درمان عقب بودن فک پایین

تصاویر بعد از درمان

تصاویر قبل از درمان

اگر شما جزء آن دسته از افرادی هستید که در هنگام بستن دهانتان، فک‌ها بر روی هم قرار نمی‌گیرند، شما دچار عارضه عقب بودن فک پایین هستید. بنابراین اگر در هر سنی هستید، بهتر است در اولین فرصت به درمان آن بپردازید.

عقب بودن فک پایین مشکلات بسیاری برای فرد به وجود می‌آورد. برای مثال فردی که فک پایین آن عقب است، ممکن است در حین صحبت یا غذا خوردن و حتی خوابیدن دچار مشکلاتی شود. بنابراین درمان آن می‌تواند تاثیر بسزایی در کیفیت زندگی فرد بگذارد.

دلایل عقب بودن فک پایین

این عارضه مانند دیگر ناهنجاری‌ها دلایل مختلفی دارد. یکی از آنها می‌تواند به عدم رشد کافی فک در زمان کودکی باشد. برخی از افراد ممکن است که با داشتن رفتارها و عادت‌های غلط، به این عارضه دچار شوند. همینطور وارد شدن ضربه به فک هم از دیگر مواردی است که می‌تواند موجب عقب افتادگی فک پایین شود.

آیا میتوان عقب افتادگی فک پایین را درمان کرد؟

خوشبختانه پیشرفت تکنولوژی این امکان را برای ما گذاشته که بتوانیم از آن برای درمان برخی عارضه‌ها از جمله درمان فک پایین استفاده کنیم. اما استفاده از هر روش درمانی به مواردی از جمله سن فرد بستگی دارد. برای مثال برای کودکانی که سن آنها هنوز به دوره بلوغ نرسیده، بهترین روش درمانی استفاده از ارتودنسی است.

اما افراد بزرگسالی که قصد درمان عقب افتادن فک پایین را دارند، از نظر متخصص ارتودنسی بکارگیری ارتودنسی قطعا روش کاملی نخواهد بود. به همین دلیل برای به دست آوردن نتیجه مطلوب، استفاده از ارتودنسی جبرانی به همراه جراحی فک روش مناسبی برای درمان عقب افتادن فک پایین است.

بهترین زمان انجام ارتودنسی برای درمان فک پایین

هرچه سن فرد برای درمان عقب افتادن فک پایین‌تر باشد، قطعا نتیجه بهتر است و دیگر نیازی به استفاده از جراحی فک نخواهد بود. اما بهترین زمان انجام ارتودنسی دوره قبل از بلوغ است، زیرا فک‌ها به طور کامل رشد نکرده‌اند و هنوز انعطاف لازم برای تغییر شکل را دارند. بهترین سن برای انجام ارتودنسی ۹ تا ۱۳ سالگی است.

سخن آخر

درمان عقب بودن فک پایین منجر به برطرف شدن مشکلاتی مانند صحبت کردن، غذا خوردن و خوابیدن خواهد شد که در کنار آن افزایش اعتماد به نفس و کیفیت زندگی را نیز با خود به همراه می‌آورد.

مراکز زیادی به درمان عقب بودن فک پایین می‌پردازند. اما آیا می‌توان به هر کلینیکی برای درمان مراجعه کرد؟ قطعا خیر و باید پرس و جوهای زیادی در این امر انجام شود. کلینیک سیمادنت یکی از مراکزی است که برترین و کامل‌ترین خدمات را به مراجعین ارائه میدهد. برای دریافت مشاوره و اطلاع از هزینه ارتودنسی می‌توانید به کلینیک سیمادنت مراجعه نمایید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید :
[addtoany]

سیمادنت در واتس آپ

از طریق واتساپ میتوانید پرسش های خود را به همراه عکس و فیلم ارسال نمایید و در اسرع وقت پاسخ را از کلینیک تخصصی دندانپزشکی سیمادنت دریافت نمایید.

ارتباط با واتساپ ارسال پیام
مشاوره آنلاین