یک دکتر عصب کشی خوب چه ویژگی هایی دارد؟

دکتر عصب کشی خوب
۰
(۰)

عصب کشی دندان فرایندی سخت است که گاهی اوقات می‌تواند مشکلاتی را برای مراجعه کنندگان به وجود بیاورد. به همین علت است که باید در انتخاب متخصص عصب کشی توجه زیادی به عمل آورد و تمامی پارامترهای مورد نیاز برای انتخاب یک دکتر عصب‌کشی خوب را رعایت کرد. در طول عصب‌کشی ممکن است دندانپزشک و متخصص عصب کشی تخصص و تجربه کافی را نداشته و در نتیجه به دندان‌ها آسیب بزنند. بنابراین بهتر است در ابتدا با مهمترین معیارها برای انتخاب متخصص عصب کشی آشنا شوید تا در نهایت از درمان صحیح خود آسوده خاطر باشید.

اگر به دنبال متخصص عصب کشی هستید تا بهترین درمان ریشه را داشته باشید، این ویژگی‌ها را در دکتر عصب کشی بیابید و با اطمینان درمان خود را نزد وی انجام دهید. تمام این ویژگی‌ها در کلینیک تخصصی دندانپزشکی سیمادنت ارائه می‌شود.

ویژگی‌های متخصص عصب کشی در سیمادنت
اینفوگرافیک ویژگی‌های متخصص عصب کشی
دکتر مجتبی جولهر

متخصص عصب کشی دندان کیست؟

متخصص عصب کشی، دندانپزشکی است که علاوه بر گذراندن ۶ سال دوره عمومی دندانپزشکی، ۳ سال به صورت تخصصی بر روی مبحث ریشه دندان (اندودانتیکس) آموزش می‌بیند. در واقع یک دکتر عصب کشی دندان، به صورت تخصصی در حوزه کار بر روی پالپ و کانال‌های دندان متمرکز می‌شود.

حال اگر فردی به درمان‌های تخصصی پالپ و ریشه دندان نیاز داشته باشد، ممکن است با عبارات مختلفی از جمله موارد زیر مواجه شود؛

  • متخصص عصب کُشی
  • متخصص عصب کِشی
  • متخصص درمان ریشه
  • اندودنتیست (متخصص اندو)
  • متخصص روت کانال تراپی

تمامی این عبارات به دندانپزشک متخصص بیماری‌های ریشه و پالپ دندان اشاره دارد. با این وجود شاید بتوان گفت بهترین و مناسب‌ترین عبارتی که می‌توان برای این تخصص به کار برد متخصص درمان ریشه است.

ساختار دندان
آناتومی و ساختار دندان

بهتر است حال که صحبت از پالپ و کانال‌های دندانی به میان آمده است، با ساختار و آناتومی دندان آشنا شوید. پالپ دندان بافت نرمی است که در مرکز دندان قرار دارد و اصطلاحاً مغز دندان نیز شناخته می‌شود. پالپ دندان که در تاج دندان قرار دارد حاوی اعصاب و عروق خونی است. کانال ریشه نیز انتهای ریشه دندان را به پالپ دندان متصل می‌کند.


چه زمانی باید به متخصص عصب کشی مراجعه کرد؟

اصلی‌ترین علتی که می‌توان سبب عصب کشی دندان شود، گسترش پوسیدگی دندان است. در واقع اگر پوسیدگی در سطح عاج و مینای دندان باشد، لازم است ترمیم دندان انجام شود. ولی اگر این پوسیدگی از مینای دندان فراتر رفته و به پالپ دندان یا مغز دندان (بافت نرم مرکز دندان) نفوذ کند، نیاز به مراجعه به متخصص عصب کشی و درمان ریشه دندان خواهد بود. این مسئله علائمی همانند موارد زیر را دارد:

  • حساس شدن و درد ناگهانی دندان در برابر سرما و گرما
  • احتمال ایجاد تورم لثه و یا صورت
  • احساس درد شدید در صورت تماس یا ضربه به دندان
  • تغییر رنگ و حتی تخریب دندان

علاوه بر گسترش پوسیدگی، شکستگی دندان و یا نکروز پالپ دندان (اصطلاحاً مردن دندان بر اثر ترمیم زیاد و عمیق دندان) نیز به عنوان دلایلی دیگر جهت نیاز به انجام عصب کشی دندان مطرح می‌شوند.

متخصص عصب کشی دندان چه خدماتی را ارائه می‌کند؟

همانطور که قبلتر گفته شد، متخصص عصب کشی علاوه بر توانمندی‌ها و خدماتی که یک دندانپزشک عمومی ارائه می‌کند، به صورت تخصصی خدمات دیگری در زمینه درمان بیماری‌های ریشه دندان انجام می‌دهد. به طور خلاصه بیماری‌هایی که یک متخصص درمان ریشه درمان می‌کند عبارتند از:

  • درمان تخصصی ریشه دندان
  • درمان آبسه یا عفونت دندان
  • درمان دندان شکسته یا ضربه خورده
  • پالپکتومی / پالپوتومی (تخلیه بافت عفونی از پالپ دندان)
  • عصب کشی دندان پوسیده
  • درمان مجدد ریشه دندان
  • اپیکواکتومی (جراحی انتهای ریشه دندان)
قبل و بعد از درمان ریشه توسط متخصص عصب کشی
قبل و بعد از درمان ریشه توسط متخصص عصب کشی
ویدیوهای درمان توسط متخصص عصب کشی در سیمادنت

مراحل درمان ریشه توسط دکتر عصب کشی

درمان ریشه دندان با توجه به میزان آسیب و یا پوسیدگی نفوذ کرده به پالپ و کانال‌های ریشه دندان مشخص می‌شود. با این وجود می‌توان به طور کلی مراحلی که یک متخصص عصب کشی برای درمان ریشه دندان طی می‌کند، را در موارد زیر خلاصه نمود:

  1. بی حس کردن دندان
  2. تخلیه و برداشتن بافت‌های آسیب دیده دندان
  3. پاکسازی و شستشوی دندان
  4. پر کردن کانال دندان با مواد مخصوص
  5. ترمیم تاج دندان
  6. روکش دندان (در اغلب موارد)
متخصص عصب کشی و مراحل آن
اینفوگرافیک مراحل درمان ریشه توسط متخصص عصب کشی

چرا باید به متخصص عصب کشی مراجعه کرد؟

حفظ دندان طبیعی، باید اولین اولویت هر دندانپزشکی باشد. دندان طبیعی چه از نظر ساختار و عملکرد و چه از نظر ظاهر نسبت به سایر روش‌های درمانی اولویت دارد. بنابراین در صورت نیاز به درمان ریشه حتماً باید به متخصص عصب کشی مراجعه کرد تا در حد امکان از دندان طبیعی بیمار محافظت شود.

آیا دندانپزشک عمومی هم می‌تواند عصب کشی کند؟

دندانپزشکان عمومی نیز می‌توانند مشکلات خفیف ریشه دندان را بررسی و برطرف کنند؛ با این وجود در مواردی که درمان ریشه و یا عصب کشی دندان بسیار پیچیده می‌شود و نیز مواردی از جمله درمان ریشه مجدد یا درمان ریشه دندان‌های عفونی حتماً باید به متخصص عصب کشی دندان مراجعه کرد. به این ترتیب دکتر متخصص درمان ریشه به دلیل دارا بودن تخصص کافی در درمان انواع بیماری‌های ریشه دندان می‌تواند به صورت تضمینی و دائمی مشکلات ریشه دندان را درمان کند.

فرایند عصب‌کشی فرایند پیچیده‌ای نیست ولی گاهی اوقات ممکن است شرایطی به وجود بیاید که دندانپزشکان معمولی و غیر متخصص نتوانند عملکرد مناسبی را داشته باشند و در نتیجه به ریشه دندان‌ها و یا به خود دندان‌ آسیب برسانند. در بسیاری از موارد داشتن تنها مدارک دانشگاهی نمی‌تواند باعث تبدیل شدن یک دندانپزشک به یک دکتر متخصص عصب‌کشی خوب شود و شما باید عوامل دیگری از جمله دانش عملی و همینطور تجربه دندانپزشک را نیز مد نظر قرار دهید. پیدا کردن ناحیه پوسیده در دندان‌ها و انجام اقدامات لازم حتما باید توسط یک متخصص در این حوزه انجام شود تا شما نسبت به کیفیت عصب‌کشی و همینطور پر کردن دندان‌های خود مطمئن باشید.

بهترین متخصص عصب کشی دندان

ویژگی های یک دکتر متخصص عصب کشی چیست؟

در بخش قبلی اشاره کردیم که یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های دکتر عصب‌کشی این است که علاوه بر دانش آکادمیک دانش تجربی و عملی نیز در این حوزه داشته باشد و از تخصص بالایی برخوردار باشد. همین عامل نیز باعث می‌شود تا امروزه بسیاری از افرادی که قصد عصب‌کشی دندان‌های خود را دارند به دنبال دندانپزشک‌های متخصص با تجربه بیشتر باشند. داشتن صبر و حوصله کافی یکی دیگر از ویژگی‌های یک دکتر متخصص عصب‌کشی است چرا که فرایند عصب‌کشی دندان‌ها یک فرایند زمانبر است و نیاز به صبر و حوصله بالایی دارد. داشتن دقت بالا نیز از دیگر ویژگی‌های دندانپزشکان به شمار می آید. هرچه دقت یک متخصص عصب‌کشی بیشتر باشد به شکل بهتری می‌تواند فرآیند عصب‌کشی را انجام دهد و در نتیجه بعد از عصب‌کشی و پر کردن دندان‌ها مشکلی به وجود نمی‌آید.


چرا باید به متخصص عصب کشی در سیمادنت مراجعه کنید؟

همکاری با بهترین متخصص عصب کشی

بهتر است برای مراجعه به متخصص عصب کشی یک کلینیک دندانپزشکی تخصصی را برای انجام این کار انتخاب کرد تا نسبت به تخصص دکترها و همینطور کیفیت انجام کار اطمینان خاطر داشت. در کلینیک تخصصی دندانپزشکی سیمادنت، همواره سعی شده است که با متخصصین عصب کشی متبحر و با تجربه جهت ارائه خدمات درمان ریشه با بالاترین کیفیت همکاری شود.

استفاده از جدیدترین تکنولوژی دیجیتال عصب کشی

عصب کشی با لیزر: استفاده از لیزر در بسیاری از حوزه‌های پزشکی بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. در کلینیک سیمادنت نیز برای انجام درمان ریشه و همچنین عصب کشی مجدد دندان می‌توان از لیزر برای ایجاد برش در عاج دندان بهره برد. ایجاد درد، التهاب و خونریزی کمتری از جمله مزایای بکارگیری لیزر در روت کانال تراپی است.

عصب کشی با دستگاه روتاری: در سیمادنت همواره از مجهزترین تجهیزات و دستگاه‌های دیجیتال برای انجام هر یک از خدمات دندانپزشکی از جمله درمان ریشه دندان استفاده می‌شود. یکی از بهترین و جدیدترین دستگاه‌های عصب کشی، دستگاه دیجیتال روتاری است. روتاری یک دستگاه دیجیتالی و چرخی است که بخصوص در درمان‌های ریشه پیچیده که کانال عصبی دارای انحنا است به خوبی کل کانال را از هر گونه بافت عصبی آلوده و آسیب دیده پاکسازی می‌کند. عصب کشی با استفاده از دستگاه روتاری سبب می‌شود درمان ریشه به صورت سریعتر، با کیفیت‌تر و آسان‌تر انجام شود.

عصب کشی با دستگاه اپکس فایندر: دستگاه دیگری که در حوزه عصب کشی دندان در کلینیک سیمادنت مورد استفاده قرار می‌گیرد، دستگاه پیشرفته اپکس فایندر است. بکارگیری اپکس فایندر به متخصص عصب کشی کمک می‌کند تا به طور دقیق طول کانال ریشه دندان را اندازه گیری کند و نیز فرآیند درمان ریشه با کمترین میزان آسیب زدن به لثه و سایر بخش‌های دندان انجام شود.

ارائه گارانتی توسط متخصص عصب کشی سیمادنت

بالا یا پایین بودن هزینه نمی‌تواند تنها معیار انتخاب یک متخصص عصب کشی باشد. در کلینیک تخصصی دندانپزشکی سیمادنت، با توجه به دانش فنی و تجربه و مهارت بالای متخصصین عصب کشی دندان، با اطمینان می‌توان تضمین و گارانتی ماندگاری و صحت درمان ریشه را برای ۵ تا ۱۰ سال به بیمار ارائه کرد. ویدیوهای زیر را برای اطلاع از شرایط گارانتی درمان توسط متخصص عصب کشی مشاهده کنید.

متخصصین عصب کشی در کلینیک تخصصی دندانپزشکی سیمادنت

دکتر مجتبی جولهر

دریافت مستقیم نوبت از متخصصین عصب کشی سیمادنت

دریافت نوبت


هزینه عصب کشی دندان‌ها

یکی از مشکلاتی که اکثر افراد در خصوص انتخاب دکتر عصب‌کشی با آن مواجه می‌شوند هزینه بالای عصب‌کشی است. بنابراین فاکتور مهم دیگری که باید در زمان انتخاب دکتر متخصص عصب‌کشی به آن توجه کرد هزینه این کار می‌باشد. معمولا هزینه عصب‌کشی در کلینیک‌ها و نزد متخصصان مختلف اختلاف جزئی با یکدیگر دارد ولی با این حال بهتر است که بهترین و مناسب‌ترین متخصص عصب‌کشی را با هزینه منصفانه بیابید.

اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که به دنبال بهترین دکتر عصب‌کشی برای عصب‌کشی دندان‌های خود با بالاترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما به صفحه هزینه دندانپزشکی مراجعه نمایید. ما در وب سایت خود شرایطی را برای شما فراهم کرده‌ایم تا به راحتی هرچه تمام به صورت کاملا آنلاین اقدام به رزرو نوبت عصب‌کشی کنید. استفاده از خدمات آنلاین سایت ما و همینطور خدمات عصب‌کشی مجموعه ما می‌تواند تجربه‌ای فوق‌العاده برای شما باشد. علاوه بر این امکان استفاده از خدمات ارتودنسی دندان و ایمپلنت، که به ترتیب توسط متخصص ارتودنسی با تجربه و متخصص ایمپلنت انجام می شود؛ نیز در مجموعه ما برای شما وجود دارد.

کلینیک دندانپزشکی سیمادنت
بررسی کاشت ایمپلنت دندان و هزینه های آن

مشاوره حضوری با متخصص عصب کشی در شمال تهران

اگر ساکن مناطقی همانند نیاوران، اقدسیه، زعفرانیه، جردن، شریعتی، میرداماد، پاسداران و سایر محله‌های این مناطق هستید و قصد مراجعه به یک متخصص عصب کشی خوب در شمال تهران را دارید، می‌توانید به مطب شریعتی سیمادنت مراجعه نمایید.

آدرس: تهران، شریعتی، بین میرداماد و ظفر، خیابان منظرنژاد، ساختمان پزشکان منظرنژاد، طبقه ۳، واحد ۱۱

کلینیک شریعتی سیمادنت

دریافت نوبت

مشاوره حضوری با متخصص عصب کشی در غرب تهران

علاوه بر مناطق شمالی تهران، سیمادنت در غرب تهران نیز شعبه‌ای دیگر دارد و شما می‌توانید برای دریافت مشاوره حضوری با دندانپزشک عصب‌کشی به شعبه ستارخان سیمادنت مراجعه کنید. در نتیجه اگر ساکن مناطقی همانند صادقیه، ستارخان، مرزداران، جنت آباد، سعادت آباد یا حتی کرج هستید قصد مراجعه به یک مرکز دندانپزشکی در اطراف منزل خود را دارید، می‌توانید به مطب ستارخان سیمادنت مراجعه نمایید.

آدرس: تهران، خیابان ستارخان، بین خیابان شادمهر و بهبودی، ساختمان پزشکان ستارخان، طبقه ۵

کلینیک سیمادنت ستارخان

دریافت نوبت

آیا این مقاله برایتان مفید بود؟

میانگین رای ۰ / ۵. تعداد رای: ۰

هنوز رای ثبت نشده است.

به اشتراک بگذارید :
[addtoany]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره آنلاین