بهترین دهانشویه

بهترین دهانشویه در طول درمان ارتودنسی

رعایت کردن بهداشت دندان و دهان و رسیدگی به آن‌ها یکی از مهم‌ترین نکات روزانه است. به خصوص در صورتی که فرد در حال طی کردن مراحل درمان‌هایی مانند ارتودنسی دندان و ایمپلنت باشد، استفاده از دهانشویه برای وی به یک امر واجب تبدیل می‎شود. چرا که سلامت دندان و لثه، و بهداشتی بودن این نقاط می‌تواند طول درمان را تسریع کرده و باعث تقویت درمان شود.

در ادامه به توضیحات بیشتری از بهداشت دهان و بهترین دهانشویه می‌پردازیم.
در طول درمان‌های دندانپزشکی، سیستم دفاعی دندان‌ها به حداقل می‌رسد. همین امر باعث می‌شود امکان ابتلا به عفونت‌ها و بیماری‌های دهانی بیشتر شده و عوارض بسیار مهیبی به دندان‌های بیمار برسد. در نتیجه متخصص ارتودنسی همیشه تاکید می‌کند که در طول درمان‌هایی مانند ارتودنسی و ایمپلنت، حتما از دهان شویه استفاده شود. دهانشویه چیست و چه تاثیراتی دارد؟ در ادامه به تمام سوالاتتان پاسخ خواهیم داد.

دهان شویه چیست؟

دهانشویه نوعی ماده ضد عفونی کننده دهان بدون ضرری است که از بروز عارضه در دهان جلوگیری می‌کند. به طوری که استفاده مداوم از آن در طولانی مدت، موجب کاهش هرگونه عارضه قبیل پوسیدگی و عفونت می‌شود. البته تمام دهانشویه‌ها از کیفیت بالایی برخوردار نیستند؛ اجناسی وجود دارد که می‌تواند حتی موجب بروز عوارض سنگینی در دندان‌ها شود.
دهان شویه معمولا قبل یا بعد از مسواک زدن و به سبب خوش بویی و ضد عفونی کردن دهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما می‌تواند مزایای فراتر و بیشتری از خوش بو کردن دهان داشته باشد. چرا که در آن‌ها از مواد تشکیل دهنده خاص و گیاهی استفاده می‌کنند که جنبه درمانی دارند.

بهترین دهانشویه

مواد پر استفاده در ترکیب دهانشویه

فلوراید: یکی از مواد پر استفاده در محصولات بهداشتی دهان و دندان، فلوراید می‌باشد. این ماده می‌تواند تا حد زیادی از پوسیدگی دندان جلوگیری کند. اما استفاده طولانی مدت آن می‌تواند برای بدن فرد بسیار مضر باشد. امروزه در تولید خمیر دندان‌ها از فلوراید استفاده می‌کنند.

روغن درخت چای: این ماده در مرطوب کردن دندان موثر است. در صورت وجود هرگونه زخم و عفونت در لثه‌ها، می‌تواند درمان آن‌ها را بر عهده داشته باشد.

کلرهگزیدین: این ماده رایج که در ساخت دهانشویه‌های مختلف استفاده می‌شود، در مقابل پلاک‌ها و عفونت‌های داخل دهان مقاومت دارد. همچنین از بروز بیماری‌های مختلف دهانی جلوگیری می‌کند.

کلرید سدیم: کلرید سدیم عونت‌ها و باکتری‌های مضر برای بدن را از بین برده و چرک را از دهان تخیه می‌کند. این ماده در درمان زخم‌ها و التهاب‌ها بسیار موثر واقع می‌شود. کلرید سدیم نوعی نمک می‌باشد.

الکل: در برخی از دهانشویه‌ها از الکل برای افزایش ضد عفونی کنندگی آن استفاده می‌کنند. البته طبق نظر کارشناسان مختلف، وجود الکل در دهان شویه می‌تواند برای مینای دندان‌ها مضر بوده و حتی باعث تشدید التهاب زخم‌ها شود.

پراکسید هیدروژن: ماده‌ای سفید کننده برای دندان می‌باشد که بسیار محبوب به شمار می‌رود. چرا که قدرت بالایی در از بین بردن میکروب‌ها دارد. همچنین از قابلیت کف کنندگی بالایی برخوردار است.

کلینیک دندانپزشکی سیمادنت
علت و راه‌های رفع و درمان بوی بد دهان

مواد پر استفاده در ترکیب دهان شویه

بهترین دهانشویه‌های بازار

لیسترین (Listerine)

لیسترین یک برند ایتالیایی می‌باشد که از کیفیتی بالا در امر ضد عفونی کردن برخوردار است. این محصول باکتری‌ها و میکروب‌های دهان را از بین برده و یک لایه محافظتی برای جلوگیری از عفونت روی دندان‌ها می‌کشد. دهانشویه لیسترین یک داروی تسکین دهنده برای دندان‌ها به شمار می‌رود.

اورال بی (Oral-B)

برند اورال بی که یکی از معروف‌ترین‌های بازار به شمار می‌رود، می‌تواند گزینه خوبی باشد. این محصول با ضد عفونی کردن و از بین بردن میکروب‌های مضر، از هرگونه عفونت در دهان جلوگیری می‌کند. دهانشویه اورال بی عضاره اوکالیپتوس را در ترکیبات خود دارد که باعث شده برای درمان عفونت گلو نیز مفید واقع شود.

سیگنال (Signal)

از دیگر دهان شویه‌های مناسب برای بیماران ارتودنسی، ایمپلنت دندان و از این قبیل درمان‌ها، دهان شویه سیگنال می‌باشد. سیگنال با طعم و مواد تشکیل دهنده متفاوتی ساخته شده و از رویش پلاک‌های میکروبی جلوگیری می‌کند. همچنین کارایی خوبی نیز برای محافظت از لثه و دندان‌ها دارد.

کلینیک دندانپزشکی سیمادنت
آفت دهان و زبان | علت | علائم و درمان

بهترین دهان شویه‌های بازار

مریدنت (Merident)

در نهایت، مریدنت آخرین گزینه پیشنهادی می‌باشد. این دهانشویه از فلوراید بهره‌مند بوده و از پوسیدگی دندان جلوگیری می‌کند. همچنین دهان شویه مریدنت دارای آنتی باکتریال می‌باشد و در نتیجه در صورت وجود هرگونه باکتری در دهان، آن را از بین می‌برد. از دیگر ویژگی‌های آن می‌توان به خوش بو کنندگی و خنک کنندگی بی‌نظیرش اشاره کرد.

استفاده از دهان شویه در طول درمان ارتودنسی و ایمپلنت

در طول چنین درمان‌هایی، استفاده از دهانشویه می‌تواند ضمن مفید بودن، در مواقعی موجب ایجاد عوارض سنگینی شود. بیماران باید با پرسیدن از دندانپزشک خود، ویژگی‌های مورد نیاز دهانشویه مناسب برای آن‌ها را یادداشت کرده و سپس محصول مطابق آن را در بازار یافت کنند.

ویزیت اولیه در سیمادنت کلینیک شامل یک ارزیابی کامل بالینی خواهد بود. بدین ترتیب که بیمار ابتدا در جریان تمامی مشکلات دهان و دندان خود از جمله پوسیدگی های احتمالی قرار می گیرد. اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که به دنبال بهترین دندانپزشک برای زیبایی و سلامت دندان های خود با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت هستید به شما پیشنهاد می کنیم حتما به صفحه هزینه دندانپزشکی مراجعه نمایید. ما در وب سایت خود شرایطی را برای شما فراهم کرده ایم تا به راحتی هرچه تمام به صورت کاملا آنلاین اقدام به رزرو نوبت کنید. استفاده از خدمات آنلاین سایت مجموعه ما می تواند تجربه ای فوق العاده برای شما باشد. علاوه بر این امکان استفاده از خدمات ارتودنسی و ایمپلنت دندان نیز در مجموعه ما برای شما وجود دارد.