درمان قطعی با ارتودنسی یک دندان کج

ارتودنسی
۵
(۱)

ارتودنسی یک دندان کج یکی دیگر از خدمات زیبایی و درمانی دندانپزشکی به منظور مرتفع نمودن مشکلات ناشی از برهم خوردگی چینش و ساختار دندان ها به شمار می آید. کجی دندان ها به ویژه دندان های جلویی به دلایل متفاوتی رخ داده و در بیشتر موارد به وسیله ارتودنسی دندان درمان خواهد شد. به منظور آشنایی بیشتر با ارتودنسی دندان های کج با ما همراه باشید.

دلایل کج بودن دندان ها

کجی دندان یکی از انواع ناهنجاری های دندانی است و متاسفانه تاثیر نامطلوبی بر اعتماد به نفس و ظاهر افراد خواهد داشت. کجی دندان ها به دو دلیل عمده، مشکلات ژنتیکی و عوامل محیطی رخ خواهد داد. دلایل ژنتیکی ایجاد کننده کجی دندان ها به واسطه کوچک بودن و بدشکلی ساختار فک در دوران جنینی ایجاد شده و در برخی موارد احتیاج به درمان های جراحی خواهد داشت.

مکیدن بیش از حد پستانک، مکیدن انگشت، وارد شدن ضربات شدید به استخوان فک، فشردن دندان ها در طول خواب و تنفس دهانی از مهمترین دلایل و عوامل محیطی تاثیرگذار در ایجاد کجی دندان ها به شمار می آیند.

ارتودنسی دندان کج

خوشبختانه امروزه به دلیل پیشرفت خدمات و درمان های دندانپزشکی در حوزه های مختلف از جمله ارتودنسی، درمان انواع مختلف ناهنجاری های دهانی مانند کجی دندان ها نتایج مطلوبی به دنبال داشته است. ارتودنسی یک دندان کج علاوه بر تاثیر فراوان بر زیبایی ظاهری، مشکلات تلفظی، گوارشی و پوسیدگی های دندانی را کاهش داده و از تخریب زودهنگام دندان و لثه ها پیشگیری خواهد نمود.

همچنین بخوانید: اطلاعاتی درباره علت کج شدن دندان ها

ارتودنسی دندان کج

سن مناسب درمان کجی دندان ها

نتایج حاصل از مطالعات و تحقیقات مختلف توسط دکتر ارتودنسی نشان داده است که بهترین سن به منظور ارتودنسی دندان کج و درمان ناهنجاری های مشابه، ۸ تا ۹ سالگی در دختران و ۱۰ تا ۱۱ سالگی در پسران است. در این سن امکان ایجاد تغییر شکل در دندان ها به سادگی وجود داشته و نتایج رضایت بخشی کسب خواهد شد. ارتودنسی یکی از روش های کارآمد و قطعی به منظور برطرف نمودن بدشکلی و کجی دندان ها بوده و نسبت به روش های دیگر مانند لمینت، کامپوزیت و ونیر، از میزان رضایت بخشی بالاتری برخوردار است.

هزینه ارتودنسی دندان های کج

اطلاع از هزینه های درمانی به منظور اقدام به ارتودنسی دندان های کج از سوالات رایج در این زمینه بوده و یکی از مهمترین دغدغه های موجود در خصوص این درمان به شمار می آید. بیش از هر چیزی باید توجه داشت که هزینه های مربوط به این درمان تحت پوشش هیچ یک از بیمه های درمانی نبوده و به شکل کامل بر عهده بیمار می باشد. هزینه ارتودنسی یک دندان کج بستگی به پارامترهای مختلفی مانند وضعیت فک بیمار، تعداد جلسات درمان، نیاز به اقدامات پیش از درمان و دستمزد متخصص ارتودنسی داشته و در جلسه اول توسط دندانپزشک به بیمار اطلاع داده خواهد شد.

ارتودنسی تک دندان کج

امروزه پیشرفت های فراوان و چشمگیر در حوزه تخصص های مختلف دندانپزشکی از جمله ارتودنسی توانسته است بسیاری از مشکلات رایج در این زمینه را مرتفع نموده و امکان ارتودنسی تک دندان کج را نیز برای متقاضیان فراهم آورد. امروزه تجهیزات و روش های مختلف علوم ارتودنسی امکان برطرف نمودن کجی دندان ها را میسر نموده و عوارض ناشی از درمان های دیگر را به حداقل ممکن رسانده است.

همچنین بخوانید: چه دندان هایی نیاز به ارتودنسی دارند؟

ارتودنسی دندان کج

انواع روش های ارتودنسی یک دندان کج

امروزه ارتودنسی دندان های کج بسته به شرایط بیمار و وضعیت فک وی توسط یکی از درمان های زیر انجام خواهد شد:

ارتودنسی یک دندان کج به روش ثابت:

در این روش از درمان ارتودنسی دندان، تمامی وسایل و دستگاه های ارتودنسی به شکل ثابت در سطح دندان ها قرار گرفته و از قابلیت جابجایی آسان و مداوم برخوردار نخواهد بود. رعایت بهداشت دهان و دندان در بهبودی این وضعیت و کسب رضایت بیمار در پایان درمان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد.

ارتودنسی یک دندان کج به روش متحرک:

این نوع از ارتودنسی دندان طرفداران بسیار زیادی داشته و در موارد بسیار زیادی انجام خواهد شد. از مزایای بسیار مهم این روش، برخورداری از قابلیت جابجایی دستگاه های ارتودنسی و امکان رعایت اصول بهداشت دهان و دندان به آسانی و به منظور کاهش ریسک ابتلا به پوسیدگی های دندانی در طول دوره درمان است. میزان رضایت مندی و کسب نتایج مطلوب از این درمان بستگی به مراجعه به موقع و پیگیری های مداوم بیمار داشته و یکی از درمان های پرطرفدار به شمار می آید.

شما می توانید برای دریافت نوبت آنلاین از کلینیک تخصصی دندانپزشکی سیمادنت اقدام کنید و یا در صورتی که در خصوص ناهنجاری های دهان و دندان خود پرسشی دارید، از طریق صفحه پرسش و پاسخ ارسال نمایید تا در سریعترین زمان ممکن به آن پاسخ داده شود.

همچنین بخوانید: ارتودنسی نیم فک چیست؟

ارتودنسی دندان کج

آیا این مقاله برایتان مفید بود؟

میانگین رای ۵ / ۵. تعداد رای: ۱

هنوز رای ثبت نشده است.

به اشتراک بگذارید :
[addtoany]
مشاوره آنلاین