود شرایطی را برای شما فراهم کرده ایم تا به راحتی هرچه تمام به صورت کاملا آنلاین اقدام به رزرو نوبت کنید. استفاده از خدمات آنلاین سایت مجموعه ما می تواند تجربه ای فوق العاده برای شما باشد. علاوه بر این امکان استفاده از خدمات ارتودنسی و ایمپلنت دندان نیز در مجموعه ما برای شما وجود دارد.

رای شما ثبت شد
به اشتراک بگذارید :
[addtoany]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره آنلاین