آیا ایمپلنت دندان عوارض دارد؟

آیا ایمپلنت دندان عوارض دارد؟

هر جراحی که در دنیا صورت می‌گیرد شامل عوارض اجتناب ناپذیری است که این عامل طبیعی است. ولی می‌توان آن را کنترل کرد. ایمپلنت دندان هم مانند سایر جراحی هایی که انجام می‌شود که عوارض مخصوص خود را دارد.
در خیلی از متن ها، صحبت دندان‌پزشک هایی را می‌شنویم که درباره ایمپلنت دندان و عوارض ناشی از آن گفته‌اند. اما واقعاً این عوارض دائمی هستند یا موقت؟ بعد از عمل جراحی چه عوارضی را تجربه خواهیم کرد؟ آیا می‌توان آن‌ها را پیشگیری و کنترل کنیم؟
در این مقاله به سؤالات رایجی که درباره عوارض ایمپلنت دندان وجود دارد، صحبت می‌شود.

همچنین بخوانید: طول عمر ایمپلنت دندان چقدر است؟

آیا ایمپلنت دندان عوارض دارد؟

عوارض موقتی ایمپلنت

یکی از این مشکلات، ممکن است دندان کناری شما لق شود اما خبر خوب این است که از سه هفته الی یک ماه، به حالت طبیعی خود برمی‌گردد. علاوه بر خود دندان، ممکن است ریشه دندان کناری، در اثر کاشت ایمپلنت آسیب ببیند و لق شود.
در اکثر جراحی ها، شما درد های مختلفی را تجربه می‌کنید. کاشت ایمپلنت هم بعد از جراحی درد دارد. میزان دردی که ممکن است بکشید کاملاً از فردی به فرد دیگر تفاوت دارد. معمولاً درد های کاشت ایمپلنت دندان، ۳ الی ۴ روز طول می‌کشد.
اما اگر بعد و قبل از جراحی، مراقبت های لازم را انجام دهید، می‌توانید میزان درد خود را کمتر کنید. با توصیه هایی که پزشکتان به شما می‌کند، می‌توانید این عوارض موقتی را کنترل کنید. احتمال تورم و کبود شدن بعد از جراحی یکی دیگر از عوارض ایمپلنت است. بیمارانی که ایمپلنت دندان می‌گذارد امکان دارد لثه‌شان، دچار تورم شود. بیمارانی هم که جراحی پیوند استخوان به خاطر ایمپلنت دندان می‌کنند، دچار کبودی هایی می‌شوند که با مرور زمان درست می‌شود.

همچنین بخوانید: مراحل ایمپلنت دندان

تکنیک های نامناسب جراحی

برای اینکه هزینه کمتری بدهید به دنبال کلینیک های نامعتبر یا دندان‌پزشک های کم مهارت نروید. اینکه شما چگونه توسط پزشک تان، جراحی شوید تأثیر زیادی بر عوارض بعد از عمل تان خواهد داشت و در روند بهبودی‌تان مؤثر است. این مقوله در تمام درمان ها اعم از ارتودنسی دندان و ایمپلنت دندان صدق می کند.
در مقابل آن دندان‌پزشکی که مهارت و تجربه کمتری دارد و مخصوصاً به علت ارزان بودن، بخواهید کاشت ایمپلنت دندان داشته باشید، می‌بایستی بعد از جراحی هزینه های بیشتری را صرف بهبودی تان انجام دهید. هزینه هایی که برای عفونت و مرگ استخوان پرداخت خواهد شد.
همیشه سابقه و نمونه کار هایی که دندان‌پزشک تان انجام داده است را مشاهده کنید. از دیگران درباره میزان رضایتشان از آن پزشک بپرسید و بعد برای عملتان، وقت بگیرید.

آیا ایمپلنت دندان عوارض دارد؟
آیا ایمپلنت دندان عوارض دارد؟

آسیب بافت و عصب

یکی از دردناک‌ترین عوارضی که ایمپلنت دارد، آسیب دیدن بافت و اعصاب است. اگر دندان‌پزشک نامناسب و کم‌تجربه‌ای را انتخاب کنید احتمال اینکه به اعصاب دندانتان آسیب وارد کند زیاد است. این آسیب ممکن است دائمی باشد و با هزینه های فراوان هم جبران نشود.
از سوی دیگر دندان پزشک شما باید درد هایی که بعد از جراحی می‌کشید را به شما بگوید تا خودتان تصمیم بگیرید. اگر میزان دردی که به وجود آمده است، اذیتتان می‌کند به پزشک خود مراجعه کنید تا مشکل شما را حل کنند.

عوارض زود هنگام و دیرهنگام ایمپلنت

عوارض های زود هنگامی در ایمپلنت کردن وجود دارد که شامل ضعف هایی در تکنیک جراحی است که به علت کم تجربگی دندان‌پزشک اتفاق می‌افتد. قرار گیری اشتباه ایمپلنت بر روی استخوان و عفونت علت های عوارض زودهنگام است. پری ایمپلنت که از عوارض دیرهنگام است که از پلاک دندان به وجود می‌آید. اگر این عارضه درمان نشود، باعث لقی دندان و تحلیل استخوان های دهان می‌شود.

شکستگی‌های ایمپلنت

دندان‌پزشکی که تجربه کمی داشته باشد با جایگذاری اشتباه، می‌تواند به دندان های شما آسیب وارد کند. تعدادی از این آسیب‌ها شامل شکستگی روکش، شکستن پایه و شل شدن اباتمنت است. هر دندان پزشکی که کاشت ایمپلنت دندان را به عهده بگیرد باید بتواند آن را به درستی انجام دهد. چون اگر نتواند به خوبی از پس این کار برآید، در آینده میزان بیماری پری ایمپلنت رو به افزایش می‌رود.

آیا ایمپلنت دندان عوارض دارد؟

همچنین بخوانید: کاشت دندان بدون ایمپلنت

آیا ایمپلنت دندان عوارض دارد؟

عوارض طبیعی که برای شما اتفاق می‌افتد

۱.بعد از جراحی شما دچار خون ریزی خفیف خواهید شد. مدت زمانی که این خون ریزی اتفاق می‌افتد، چند روز یا یک هفته است. برای درمان این عمل طبیعی، به بیمار پک یخ داده می‌شود تا بتواند مقدار خون ریزی را کمتر کرده و از بین ببرد. خوراکی های سرد و بستنی از بهترین مواد غذایی است که می‌توانید در این دوره استفاده کنید.
۲.دندان‌پزشکتان، بعد از قرار دادن ایمپلنت، چسب موقت می‌زند که بتوانید غذا بخورید و پزشک مطمئن شود که شما با این نوع ایمپلنت احساس راحتی دارید. در طی چند روز این روکش ایمپلنت شل می‌شود و نیازمند چسب دائمی خواهید شد.

ایمپلنت کردن از دیگر روش های قدیمی، فایده های بیشتری دارد ولی نباید از عوارضی که دارد غافل شد. بیماران باید بدانند که فرایند ایمپلنت کردن به چه شکل است و همچنین ازعارضه های آن خبردار شوند. ایمپلنت کردن تاثیر بسیار زیادی بر روی چهره افراد دارد و زیبایی چشمگیری را به آن‌ها هدیه می‌کند.
انتخاب دندانپزشک و متخصص از مواردی است که به طور ۱۰۰ درصدی بر روی روند درمان شما و عوارض مربوطه تاثیر گذار است. شما می توانید جهت انجام مشاوره ارتودنسی و ایمپلنت با ما از طریق صفحه تماس با ما در ارتباط باشید و یا پرسش خود را از قسمت پرسش و پاسخ ثبت نموده تا در کوتاهترین زمان به پرسش شما توسط متخصص پاسخ داده شود.

همچنین بخوانید: تفاوت ایمپلنت و بریج دندان

آیا ایمپلنت دندان عوارض دارد؟
به این مقاله امتیاز دهید
به اشتراک بگذارید :
[addtoany]
مشاوره آنلاین