متخصص ارتودنسی اطفال چه کسی است

Who is a pediatric orthodontist?
۰
(۰)

ارتودنسی اطفال یکی از خدمات پرطرفدار در حوزه دندانپزشکی کودکان است. تمامی خدمات و اقدامات موجود در این زمینه توسط دکتر ارتودنسی انجام شده و از مهمترین درمان های ارتودنسی دندان به منظور پیشگیری از بدشکلی و ناهنجاری های استخوان فک و دندان در سنین کودکی و نوجوانی به شمار می آید. به منظور آشنایی بیشتر با روش های ارتودنسی اطفال با ما همراه باشید.

متخصص ارتودنسی اطفال چه کسی است؟

Who is a pediatric orthodontist?

برخلاف باور عامیانه مردم دندانپزشک ، متخصص ارتودنسی بهترین کاندید مراجعه و مشاوره به منظور اجرای انواع مختلف خدمات ارتودنسی در جمعیت کودکان است. در بیشتر موارد شنیدن نام اطفال در جمعیت متقاضیان ایجاد کننده ذهنیتی از دندانپزشک اطفال بوده و یک باور اشتباه تلقی می شود. پیش از هر چیزی باید توجه داشت که مشاوره و معاینات اولیه، انتخاب نوع ارتودنسی، تخمین و تعیین زمان درمان و اقدامات موثر در تسریع روند بهبودی پس از پایان ارتودنسی بر عهده دندانپزشک متخصص ارتودنسی، چکاپ های ثانویه، اصول مراقبتی و بهداشتی پس از جلسات درمان بر عهده دندانپزشک متخصص اطفال خواهد بود.

ارتودنسی اطفال چیست؟

ارتودنسی دندان مانند ایمپلنت دندان از پرطرفدارترین و موثرترین روش های درمانی و زیبایی در مجموعه خدمات دندانپزشکی به شمار می آید. آگاهی و توجه به پارامترهای موثر در افزایش سرعت روند بهبودی درمان و کسب نتایج رضایت بخش آن اهمیت بسیار زیادی داشته و از مهم ترین توصیه های موجود در این زمینه به شمار می آید.

امروزه ارتودنسی دستخوش تغییرات بسیار زیادی شده و متناسب با پیشرفت های جهانی در این حوزه در انواع متفاوتی در سنین مختلف انجام خواهد شد.

بهترین سن ارتودنسی برای کودکان

همانطور که پیش تر نیز گفته شد، سن یکی از مهمترین پارامترهای قابل توجه در افزایش میزان رضایتمندی از پایان درمان بوده و تاثیر فراوانی در پیشگیری از بروز ناهنجاری های ثانویه خواهد داشت. بیشتر تحقیقات و مطالعات انجام شده در این حوزه نشان داده است که سن ۷ تا ۱۱ سالگی بهترین زمان اجرای انواع درمان های ارتودنسی در جمعیت کودکان بوده و بیشترین نتایج مطلوب را به دنبال خواهد داشت. ارتودنسی اطفال در مقایسه با افراد بزرگسال دارای عوارض جانبی کمتری بوده و از سرعت بهبود بخشی بالاتری برخوردار می باشد.

مزایای ارتودنسی در کودکان

از مهمترین مزایای ارتودنسی در جمعیت کودکان می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • شناسایی زودهنگام مشکلات و اختلالات فک و ساختار دندان ها
  • پیشگیری از بروز بدشکلی های استخوان فک
  • تسهیل روند رویش صحیح و اصولی دندان های دائمی
  • شناسایی موقعیت دندان های نهفته و پیشگیری از رشد غیر اصولی آن ها
  • افزایش سرعت روند بهبودی و کاهش هزینه ارتودنسی
  • قابلیت اجرای روش های مختلف ارتودنسی به دلیل انعطاف پذیری بیشتر استخوان های فک و عدم رویش کامل تمامی دندان ها
  • کاهش احتمال شکستگی در دندان های جلو زده
  • هدایت صحیح رشد فک
  • بهبود سلامت لثه ها و کاهش ریسک ابتلا به بیماری های دهان و دندان
  • ایجاد زیبایی ظاهری و افزایش میزان اعتماد به نفس در بزرگسالی

بهترین متخصص ارتودنسی کودکان چه ویژگی‌هایی دارد؟

درمان ارتودنسی، یک تعهد برای شما و فرزندتان است. بنابراین، مهم است که ارتودنتیستی را انتخاب کنید که با کودک شما و نیازهای درمانی او ارتباط برقرار کند. تعداد متخصصان ارتودنسی در تهران بسیار زیاد است ولی شما می توانید با دانستن این ۴ ویژگی، بهترین متخصص ارتودنسی اطفال را بیابید. 

قابل اعتماد بودن متخصص ارتودنسی اطفال

در زمان انتخاب ارتودنتیست کودکان، اعتماد به عنوان یک اولویت اساسی مطرح می‌شود. اما چگونه می‌توان فهمید که کدام متخصص ارتودنسی اطفال قابل اعتماد است؟ یک متخصص ارتودنسی اطفال با ارتباط فعّال و مثبت خود می‌تواند به شما اطمینان دهد که فرآیند درمانی به بهترین شکل ممکن انجام خواهد شد.

متخصص ارتودنسی اطفال با صبر و حوصله به سوالات شما و کودکتان پاسخ می دهد. به علاوه، پرس‌وجو از سایر بیماران یا آشنایان درباره تجربیات خود با ارتودنتیست می‌تواند به شما در انتخاب بهتر کمک کند. نظرات مثبت افرادی که از خدمات او استفاده کرده‌اند، نشان‌دهنده کیفیت و اعتماد به این ارتودنتیست می‌باشد.

هزینه‌ های منصفانه

ارتودنسی به عنوان یک سرمایه‌گذاری در آینده فرزندان شما مطرح می‌شود. یک متخصص ارتودنسی اطفال باید به شما اطلاعات کاملی از جمله تمامی هزینه را قبل از شروع درمان ارائه دهد تا به راحتی بتوانید تصمیمات مالی خود را انجام دهید. همچنین، هدف بر این باشد که در دریافت هزینه‌ها، به مراجعان احترام گذاشته شود و فرآیند پرداخت هزینه‌ها برای آنها را راحت کند. از ویژگی های کلینیک سیمادنت تلاش برای ارائه خدمات ارتودنسی با بهترین قیمت و کیفیت است.

بهره‌مندی از جدیدترین فناوری

بدون شک، می‌خواهید که فرزندتان تحت درمان ارتودنسی با تجهیزات مدرن و به‌روز قرار گیرد و از ابزارهای نوین و کارآمد برخوردار باشد. متخصص ارتودنسی شما باید دستگاه‌ها و ابزارهایی را به‌کار ببرد که با جدیدترین پیشرفت‌ها و علوم روز هماهنگ شده باشند.

برای اطمینان از مدرن بودن تجهیزات، می‌توانید از ارتودنتیست خود بپرسید که از چه فناوری‌ها و تجهیزاتی برای درمان استفاده می‌کند. این موضوع به والدین این امکان را می‌دهد که بهترین و جدیدترین ابزارها برای درمان فرزندانشان را انتخاب کنند و به آنها از نتایج بهتر و مطمئنی برخوردار شوند.

تجربه متخصص ارتودنسی اطفال

تجربه متخصص ارتودنسی اطفال در نکته بسیار مهمی است که نباید به راحتی از آن گذشت. انتخاب یک متخصص با سابقه کاری قابل اکتفا در انجام درمان‌های مختلف ارتودنسی، بهترین گزینه برای فرآیند درمانی کودک شما است. این تجربه نشان‌دهنده توانایی متخصص در مواجهه با چالش‌های مختلف ارتودنسی و ارائه راه‌حل‌های بهینه به منظور بهبود وضعیت دندان‌ها و فک‌ها است.

بنابراین، بهتر است از خدمات یک متخصص ارتودنتیست با تجربه و دانش وسیع استفاده کنید تا مطمئن شوید که کودک شما در دستهای متخصصی با توانمندی و تجربه زیاد قرار گرفته و فرآیند درمانی با بهترین نتایج ممکن انجام خواهد شد.

Who is a pediatric orthodontist?

معرفی بهترین متخصص ارتودنسی کودکان

دکتر مسعود داودیان با رتبه ۱۷ در کنکور سراسری قبول شد و پس از آن وارد دانشگاه شهید بهشتی شد. دکتر داودیان طی مدت ۶ سال دوره عمومی دندانپزشکی را گذراند تا و در سال ۱۳۸۱ با بالاترین نمرات از این دانشگاه فارغ التحصیل شد. دکتر داودیان با سابقه بیشتر از ۱۲ سال در زمینه درمان ارتودنسی، به عنوان یک متخصص حرفه ای شناخته می شود.

تجربه و سابقه طولانی دکتر داوودیان در زمینه ارتودنسی نشان‌دهنده تخصص و توانایی او در ارائه راهکارهای به‌روز و کیفیت برای بیماران می‌باشد. با تاسیس و مدیریت کلینیک سیمادنت، دکتر داودیان به ارائه خدمات درمانی با بهره‌گیری از تجهیزات مدرن در این زمینه می پردازد. ایشان دارای بورد تخصصی ارتودنسی است و سال‌ها با اختصاص وقت به ارتقا سلامت دهان و دندان بیماران مشغول به کار بوده‌اند. او با استفاده از روش‌ها و فنون مدرن ارتودنسی، در جهت بهبود ساختمان دهان و دندان بیماران خود تلاش می‌نماید.

دریافت نوبت

چه زمانی احتیاج به ارتودنسی در کودکان وجود دارد؟

تصمیم گیری نهایی به منظور انجام روش های ارتودنسی اطفال احتیاج به بررسی و معاینات اولیه توسط دکتر ارتودنسی داشته و در بیشتر موارد به دلیل وجود یک و یا تعدادی از مشکلات زیر انجام خواهد شد.

  • مشکلات و اختلالات جویدن
  • نقایص گفتاری و تلفظی
  • ناهنجاری در رویش و یا ریزش دندان های شیری
  • جلوزدگی دندان های فک بالا
  • بیرون زدگی فک پایین
  • فشردگی و بی نظمی دندان های بالا و پایین
  • تنفس دهانی و افزایش ریسک ابتلا به عفونت ها و پوسیدگی های دندانی
  • نهفتگی دندان های شیری و یا دائمی
Who is a pediatric orthodontist?

اهمیت ارتودنسی پیشگیرانه در کودکان

یکی از مباحث و درمان های بسیار مهم در حوزه درمان های ارتودنسی اطفال ارتودنسی پیشگیرانه است. این درمان با اهداف پیشگیرانه و کنترل عوارض ناشی از بی توجهی به وضعیت دندان ها و استخوان فک کودک انجام شده و از پیشرفت اختلالات، ناهنجاری ها و بدشکلی های ثانویه پیشگیری موثر خواهد نمود.

ارتودنسی پیشگیرانه تصدیق کننده شعار پیشگیری بهتر از درمان بوده و کمک شایان ذکری به مرتفع نمودن مشکلات استخوانی فکی، رویش ناصحیح دندان ها، رویش زودهنگام و یا دیرهنگام دندان های دائمی، بیرون زدگی دندان ها، کاهش ریسک ابتلا به عفونت های دهانی ایجاد شده به دلیل وجود دندان های نهفته و مشکلات تلفظی کودک در دوران نوجوانی نموده و میزان مراجعه کودک به دندانپزشکی را در آینده کاهش خواهد داد.

یکی از مهمترین توصیه ها و پیشنهادات موثر در خصوص ارتودنسی اطفال به منظور کسب نتایج بهتر و تسریع روند بهبودی درمان، مراجعه به متخصص ارتودنسی مجرب، باسابقه و متخصص در زمینه ارتودنسی دندان و تعهد به جلسات درمانی تعیین شده از سمت متخصص ارتودنتیست است.

شما می توانید برای اطلاع از هزینه دندانپزشکی در کلینیک سیمادنت به صفحه تعرفه ها مراجعه نمایید و همچنین برای دریافت نوبت آنلاین از کلینیک تخصصی دندانپزشکی سیمادنت اقدام کنید و یا در صورتی که در خصوص ناهنجاری های دهان و دندان خود پرسشی دارید، از طریق صفحه پرسش و پاسخ ارسال نمایید تا در سریعترین زمان ممکن به آن پاسخ داده شود.

سوالات متداول متخصص ارتودنسی اطفال

بهترین زمان برای انجام ارتودنسی کودکان چه زمانی است؟

استفاده از دستگاه‌های ارتودنسی در سنین بلوغ بسیار آسان‌تر از دوران‌های دیگر است. ارتودنسی دندان به طور کلی در هر سنی کاربرد دارد، اما در بزرگسالان، قادر به اصلاح ناهنجاری‌های فک نمی‌باشد؛ زیرا رشد استخوان‌های فک در این دوره به پایان رسیده است. انجمن ارتودنسی آمریکا توصیه کرده است که معاینه ارتودنسی ابتدایی در سن ۷ سالگی انجام شود.

آیا دندان های عقل باعث کج شدن دندان های جلو می شود؟

علت اصلی کج شدن دندان‌ها به‌طور کلی دندان‌های عقل نیست. اما در برخی موارد، ناکافی بودن فضا برای دندان‌ها می‌تواند موجب کج شدن دندان های مجاور شود. ارتودنتیست با بررسی دهان و دندان، زمان مناسب برای کشیدن دندان‌های عقل را تعیین می‌کند که ممکن است گاهاً در طول درمان ارتودنسی، قبل یا حتی بعد از آن باشد.

آیا این مقاله برایتان مفید بود؟

میانگین رای ۰ / ۵. تعداد رای: ۰

هنوز رای ثبت نشده است.

به اشتراک بگذارید :
[addtoany]
مشاوره آنلاین