آبسه یا عفونت دندان و درمان آن

عفونت دندانی یا ابسه درمان
۰
(۰)

آبسه دهان و دندان چیست؟

یکی از مشکلات مهم در دندان های افرادی که پوسیدگی دندان دارند، عفونت دندان می باشد. به عفونت دندان و لثه، آبسه دندان یا آبسه لثه نیز گفته می‌شود. آبسه یا همان عفونت دندانی به شکل تورم چرکی در لثه و ریشه دندان خود را نشان می دهد. عامل اصلی عفونت های دندانی عدم بهداشت در دندان ها می باشد. در صورتی که به عفونت های لثه و دندان بی اهمیت باشید و به موقع آن را درمان نکنید، موجب می شود وضعیت در ناحیه لثه ها وخیم تر شود و باعث تخریب شدن استخوان های فک نیز شود. برای اینکه بدانید نشانه عفونت های دندان، علائم آن و راه های درمان آن چیست در این مقاله ما را همراهی کنید.

عفونت دندانی چیست؟

یکی از عواملی که موجب درد شدید در ناحیه فک و لثه ها می شود، عفونت دندان می باشد. درد ناشی از عفونت های دندانی گاهی تا گردن و چشم فرد هم می رسد که عامل اصلی این دردها عدم رعایت بهداشت دندان ها می باشد. به دلیل رعایت نکردن بهداشت دندان ها، چرک در ناحیه لثه دندان ها جمع می شود و با درد شدیدی همراه می باشد. زمانی که متوجه شدید درد در ناحیه دندان ها بر اثر عفونت است در اولین فرصت اقدام به درمان آن کنید زیرا عدم توجه به درمان به موقع آن موجب می شود استخوان های فک بر اثر عفونت تخریب شوند.

کلینیک دندانپزشکی سیمادنت
درمان عفونت و التهاب لثه برای داشتن دندان هایی سالم

عفونت دندان

علت به وجود آمدن عفونت(آبسه دهان) در دندان ها

همانطور که گفتیم دلیل اصلی عفونت در دندان ها، عدم رعایت بهداشت دندان ها می باشد. باکتری های موجود در دهان از راه پوسیدگی های دندان به ریشه دندان راه پیدا می کنند و موجب عفونت در ریشه دندان ها می شود. عفونت هایی که در اثر باکتری های موجود در دهان به وجود می آیند موجب تورم و التهاب در لثه و ریشه دندان ها می شود. چرک هایی که در ریشه دندان جمع می شوند به دلیل تنگ بودن فضا به نوک ریشه دندان راه پیدا می کنند و در آنجا کیسه چرکی به وجود می آورند که به آن آبسه نیز می گویند.

آیا انجام ارتودنسی باعث عفونت دندان می شود؟

رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان از اصلی ترین دلایل به وجود آمدن عفونت می باشد و براکت های ارتودنسی دندان خود به خود باعث ایجاد عفونت نمی شود، اگر دندان های شما از قبل پوسیده و یا عفونت ها استخوان لثه و دندان را درگیر کرده باشد، پس دندان هایتان چه با براکت و چه بدون براکت عفونت می کند. در نظر داشته باشید که عفونت ها خود به خود درمان نمی شوند و اگر برای درمان آن اقدام نکنید منجر به خونریزی و التهاب… می شود.

عوامل تاثیر گذار در بروز آبسه دندان

همانطور که در بالا گفتیم عدم رعایت بهداشت دندان موجب آبسه یا همان عفونت دندان می شود. علاوه بر رعایت نکردن بهداشت دندان ها چند عامل دیگر در بروز عفونت های دندانی موثر می باشد. عوامل موثر در بروز عفونت های دندانی عبارتند از: از مهمترین نکات در بهداشت دندان مسواک زدن مرتب و نخ دندان کشیدن در طول روز می باشد، زیرا عدم رعایت بهداشت دندان ها موجب پوسیدگی دندان ها می شود.

عامل دیگر در بروز آبسه دندان مصرف بیش از اندازه مواد قندی و نوشابه های گازدار می باشد، زیرا مصرف بیش از اندازه از مواد قندی موجب پوسیدگی دندان ها می شود و از دیگر عاملان عفونت های دندانی بیماری هایی هستند که باعث ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن می شوند.

عفونت دندانی

علائم عفونت های دندانی

یکی از شایع ترین علائم عفونت دندان، احساس درد شدید در ناحیه لثه و ریشه دندان می باشد، به گونه ای که درد به صورت نبض احساس می شود و دندان ها در برخورد با همدیگر تیر می کشند. از دیگر علائم شایع این بیماری احساس تب و درد شدید می باشد، در هنگام جویدن غذا درد بیشتر می شود، در برخورد با مایعات گرم درد بیشتر و مایعات سرد به نوعی تسکین دهنده می باشد، تلخ شدن مزه دهان، احساس بوی نامطبوع در دهان، قرمز شدن لثه ها، ورم در لثه ها، لق شدن دندان ها و به وجود آمدن زخم های باز با خارج شدن عفونت از آن ها از علائم مهم در به عفونت های دندانی می باشد.

راه های درمان عفونت دندان یا آبسه

درمان آبسه دهان به شدت آبسه و محل آن بستگی دارد. کلینیک سیمادنت برای درمان آبسه دهان درمان های همچون تجویز دارو برای درمان و خشک کردن عفونت، تخلیه چرک از طریق برش دادن محل تورم و…انجام می دهد. اگر عامل به وجود آمدن عفونت های دندانی پوسیدگی یا شکستن دندان ها باشد با برداشتن کیسه چرکی که در ریشه دندان وجود دارد سعی در تخلیه دندان از عفونت و پاکسازی آن دارند و راه دیگر در درمان عفونت های دندانی کشیدن دندان های پوسیده ای می باشد که دیگر قابل بازسازی نیستند و با کشیدن و جایگزین کردن دندان مصنوعی می توان مشکل را به راحتی حل کرد. راه دیگر درمان عفونت های دندانی استفاده از آنتی بیوتیک ها می باشد و برای تسکین درد از داروهای بدون نسخه مثل ایبوپروفن می توان استفاده کرد و در برخی مواقع به پیشنهاد پزشک از دهانشویه آب و نمک نیز می توانید بهره ببرید.

عفونت دندانی

نکته قابل توجه: برای درمان و تسکین درد دندان های خود به دلیل عفونت هرگز از درمان خودسرانه استفاده نکنید، زیرا احتمال اینکه درد دندان شما پس از مدتی آرام بگیرد زیاد است و این آرام شدن دردها در اثر ترکیدن کیسه های چرکی می باشد که نیاز به درمان به موقع دارد و بی توجهی به آن عواقب بدتری در پی خواهد داشت.

ویزیت اولیه در سیمادنت کلینیک شامل یک ارزیابی کامل بالینی خواهد بود. بدین ترتیب که بیمار ابتدا در جریان تمامی مشکلات دهان و دندان خود از جمله پوسیدگی های احتمالی قرار می گیرد و اما انجام ایمپلنت دندان و ارتودنسی نیز میتواند برای داشتن لبخندی زیبا به شما کمک کند. اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که به دنبال بهترین دندانپزشک برای زیبایی و سلامت دندان های خود با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت هستید به شما پیشنهاد می کنیم حتما به صفحه هزینه دندانپزشکی مراجعه نمایید.

یکی از مشکلات مهم در دندان های افرادی که پوسیدگی دندان دارند، عفونت دندان می باشد. به عفونت دندان و لثه، آبسه دندان یا آبسه لثه نیز گفته می‌شود. آبسه یا همان عفونت دندانی به شکل تورم چرکی در لثه و ریشه دندان خود را نشان می دهد. درد ناشی از عفونت های دندانی گاهی تا گردن و چشم فرد هم می رسد که عامل اصلی این دردها عدم رعایت بهداشت دندان ها می باشد.
درمان آبسه دهان به شدت آبسه و محل آن بستگی دارد. کلینیک سیمادنت برای درمان آبسه دهان درمان های همچون تجویز دارو برای درمان و خشک کردن عفونت، تخلیه چرک از طریق برش دادن محل تورم و…انجام می دهد.
دلیل اصلی عفونت در دندان ها، عدم رعایت بهداشت دندان ها می باشد. باکتری های موجود در دهان از راه پوسیدگی های دندان به ریشه دندان راه پیدا می کنند و موجب عفونت در ریشه دندان ها می شود
برای درمان و تسکین درد دندان های خود به دلیل عفونت هرگز از درمان خودسرانه استفاده نکنید، زیرا احتمال اینکه درد دندان شما پس از مدتی آرام بگیرد زیاد است و این آرام شدن دردها در اثر ترکیدن کیسه های چرکی می باشد که نیاز به درمان به موقع دارد و بی توجهی به آن عواقب بدتری در پی خواهد داشت.
کلینیک دندانپزشکی سیمادنت

هزینه لمینت دندان در سال۲۰۲۱

آیا این مقاله برایتان مفید بود؟

میانگین رای ۰ / ۵. تعداد رای: ۰

هنوز رای ثبت نشده است.

به اشتراک بگذارید :
[addtoany]
مشاوره آنلاین