آیا یکطرفه جویدن غذا باعث ایجاد مشکل می شود؟

یکطرفه جویدن غذا
۰
(۰)

دهان و دندان همیشه یکی از مهمترین بخش‌های بدن بوده‌اند که تأثیر بسیار زیادی بر روی زیبایی هر فرد دارند، شما برای اینکه بتوانید از رخ داد ناهنجاری‌های مختلف دهانی و فک جلوگیری کنید باید در رابطه با عواملی که می‌توانید موجب رخ داد این اتفاق شود اطلاع داشته باشید. در این رابطه همیشه یک سوال وجود داشته که ذهن همگان را به خود درگیر کرده است، آیا یک‌طرفه جویدن مواد غذایی باعث بروز و رخ داد مشکلات جدی در دهان و فک شما می‌شود؟ برای اینکه به سوال مذکور پاسخ دهیم باید شما را با نکات مختلفی آشنا کنیم تا بتوانید با داشتن اطلاعات حداقلی در این زمینه وارد مبحث مورد نظر شوید. در این مطلب با ما همراه باشید تا به صورت مختصر و مفید به ذکر مهمترین مواردی بپردازیم که شما نیازمند داشتن دانش در آن زمینه هستید.

مشکل جویدن یک طرفه‌ به صورت عادی در افراد وجود ندارد و رخ داد و این اتفاق نشان دهنده‌ی وجود مشکلی غیرطبیعی می‌باشد. برای مثال ممکن است که دندان‌های سمت راست دهان شما دچار مشکلاتی باشند و شما به همین علت مجبور باشید تا با یک طرف دهان خود مواد غذایی را بجوید یا که شما به جویدن یک‌طرفه عادت کرده‌اید. شما برای اینکه مشکل مذکور یعنی یک طرفه جویدن را حل کنید باید از دو سمت دهان خود به صورت متناوب استفاده کنید، بدین معنی که شما باید با هر دو جهت دهان خود به اندازه‌ی یکسان غذا بجوید تا از بروز مشکلات جلوگیری کنید. البته اگر که شما مدت‌ها است که دچار این دسته مشکلات و ناهنجاری‌ها هستید.

یکطرفه جویدن غذا

خطرات یک طرفه جویدن

زمانی که شما به صورت یک‌طرفه مواد غذایی را می‌جوید، در اصل می‌توان گفت که به صورت روزمره تنها از یک طرف دهان خود استفاده می‌کنید. این امر می‌تواند باعث بروز مشکلات مختلفی در دهان شما شود که همگی نتیجه‌ی یک طرفه جویدن مواد غذایی در طولانی مدت می‌باشد. در این بخش از مطلب با ما همراه باشید تا به ذکر مهمترین خطراتی بپردازیم که ممکن است در پی یک طرفه جویدن مواد غذایی بوجود آیند:

آسیب مفصل گیجگاهی فک

اولین مشکلی که در رابطه با یک‌طرفه جویدن برای افراد مختلف رخ می‌دهد را می‌توان وارد شدن آسیب جدی به مفصل گیجگاهی فک دانست. اگر شما یک طرفه جویدن غذا را در طولانی مدت ادامه دهید، مفصل گیجگاهی فکی شما آسیب جدی خواهد دید. چرا که تنها مفصل متحرک در میان استخوان های سر و صورت می‌باشد که وظیفه‌ی باز و بسته کردن دهان شما را بر عهده دارد. محل قرارگیری این استخوان در بین فک پایین و استخوان های سر می‌باشد و در اصل زمانی که شما صحبت می‌کنید یا غذا می‌جوید، این مفصل حرکت می‌کند. پس همانطور که متوجه شدید اهمیت این مفصل بسیار زیاد می‌باشد.

شکل و قرارگیری دندان

اگر که مشکلات یک طرفه جویدن شما ادامه پیدا کند بخش بخصوصی از دهان و دندان‌های شما دچار مشکلات ظاهری می‌شوند چرا که به جای پخش شدن فشار بر روی دندان شما در حال استفاده از یک طرف خاص از دهان خود هستید که در طولانی مدت می‌تواند باعث بروز مشکلات مختلفی شود. این مشکلات کاملاً جدی هستند و اگر ادامه پیدا کنند می‌توانند به رویش و بخش‌های اصلی دهان و دندان شما آسیب برسانند، مشکلاتی که بعضاً قابل جبران نیستند یا نیازمند هزینه‌ی بسیار زیادی برای جبران خواهند بود. همچنین ممکن است فواصلی بین دندان‌های شما ایجاد شود که باعث قرارگیری و انباشته شدن غذا شود، این مورد نیز نتیجه‌ای جز جمع شدن باکتری‌های مختلف نخواهد داشت.

کلینیک دندانپزشکی سیمادنت
آپنه خواب چیست؟ آیا با ارتودنسی حل می شود؟

جویدن یکطرفه غذا

جرم گرفتن و تحلیل دندان

اگر که شما به وضعیت یک طرفه بودن خود اهمیت ندهید و در طولانی مدت این مشکل را حل نکنید، طرفی از دهان شما که از آن در طولانی مدت استفاده نکرده‌اید دچار مشکلاتی خواهد شد. این بخش از دهان در طولانی مدت جرم خواهد گرفت و در نتیجه به مکانی برای رشد باکتری و مشکلات دهانی تبدیل می‌شود، در این زمان است که با تحلیل رفتن و خراب شدن دندان‌‌های خود مواجه می‌شوید.

آیا این مقاله برایتان مفید بود؟

میانگین رای ۰ / ۵. تعداد رای: ۰

هنوز رای ثبت نشده است.

به اشتراک بگذارید :
[addtoany]
مشاوره آنلاین