عکس ارتودنسی : عقب بودن فک پایین (کیس ۱)

درمان عقب بودن فک پایین

تصاویر بعد از درمان

تصاویر قبل از درمان

عقب بودن فک پایین می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد که یکی از آنها عدم رشد فک به حد کافی است. در این مواقع فرد زمانی که دهان خود را می‌بندد، فک‌ها روی هم قرار نمی‌گیرد. به این ترتیب دندان‌ها در جای مناسب خود قرار نگرفته و موجب به وجود آمدن مشکلاتی از قییل غذا خوردن و صحبت کردن می‌شود..

عقب افتادگی فک پایین در وهله اول موجب به وجود آمدن ظاهر نامناسب در صورت می‌شود که این مورد موجب کاهش اعتماد به نفس و کیفیت زندگی فرد می‌شود. و مورد دیگر اینکه عمل تنفس را مشکل می‌کند. در ادامه به دیگر دلایل و روش‌های درمانی آن می‌پردازیم.

دلایل عقب بودن فک پایین

از دلایل عقب بودن فک پایین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عوامل محیطی شامل وارد شدن ضربه به فک
  • موارد ژنتیکی و ارثی
  • عوامل ارثی و ژنتیکی
  • عادت‌های رفتاری غلط

درمان عقب افتادگی فک پایین

امروزه با پیشرفت تکنولوژی تقریبا می‌توانیم بگوییم که برای هر مشکل و عارضه‌ای، درمان‌هایی به روش‌های مختلف وجود دارد. درمان عقب بودن فک پایین نیز جدا از دیگر عارضه‌ها نیست. اما اولین موردی که متخصص ارتودنسی قبل از درمان به آن می‌پردازد، تشخیص علت عقب افتادگی فک پایین است. مورد دومی که برای درمان به آن توجه می‌شود، سن فرد است. بهترین زمان برای درمان عقب افتادگی فک، دوره قبل از بلوغ است، زیرا فک‌ها انعطاف بیشتری برای تغییر شکل دارند. بهترین دوره سنی برای کودکان ۹ ت ۱۳ سالگی است. قطعا درمان در این سنین، بسیار راحت‌‌تر و کم هزینه‌تر خواهد بود و دیگر به جراحی فک نیازی نیست. بلکه با استفاده از ارتودنسی فانکشنال و هدگیرهای مخصوص ارتودنسی، درمان به شکل مناسب و مطلوب انجام می‌گیرد.

چنانچه فرد بخواهد در سنین بزرگسالی به درمان آن بپردازد، تنها روش ارتودنسی نمی‌تواند راه مناسبی برای درمان عقب افتادگی فک‌ها باشد. بلکه ارتودنسی جبرانی به همراه جراحی فک بهترین پاسخگوی درمان عقب افتادن فک پایین است

سخن پایانی

همانطور که گفتیم درمان عقب بودن فک پایین تاثیر بسیار زیادی بر افزایش اعتماد به نفس و بالا رفتن کیفیت زندگی می‌گذارد. در این میان انتخاب کلینیک از مهم‌ترین موارد که باید به آن توجه شود. کلینیک سیمادنت از برترین و معتبرترین کلینیک‌های فعال در تهران است که برای رفاه حال مراجعین شعبه‌های مختلفی را دایر کرده است. جهت دریافت وقت آنلاین و اطلاع از هزینه ارتودنسی می‌توانید به سایت کلینیک سیمادنت مراجعه نمایید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید :
[addtoany]

سیمادنت در واتس آپ

از طریق واتساپ میتوانید پرسش های خود را به همراه عکس و فیلم ارسال نمایید و در اسرع وقت پاسخ را از کلینیک تخصصی دندانپزشکی سیمادنت دریافت نمایید.

ارتباط با واتساپ ارسال پیام
مشاوره آنلاین