نصب ارتودنسی چقدر طول میکشد؟

نصب ارتودنسی چقدر طول میکشد؟
۱
(۱)

مدت زمان نصب ارتودنسی را می توان از مهم ترین نکاتی دانست که لازم است در طول دوره درمان به آن توجه کرد. البته این زمان برای اطفال و بزرگسالان متفاوت می باشد و برای کودکان بهتر است ابتدا با یک دندانپزشک اطفال مشورت شود.

بسیاری از مراجعه کنندگان ممکن است گول تبلیغات را خورده باشند و اطلاعات غلط و نامناسبی را در این مورد داشته باشند. به هر حال ارتودنسی دندان یکی از بهترین روش ها برای رفع نامناسب و نامنظم بودن دندان ها است که در سراسر جهان استفاده می شود. با ما همراه باشید تا در مورد مدت زمان نصب ارتودنسی مطالب مفیدی را بیان کنیم.

روند درمان ارتودنسی دندان

ارتودنسی را می توان شاخه ای از علم دندانپزشکی دانست که به کمک آن می توان دندان ها و فک هایی که در جای نامناسبی قرار دارند، از نظر جایگاهشان اصلاح شود. به طور کلی وضعیت و شکل نامناسب دندان ها باعث می شود تا علاوه بر اینکه دندان های شما دچار پوسیدگی و عمر کمتری شود، می تواند سبب ایجاد بیماری پریودنتال نیز شود.

نصب ارتودنسی چقدر طول میکشد؟

همچنین بخوانید: نحوه انجام ارتودنسی در زمان کوتاه

بهترین زمان برای ارتودنسی

به طور کلی زمان مناسب یا بهتر است بگوییم بهترین زمان برای ارتودنسی در دوران نوجوانی و کودکی در محدوده سنی ۱۰-۱۲ سال می باشد. زیرا در این دوره حرکت دادن استخوان ها و رشد آنها به راحتی انجام پذیر است و به همین دلیل به راحتی می توان عملیات مرتب کردن دندان ها را انجام داد. متخصص ارتودنسی با معاینه دندان های بیمار و تشخیص درمان های لازم اقدام به انجام ارتودنسی میکند.

به عنوان مثال در کشوری مثل آمریکا، اولین معاینه ارتودنسی در سن ۷ سالگی انجام می شود و پس از این معاینه، ارتودنتیست با بررسی دندان ها و شدت ناهنجاری ها، معمولا از سن ۹ سالگی برای پسران و از سن ۸ سالگی برای دختران، ارتودنسی را انجام می دهند.

مدت زمان نصب ارتودنسی

یکی از نکاتی که لازم است در مورد این شاخه از دندانپزشکی بدانید، مدت زمان نصب ارتودنسی است. به طور کلی مدت زمان نصب ارتودنسی زمانی که با استفاده از سیم ها و براکت ها فشار ثابتی روی دندان ها ایجاد می شود تا آنها را به مرور زمان در جای خود قرار دهد، ۱۲ الی ۲۴ ماه طول می کشد.

برای مدت زمان نصب ارتودنسی عوامل مختلفی تاثیر گذار هستند که لازم است در بخش بعدی به معرفی آنها بپردازیم. در این نوع روش درمانی، نیاز است تا بیماران هر ۴ یا ۶ هفته یک بار خود را برای معاینه و تنظیم براکت ها، به دندانپزشک خود نشان دهند.

نصب ارتودنسی چقدر طول میکشد؟

فاکتور های مهم در مدت زمان نصب ارتودنسی

فاکتورهایی که برای مدت زمان نصب ارتودنسی می توان بیان کرد، عبارتند از:

نوع درمان:

با پیشرفت علم به خصوص در زمینه دندانپزشکی، روش های مختلفی برای ارتودنسی دندان ها وجود دارد که از جمله آنها می توان به بریس های فلزی، ارتودنسی نامرئی، ارتودنسی با بریس های سرامیکی و… اشاره نمود که این نوع درمان می تواند تا حدودی بر روی مدت زمان ارتودنسی تاثیر گذار باشد.

سن:

مهم ترین عامل در مدت زمان نصب ارتودنسی، سن است. همانطور که در دو قسمت قبل گفتیم، در زمان کودکی و نوجوانی در هنگام رشد، امکان جابجایی و تنظیم استخوان بسیار مناسب است و همین باعث می شود تا مدت زمان درمان ارتودنسی در کودکان و نوجوانان کمتر باشد. اما در بزرگسالان این زمان می تواند ۲ سال و بیشتر باشد.

شدت مشکل دندان ها:

فاکتور مهم دیگر در زیاد یا کم بودن طول دوره درمان، شدت ناهماهنگی ها و اختلالات فکی و دندانی است. شلوغی دندان ها، فاصله بین آنها، دندان های بیرون زده شده و … از جمله این موارد هستند.

همچنین بخوانید: کاربرد لیزر در دندانپزشکی چیست؟

همکاری و مراقبت از دندان ها توسط فرد:

عامل مهم دیگر، توجه و همکاری است که از جانب بیمار صورت می گیرد تا این مشکل با کمک متخصص ارتودنسی و رعایت دستورالعمل ها و توصیه های وی به خوبی رفع شود.

رعایت بهداشت دهان و دندان:

رعایت بهداشت از عفونت لثه ها، خرابی دندان ها و مشکل تر شدن فرآیند درمان جلوگیری می کند.

عادت های فردی:

عادت هایی از جمله دندان قروچه یا فشار دندان ها به هم، این عادت ها باید بعد از ارتودنسی حتما ترک شوند زیرا می توانند طول دوره درمان را طولانی تر نمایند.

ویژگی دکتر ارتودنسی

به طور کلی یک دکتر ارتودنسی عادل و خوب، به دنبال برآورد کردن انتظارات بیمار بوده و می‌خواهد هر چه سریع‌تر زیبایی و سلامت دندان را به او ببخشد. همچنین می‌توان با مشاهده قیمت و عملکرد متخصصین می‌‌توان به عادل بودن آن پی برد. قطعا دکتر و متخصصی که کاری بی نقص و با کیفیت را تحویل بیمار داده و کاملا انتظارات وی را برآورده می‌کند، قیمت بیشتری دارد. اما در صورت برآورد نکردن این انتظارات، می‌توان به عادل بودن وی شک کرد. و نکته مهم این است که برای قیمت پایین به هر دکتر ارتودنسی اعتماد نکنیم. دکتر داودیان بهترین متخصص و دکتر ارتودنسی در تهران می باشد، که زیبا ترین لبخند را به شما هدیه می دهد.

مطلب پیشنهادی: هزینه ارتودنسی توسط متخصص چقدر است؟

نصب ارتودنسی چقدر طول میکشد؟

جمع بندی

در نهایت اگر بخواهیم یک جمع بندی در این مورد داشته باشیم، مهمترین نکته ای که لازم است در ارتودنسی به آن توجه شود، اقدام به انجام آن در کودکی و نوجوانی است. هر چقدر زمان بگذرد، طول دوره درمان بیشتر و سخت تر خواهد شد.

از طرفی با توجه به شرایط هر فرد، طول دوره درمان و نوع درمان می تواند متفاوت باشد که باید به این نکته به خوبی توجه شود. ادعای افرادی که به شما مدت زمانی کمتری را در این نوع درمان پیشنهاد می کنند، پوچ و غلط است و در روش استاندارد این دوره می تواند از ۱.۵ سال تا ۳ سال به طول انجامد.

ضمن اینکه بعد از انجام دوره درمان، لازم است از نگهدارنده های ارتودنسی یا ریتینر نیز برای حفظ حالت و فرم جدید دندان ها استفاده شود.

شما می توانید برای دریافت مشاوره از متخصص ایمپلنت و ارتودنسی و همچنین دریافت نوبت آنلاین با ما در ارتباط باشید. همچنین می توانید پرسش های خود را از طریق صفحه پرسش و پاسخ با ما در میان بگذارید تا در کوتاهترین زمان به پرسش شما توسط متخصصین پاسخ داده شود. در مقاله هزینه ارتودنسی تمام هزینه های مربوط به ارتودنسی دندان را آورده ایم.

همچنین بخوانید: علائم و درمان عفونت ایمپلنت دندان

ارتودنسی دندان چقدر طول می کشد؟

ارتودنسی دندان حداقل ۶ ماه تا ۳۶ ماه طول می کشد تا ابزار های ارتودنسی به روی دندان ها تاثیر بگذارد. البته این زمان به طور حدودی است و متخصص بعد از معاینه و در نظر گرفتن شرایط دندان بیمار برای او زمان را مشخص کند.

جلسه اول ارتودنسی چقدر طول می کشد؟

اولین جلسه ارتودنسی معمولا ۳۰ تا ۶۰ دقیقه زمان میبرد و گاهی تا ۹۰ دقیقه هم طول کشیده است. البته برخی دندئانپزشکان بعضی کارها را به جلسات دیگر موکول میکنند که در صورت جلسه اول ۱۵ دقیقه طول می کشد.

چه تفاوتی بین مدت زمان ارتودنسی بزرگسالان و کودکان وچود دارد؟

استخوان بندی فکر کودک با فرد بزرگسال نرم تر است و حرکت دندان ها در آن ها راحت تر است و مدت زمان ارتودنسی در کودکان به خاطر جابجایی سریع تر دندان کاهش میابد.

چگونه مدت زمان ارتودنسی را کاهش بدیم؟

رعایت بهداشت دهان و دندان تاثیر زیادی دارد. حفظ سلامت لثه و دندان باعث می شود تا بافت ها به صورت موثری به نیروی فشاری براکت ها واکنش نشان دهد. همینطور در صورت عدم توجه به بهداشت دهان و دندان درمان این مشکل در اولویت قرار می گیرد.

آیا این مقاله برایتان مفید بود؟

میانگین رای ۱ / ۵. تعداد رای: ۱

هنوز رای ثبت نشده است.

به اشتراک بگذارید :
[addtoany]
مشاوره آنلاین