هزینه لمینت دندان در سال ۱۴۰۳

هزینه لمینت در سال 2021
۰
(۰)

شما با داشتن لبخندی زیبا و منحصر به فرد می توانید باعث جذابیت چهره خود شوید و برای این کار فقط کافیست به دندان های خود رسیدگی کنید. امروزه یکی از روشهای زیبا شدن دندان ها لمینت دندان است که هزینه ی بالایی دارد اما با این حال از پرطرفدار ترین روش ها برای زیبا سازی دندان ها مانند ارتودنسی دندان یا ایمپلنت است. در این مقاله می خواهیم هزینه این کار را بررسی کنیم اما قبل از آن باید درباره ی لمینت برای دندان اطلاعاتی داشته باشید.

لمینت دندان چیست؟

در لمینت برای دندان از موادی برای پوشاندن سطح دندان استفاده می کنند و این مواد نازک بوده و همرنگ دندان است که به دلیل مواد موجود در آن از عمر بالایی برخوردار است که باعث می شود نواقص و عیب های دندان هایتان پوشانده و در آخر باعث زیبایی آن ها شود.

همچنین (لمینت برای دندان) از دو نوع سرامیکی و کامپوزیتی ساخته شده و برای گذاشتن لایه های مواد لمینت بر روی سطح دندان ابتدا یک لایه از دندان را می تراشند و سپس مواد را روی آن جایگذاری می کنند و سپس فرم می دهند. یک مزیت لمینت این است که می توان به جای ارتودنسی هم از آن استفاده کرد که به همین دلیل به آن ارتودنسی فوری هم گفته می شود.

هزینه لمینت دندان چقدر است؟

هزینه لمینت دندان نسبت به سایر روش‌های زیبایی دندان از هزینه بالاتری برخوردار است. این امر به دلیل استفاده از مواد با کیفیت بالا و فرآیند ساخت پیشرفته لمینت دندان است. لمینت دندان، یکی از روش‌های بهبود طرح لبخند است که تاثیر چشمگیری بر ظاهر  افراد دارد. این روش علاوه بر اصلاح طرح لبخند، امکان برداشتن روکش‌های قدیمی و شکسته شده را فراهم می‌کند. با استفاده از بهترین مواد و متریال جدید، می‌توانید لمینت‌های جدیدی را درست کرده و از یک لبخند زیبا بهره مند شوید.

 هر واحد دندان تخصصیهر واحد هزینه عمومی
 ۸۰,۰۰۰,۰۰۰ – ۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال (بسته به لابراتوار)۶۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال

 جنس لمینت در هزینه آن چه تاثیری دارد؟

یکی از عواملی که روی قیمت و هزینه لمینت دندان تاثیر گذار است جنس آن است به طور مثال هزینه ی لمینت سرامیکی بیشتر از لمینت کامپوزیتی بوده چرا که این جنس از موادی که در آن سرامیک بکار رفته است ساخته شده که این مزینی برای آن حساب می شود زیرا مقاومت و استحکام بسیار بالایی دارد. اما با این حال در هر دو نوع لمینت هر چه از مواد مرغوب و با کیفیت تری استفاده شود به نسبت آن هزینه ها هم بالاتر می رود.

تعداد دندان های لمینت شده

اینکه شما بخواهید چه تعداد از دندان هایتان را لمینت کنید مسلما یکی از عوامل مهمی است که روی هزینه آن تاثیر بسزایی دارد ولی هم به نظر شما و هم به نظر پزشک بستگی دارد که چه میزان از دندان ها باید لمینت شوند. اگر مواد لمینت شما به رنگ دندان های طبیعی شما نخورد این موضوع شما را مجبور می کند که تعداد زیادتری از دندان هایتان را لمینت کنید چرا که اگر رنگ یک دندان با بقیه دندان ها تفاوت داشته باشد جلوه خوبی در صورت شما ایجاد نمی کند و باعث بدتر شدن وضعیت زیبایی دندان ها می شود.

هزینه لمینت

 

تاثیر دستمزد و تخصص پزشک در لمینت دندان چیست؟

یکی دیگر از عوامل لمینت دندان تخصص پزشک است چرا که هر چه پزشک با تجربه تر و دارای سابقه ی بیشتری باشد، بهترین دندان ها را به شما تحویل می دهد که در نتیجه باعث بالا رفتن هزینه ی لمینت برای دندان می شود. اما باید به این نکته نیز توجه کنید که نباید بخاطر اینکه کمتر هزینه کنید به یک پزشک بی تجربه و بدون مهارت مراجعه کنید چرا که هر چه پزشک ماهرتر باشد طول عمر لمینت دندان شما بالاتر می رود.

درمان و هزینه های دیگر دندان در لمینت

اگر دندان های شما دچار پوسیدگی یا خرابی و … شده باشد باید اول آن را درمان کرده و سپس به لمینت آن بپردازید و این مورد باعث می شود که برای لمینت دندان آن ها را درست کنید و این گونه باعث بالا رفتن هزینه لمینت می شود.

تاثیر محل و موقعیت جغرافیایی در لمینت برای دندان چگونه است؟

محل و موقعیت جغرافیایی هم در بالا و پایین رفتن هزینه لمینت بسیار تاثیر گذار است چرا که ممکن است در بعضی کشور ها ۴۰۰ دلار باشد و در بعضی دیگر ۲۶۰۰ دلار برای هر یک از دندان ها هزینه بردارد. به هر میزان که  برای محل و تجهیزات پزشکی هزینه شده باشد معمولا هزینه خدمات آن دندان پزشکی هم به همان مقدار افزایش میابد.

هزینه لمینت

تفاوت قیمت کامپوزیت و لمینت در چیست؟

باید این را بدانید که کامپوزیت دندان ارزان تر از لمینت آن است زیرا کامپوزیت از موادی به نام رزین تشکیل شده است که نوعی پلاستیک به حساب می آید و از آن برای پر کردن و همچنین برطرف کردن پوسیدگی های دندان استفاده می شود و آن را مستقیم بر روی سطح دندان فرم می دهند و می سازند. کامپوزیت در یک جلسه و در یک زمان کوتاهی نصب می شود اما در لمینت این گونه نبوده و لمینت طی فرایند هایی در آزمایشگاه درست می شود و طی دو جلسه این کارا را انجام می دهند.
ویزیت اولیه در سیمادنت کلینیک شامل یک ارزیابی کامل بالینی خواهد بود. بدین ترتیب که بیمار ابتدا در جریان تمامی مشکلات دهان و دندان خود از جمله پوسیدگی های احتمالی قرار می گیرد. اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که به دنبال بهترین دندانپزشک برای زیبایی و سلامت دندان های خود با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت هستید به شما پیشنهاد می کنیم حتما به صفحه هزینه دندانپزشکی مراجعه نمایید.

 

آیا این مقاله برایتان مفید بود؟

میانگین رای ۰ / ۵. تعداد رای: ۰

هنوز رای ثبت نشده است.

به اشتراک بگذارید :
[addtoany]
مشاوره آنلاین