ایمپلنتولوژیست کیست و ایمپلنت کردن به چه معنی است؟

آیا دندان ایمپلنت عفونت میکند؟
۰
(۰)

یکی از سوالاتی که در زمینه ایمپلنت دندان کردن شنیده می شود این است که آیا این روش بهترین روش برای درمان ناهنجاری های دندان است؟ ایمپلنت کردن دندان چطور و توسط چه کسی باید انجام شود؟ درمان به شیوه ایمپلنت کردن برای چه کسانی توصیه می شود؟

ایمپنتولوژی در حقیقت بررسی و قرار دادن ایمپلنت در دندان است. ایمپلنتولوژیست ها دندانپزشکانی هستند که مجوز و تحصیلات مناسب برای دندانپزشکی ایمپلنت را داشته باشد. انجام این کار نیاز به تخصص و آموزش کافی دارد چرا که هم جراحی و هم پروتز را در بر می گیرد. در آکادمی دندانپزشکی ایمپلنت آمریکا و کنگره بین المللی ایمپلنت دهان آموزش های لازم و گواهینامه معتبر به دندانپزشکانی که مایلند در این زمینه فعالیت کنند ارائه می شود. با این وجود لازم است که دکتری را انتخاب کنید که تجربه کافی در این زمینه را داشته باشد.

روش انجام ایمپلنت دندان

ایمپلنت کردن درمان عمیق تری نسبت به ارتودنسی دندان است. در این روش دندان های خراب جایگزین می شود و به شیوه عمیق تری درمان انجام می شود. شیوه کار به این صورت است که با جراحی لثه، پایه های فلزی در فک فرد قرار داده می شود و پس از جوش خوردن، تاج دندان روی آن قرار می گیرد. ایمپلنت درمانی زمان بر است اما نتیجه آن بسیار خوب و مناسب می باشد. این کار زیر نظر ایمپلنتولوژیست صورت می گیرد تا نتیجه ای مناسب را در اختیار قرار دهد.

ایمپلنتولوژیست کیست و ایمپلنت کردن به چه معنی است؟

ایمپلنتولوژیست ها چه آموزش هایی می بینند؟

دندان پزشکانی (متخصص ایمپلنت) که در زمینه ایمپلنت کردن آموزش دیده اند پس از طی دوره آموزشی جراحی فک و دهان و صورت، آموزش های لازم در زمینه کاشت دندان را خواهند دید و پس از کسب تجربه لازم و امتحانات مورد نیاز مجوز این جراحی را خواهند گرفت. لازم است که دندانپزشک دست کم چهارصد ساعت آموزش و پنج سال تجربه در زمینه دندانپزشکی داشته باشد.

یک ایمپلنتولوژیست خوب چه کسی است؟

اگر قصد درمان با ایمپلنت کردن را دارید باید درباره این کار تحقیق و مطالعه کنید. ایمپلنت کردن هزینه های بالایی دارد و نتیجه آن خوب یا بد سال ها با شما همراه خواهد بود. بنابراین درباره پزشک معالج و تجربیات کاری ایشان تحقیق کنید. امروزه به سادگی می توانید از طریق اینترنت پاسخ سوالات خود را درباره پزشکتان پیدا کنید. آیا پزشک مورد نظر شما تحصیلات و مدارک معتبر دارد؟ تجربیات کاری و تخصص پزشک شما چیست؟ چه مدت در زمینه ایمپلنت فعالیت انجام داده است؟ برای درمان دهان شما چه روش هایی را توصیه میکند؟ از چه نوع ایمپلنتی استفاده می کند و…

سپس در زمینه خطرات و شیوه انجام این جراحی تحقیق و مطالعه کنید. بعد از آن تصمیم بگیرید.

در این میان می توان بیان داشت که کلینیک تخصصی سیمادنت از با تجربه ترین پزشکان در موارد درمانی همچون ارتودنسی و ایمپلنت بهره می برد که می توانید با خیالی آسوده برای مشاوره و درمان اقدام نمایید. همچنین می توانید پرسش های خود را در خصوص هر یک از انواع ناهنجاری های فک و دندان از طریق صفحه پرسش و پاسخ ارسال نمایید تا در سریعترین زمان توسط متخصص ارتودنسی پاسخ داده شود. همچنین می توانید برای دریافت نوبت معاینه از طریق نوبت دهی آنلاین اقدام نمایید.

همچنین بخوانید: انواع روش های درمان ارتودنسی دندان

ایمپلنتولوژیست کیست و ایمپلنت کردن به چه معنی است؟

فواید ایمپلنت کردن

از جمله فواید ایملپنت کردن میتوان به این موارد اشاره کرد:

  • ظاهر طبیعی، ثابت و بدون قابلیت جا به جایی.
  • تمیز کردن دندان ها به صورت طبیعی انجام می شود.
  • این روش به دندان های مجاور صدمه ای وارد نمی کند. آن ها را تکان نمی دهد.
  • بهترین شیوه برای جایگزینی دندان های از دست رفته که غذا خوردن فرد را ساده کرده و موجب زیبایی دهان و دندان نیز می گردد.

چه افرادی کاندیدای انجام ایمپلنت هستند؟

افرادی که فک و لثه های سالم دارند، کسانی که به دلیل حادثه یا ضربه دندان هایشان را از دست داده اند یا دندان های پوسیده و خراب دارند اما فک و استخوان فک سالمی دارند برای این عمل مناسب اند.

چه کسانی نباید ایمپلنت دندان انجام دهند؟

افرادی که دارای بیماری های مزمن مانند سرطان خون یا دیابت هستند این عمل در بهبودشان اختلال ایجاد می کند.

همچنین افراد سیگاری تنها به شرطی می توانند ایمپلنت را انجام دهند که از دو هفته قبل از اولین جراحی فک تا دو ماه بعد از آن ابدا و به هیچ وجه سیگار نکشند. سیگار کشیدن موجب عفونت شده و در بهبود دندان ها اختلال جدی ایجاد می کند. بنابراین توصیه می شود که این درمان برای افراد سیگاری انجام نشود مگر آنکه قبلا به طور قطع سیگار را کنار گذاشته باشند.

همچنین بخوانید: ایمپلنت دندان برای چه افرادی ممنوع است؟

ایمپلنتولوژیست کیست و ایمپلنت کردن به چه معنی است؟

آیا این مقاله برایتان مفید بود؟

میانگین رای ۰ / ۵. تعداد رای: ۰

هنوز رای ثبت نشده است.

به اشتراک بگذارید :
[addtoany]
مشاوره آنلاین