آپنه خواب چیست؟ آیا با ارتودنسی حل می شود؟

راحل آپنه خواب

آپنه خواب چیست؟ آیا می‌توان آن را با انجام ارتودنسی حل کرد؟ در این مطلب با ما همراه باشید تا درباره‌ی این موضوع به صورت جامع و کامل صحبت کنیم و به سوالات شما پاسخ دهیم. همچنین برای رزرو وقت و انجام انواع مختلف ارتودنسی دندان و ایمپلنت با پشتیبانی ما ارتباط برقرار کنید.

آپنه خواب چیست؟

آپنه خواب نوعی از وقفه تنفسی می‌باشد، این حالت در اصل یک نوع اختلال خواب است که به صورت توقف و یا وقفه تنفسی در نفس کشیدن طبیعی در حال استراحت ایجاد می‌شود. این نوع از وقفه‌های تنفسی حداقل بین چند ثانیه تا چند دقیقه طول می‌کشند.

تعداد دفعات رخ داد این آپنه با توجه به هر بیمار متفاوت است اما بین ۵ تا ۳۰ ساعت یکبار رخ می‌دهد. این مشکل می‌توند منجر به خواب نامناسب شود که به معنی خستگی، عصبانیت، عدم هوشیاری ذهنی و حتی خطر ابتلا به پرفشاری خون و سایر مشکلات جدی سلامتی می‌باشد. برای انجام انواع ارتودنسی‌ها به دست بهترین متخصص ارتودنسی با ما همراه باشید.

چرا باید آپنه (وقفه تنفسی) خواب درمان شود؟

اینکه بتوانید در اسرع وقت آپنه خواب را تشخیص دهید و برای درمان آن اقدام کنید، بسیار مهم است. بسیاری از افراد، آپنه خواب را به صورت یک الگوی خواب معمولی ولی آزار دهنده از سر می‌گذارند، اما این مشکل فراتر از آن است و متأسفانه، درگیری با آپنه خواب باعث افزایش خطر بیماری‌های مختلف، به ویژه بیماری‌های قلبی می‌شود. پس باید به یاد داشته باشید که درمان این بیماری بسیار حائز اهمیت است. ما با داشتن دکتر ارتودنسی مجرب توانسته‌ایم رضایت مشتریان خود را جلب کنیم.

کلینیک دندانپزشکی سیمادنت
اورژانسی ارتودنسی (شرایط حاد ارتودنسی)
چرا باید آپنه (وقفه تنفسی) خواب درمان شود؟

بیماری های همراه با آپنه خواب

یکی از انواع آپنه خواب آپنه مرکزی می‌باشد. این نوع از آپنه بیشتر اوقات با بیماری‌های دیگر همراه است. در بخش زیر به ذکر بیشتر و حادترین مشکلات همراه با این بیماری اشاره کرده‌ایم:

• بیماری‌های عصبی مانند بیماری پارکینسون، بیماری آلزایمر و اسکلروز جانبی آمیوتروفی
  • نارسایی احتقانی قلب
  • کم‌کاری تیروئید
  • نارسایی کلیه
  • آسیب به مغز که ناشی از آنسفالیت، سکته مغزی و ضربه می‌شود

علائم و نشانه های آپنه خواب کدامند؟

آپنه خواب علائم مختلفی دارد که با رخ داد آن‌ها می‌توان متوجه وجود چنین مشکلی شد، در بخش زیر به ذکر مهمترین آن‌ها پرداخته‌ایم:
متداول‌ترین علائم و نشانه‌های آپنه‌های خواب انسدادی و مرکزی عبارتند از:

• تنفس منقطع در طول خواب به‌طوری که اشخاص دیگر متوجه‌ آن شوند
  • خواب‌آلودگی شدید در طول روز
  • مشکلات توجه
  • تحریک‌پذیری
  • بیدار شدن از خواب با دهان خشک یا گلودرد
  • سردرد صبحگاهی
  • خروپف با صدای بلند که معمولا در آپنه‌ خواب انسدادی بارزتر است
  • ناتوانی در ماندن در حالت خواب
علائم و نشانه های آپنه خواب کدامند؟

علائم آپنه خواب

در بخش زیر با ما همراه باشید تا به ذکر علائم آچنه خواب مرکزی بپردازیم:

• حافظه ضعیف و دشواری در تمرکز
  • مشکلات خلق وخو
  • خستگی زیاد در طول روز
  • فرد اغلب در طول شب بیدار می‌شود
  • سردرد صبحگاهی

درمان آپنه خواب با ارتودنسی

برای اینکه بتوانید آپنه‌ی خواب را درمان کنید روش‌های متفاوتی وجود دارند که هر کدام توانسته‌اند در زمینه‌ای به موفقیت برسند. روش‌های درمانی متعددی برای درمان آپنه وجود دارد که می‌تواند برای بهبود الگوهای خواب و حتی رفع علائم آپنه خواب به طور کامل انجام شود. همچنین می‌توانید از دستگاه‌های ارتودنسی مختلفی به خصوص در طول خواب استفاده کنید. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که عمل جراحی ارتودنسی معمولا آخرین روشی است که فقط برای درمان موارد شدید مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مطلب پیشنهادی: هزینه ارتودنسی چقدر است؟

درمان آپنه خواب با ارتودنسی

یک روش برای درمان آپنه

یکی از روش‌هایی که استفاده‌ی بیشتری دارد، ارتودنسی می‌باشد که به بیمار خواب بهتری در طول عمر او هدیه می‌دهد. در این راستا، بریس و مراقبت‌های ارتودنسی، روش‌های پیشگیرانه برای درمان آپنه خواب هستند و جریان هوا را با ایجاد ساختار ایده‌آل‌تر دهان بهبود می‌دهند. نتایج اثبات کرده‌اند که استفاده از بریس به تنهایی برای درمان آپنه خواب معقولانه نیست.

بسیاری از دندانپزشکان و متخصصان ارتودنسی اغلب با استفاده از تجهیزات دندانی مخصوصی به بیماران کمک می‌کنند. حافظ‌های دهانی سفارشی ساخته شده در هنگام خواب استفاده می‌شوند و به تنظیم موقعیت فک پایین به گونه‌ای کمک می‌نمایند که یک راه تنفسی بهتر باز شود و آپنه در طول خواب برطرف گردد.

هزینه درمان آپنه خواب

یکی از مشکلات اصلی که همیشه توانسته است بعضاً افراد را از حل این مشکل باز دارد هزینه‌ی آن می‌باشد که امروزه با پیشرفت هرچه بیشتر این علم شاهد کمتر شدن آن می‌باشد و امیدوار هستیم که در آینده‌ای نزدیک به حد معقولی تری برسد.
ممنونیم که تا پایان این مطلب همراه ما بودید، امیدواریم موارد گفته شده مفید بوده باشد. همچنین اگر که شما نیز به شناخت ارتودنسی و متخصص ارتودنسی علاقه مند هستید. می‌توانید با مراجعه به وبسایت ما و ارتباط با پشتیبانی، با تعداد مختلفی از دندانپزشک‌ها صحبت کرده و مشاوره بگیرید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشد.

ویزیت اولیه در سیمادنت کلینیک شامل یک ارزیابی کامل بالینی خواهد بود. بدین ترتیب که بیمار ابتدا در جریان تمامی مشکلات دهان و دندان خود از جمله پوسیدگی های احتمالی قرار می گیرد. اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که به دنبال بهترین دندانپزشک برای زیبایی و سلامت دندان های خود با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت هستید به شما پیشنهاد می کنیم حتما به صفحه هزینه دندانپزشکی مراجعه نمایید.

ما در وب سایت خود شرایطی را برای شما فراهم کرده ایم تا به راحتی هرچه تمام به صورت کاملا آنلاین اقدام به رزرو نوبت کنید. استفاده از خدمات آنلاین سایت مجموعه ما می تواند تجربه ای فوق العاده برای شما باشد. علاوه بر این امکان استفاده از خدمات ارتودنسی و ایمپلنت دندان نیز در مجموعه ما برای شما وجود دارد.

رای شما ثبت شد