ناهماهنگی خط وسط دندانها

ناهماهنگی خط وسط دندانها
۰
(۰)

یکی از رایج‌ترین مشکلاتی که افراد را وادار می کند برای درمان نزد دندانپزشک بروند؛ ناهماهنگی خط وسط دندان هاست! اغلب مشکلاتی نظیر بافت نرم، حفره‌ های دندانی و عدم تقارن بافت استخوانی منجر به بروز ناهماهنگی خط وسط دندان می‌شود. اما برای رسیدن به یک تشخیص صحیح باید عوامل مختلفی مورد بررسی قرار گیرد. که از جمله باید به نقشی که اجزای مختلف دهان در ناهماهنگی خط وسط ایفا می کنند، اشاره کرد!  اگر از چنین مشکلی رنج میبرید و همواره فکر خلاص شدن از شر این ناهنجاری در ذهن شما بوده اما به دلایل مختلف به سراغش نمی رفتید، توصیه داریم در ادامه همراه ما باشید تا اطلاعات کامل تری را درباره این مشکل شرح دهیم. چه بسا که برای شروع درمان نیز تحریک شوید!

چرا ناهماهنگی خط وسط دندان به وجود می آید؟

ناهماهنگی خط وسط بین دندانها

ناهماهنگی خط وسط دندان ها که از آن تحت عنوان میدلاین نیز یاد می شود، به راحتی میتواند در اثر مشکلات فکی نظیر انحراف در فک و اسکلتی و یا حتی مشکلاتی نظیر درآوردن دندان های یکطرفه دندان شیری یا دائمی، فقدان یا چند دندان و شلوغی دندان ها به وجود آید!

اگر متخصص ارتودنسی عدم هماهنگی میان خط وسط دندان ها را انحراف فک تشخیص دهد، بیمار میتواند قبل از دوران بلوغ از دستگاه های متحرک ارتودنسی استفاده کرده و این مشکل را برطرف کند. در غیر اینصورت؛ تنها راه درمان جراحی فک به همراه ارتودنسی دندان است. هر چند که پزشکان ترجیح می دهند؛ اولویت با درمان زود هنگام و بدور از جراحی باشد. در صورتی که بیمار دارای مشکل دندانی باشد، نیاز به درمان ثابت خواهد داشت که می تواند در هر سنی با توجه به سالم بودن شرایط لثه ای بیمار انجام شود.

انواع ناهماهنگی خط وسط دندان

دندانپزشکان اغلب در زمان معاینه دندان و تشخیص ناهماهنگی خط وسط دندانها با انواع مختلفی از این ناهنجاری روبرو می شوند. بیایید آنها را بشناسیم:

ناهماهنگی دندانها

دیپ بایت:

در صورتی که با ناهماهنگی خط وسط دندان ها مواجه باشید، دندان های قدامی فک بالا مقدار بسیار کمی از دندان های فک پایین را تحت پوشش قرار می دهند. و دندان های پایین بطور طبیعی قابل رویت نیستند. این عارضه به راحتی قبل از دوران بلوغ از طریق درمان ارتودنسی درمان خواهند شد. اما در سنین بالا برای درمان حتما باید برای جراحی فک اقدام کرد!

اپن بایت:

اگر فاصله ای که میان فک بالا و پایین به وجود آمده، برطرف شود، شاهد فاصله ای دیگر آن هم به شکل عمودی در میان خط دندان خواهیم بود! از این فاصله اصطلاحا تحت عنوان اپن بایت نام میبرند. اگر برای درمان این مشکل در زمان مشخصی اقدام نکنید ( قبل از رشد)؛ به جراح و ارتودنسی ثابت احتیاج خواهید داشت که هزینه آن نقریبا دو برابر خواهد شد.

اورجب:

در شرایطی که فک بیش از اندازه رشد کرده و همپوشانی مناسبی نداشته باشد؛ با ناهماهنگی خط وسط دندان ها روبرو خواهیم شد که به آن اورجت می گویند. برای درمان آن نیز حتما باید قبل از دوران بلوغ اقدام کنید. پس از این سن، حتما باید علاوه بر جراحی، باید به سراغ ارتودنسی نیز بروید!
کلام آخر

واقعا چه کسی را میتوانید بیابید که از داشتن لبخندی زیبا امتناع کند؟! زمانی که دندان هایی منظم و مرتب داشته باشید به این معنی‌ست که لبخندی زیبا در اختیار دارید و این لبخند زیبا ظاهری بسیار جذاب را برای شما فراهم می آورد. چه بسیار افرادی که این روزها با بهره گیری از روش ایمپلنت به دنبال برطرف کردن نواقص دندان هایشان برای رسیدن به لبخندی زیبا هستند. این مسئله درخصوص ناهماهنگی خط وسط دندان ها نیز صدق می کند.
اگر از مشکل عدم هماهنگی خط وسط دندان ها رنج میبرید، خیلی نگران نباشید. در این مقاله تلاش کردیم شما را با این مشکل و راهکارهایی که در نهایت منجر به برطرف کردن این ناهنجاری می شود آشنا کنیم. براساس گفته های ما هر چقدر که در سنین پایین برای درمان این ناهنجاری اقدام کنید نه تنها دردسر کمتری را به جان میخرید بلکه هزینه کمتری را صرف خواهید کرد.

آیا این مقاله برایتان مفید بود؟

میانگین رای ۰ / ۵. تعداد رای: ۰

هنوز رای ثبت نشده است.

به اشتراک بگذارید :
[addtoany]
مشاوره آنلاین