تاثیر جوش شیرین بر دندان

تاثیر جوش شیرین بردندان ها
۵
(۱)

داشتن لبخندی زیبا یکی از مهم ترین اهداف انسان در استفاده از مسواک و سایر شوینده هاست. یکی از روش هایی که از گذشته مورد استفاده بوده، جوش شیرین است. اما آیا بهره گیری از جوش شیرین میتواند به سفید شدن آنها کمک کند؟ آیا لبخندی زیبا را به شما هدیه می دهد؟

جوش شیرین که نام علمی آن اسیدکریستالین دی کربوکسیلیک سفید است، یک ماده آلی بوده که دارای خاصیت شدید ضد اسیدی می باشد. از فرمول ساده این جوش شیرین به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی در بسیاری از مواد غذایی استفاده می کنند. و متخصص ارتودنسی درمورد تاثیر جوش شیرین بر دندان ها نظراتی دارند که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

جوش شیرین برای سفید کردن دندان

از جوش شیرین می توان برای مسواک زدن و سفید کردن دندان ها استفاده کرد. اغلب در محصولاتی که تحت حمایت انجمن دندانپزشکان قرار گرفته اند جوش شیرین یک ترکیبات به کار رفته است. به عنوان مثال  اگر به خمیر دندانتان نگاهی بیندازید، احتمال بالایی دارد که ترکیبات آن سدیم بیکربنات نوشته شده باشد. اما استفاده از جوش شیرین به تنهایی به دلیل خالص بودن هم ارزان تر و هم با نتیجه بهتر است.

کلینیک دندانپزشکی سیمادنت
آبسه دندان یا عفونت دندان و درمان آن

تاثیر جوش شیرین بر دندان

چند روش برای استفاده از جوش شیرین در مسواک زدن به جهت سفید کردن دندان ها وجود دارد:

تهیه خمیری جوش شیرین

متداول ترین مورد تهیه خمیر از جوش شیرین و مقدار کمی آب است. برای استفاده این خمیر را روی مسواک قرار داده و دوبار در روز به مدت دو دقیقه دندان ها را مسواک می زنیم.

برای تهیه این خمیر نسبت های مساوی از جوش شیرین و آب را باهم ترکیب می کنیم تا خمیر تشکیل شود. اگر تمایل دارید تا به خمیر خود کمی طعم دهید، می توانید از روغن نعنا استفاده کنید. زیرا جوش شیرین به صورت خالص طعمی ملایم و تلخی دارد که ممکن است برخی افراد نپسندند.

دقت کنید که از ترکیب خمیر جوش شیرین با لیمو، توت فرنگی و  هر عصاره میوه دیگر خود داری کنید زیرا آب و عصاره میوه ها خاصیت اسیدی دارند که در ترکیب با خمیر جوش شیرین به مینای دندان آسیب می رسانند.

اگر ایمپلنت دندان و یا ارتودنسی دارید در استفاده از این خمیر احتیاط کنید و پیش از آن با دندان پزشک خود مشورت کنید.

کلینیک دندانپزشکی سیمادنت
علت و راه های رفع و درمان بوی بد دهان

تاثیر جوش شیرین بر دندان

  مسواک زدن با جوش شیرین

در صورتی که می خواهید با خمیر جوش شیرین مسواک بزنید باید نکاتی را رعایت کنید.این نکات باعث می شوند درکنار نتیجه بهتر و پاک سازی دندان، به مینای دندان و لثه ها آسیبی وارد نشود. برای نتیجه بهتر در روز دوبار دندان ها را با خمیر جوش شیرین مسواک کنید. دقت کنید که عمل مسواک زدن باید با فشار کم و همچنین مقدار کمی از خمیر جوش شیرین باشد. مسواک را در زاویه ۴۵ درجه بگیرید و در حرکاتی دایره وار و ملایم و کوچک به سمت خط لثه حرکت دهید و مسواک بزنید. در ادامه مسواک را به صورت حرکت عقب و جلو روی سطح جونده دندان بکشید.

فواید جوش شیرین برای دندان:

  • به طرز چشم
  • گیری دندان ها را تمیز کرده و پلاک را از دندان پاک می کند.
  •   دندان ها را سفید می کند.
  • فاقد رنگ و یا مواد شیمیایی مضر
کلینیک دندانپزشکی سیمادنت
سریعترین و موثرترین درمان دندان درد خانگی

تاثیر جوش شیرین بر دندان

معایب جوش شیرین برای دندان

  • برای مینای دندان مضر است و آن را نازک می کند.
  • به دلیل نداشتن مواد نگهدارنده و بسته بندی وکیوم ممکن است خراب شود.
  • به صورت خالص مزه ای تلخ و نامطبوع دارد.

هشدارها

همان طور که استفاده از جوش شیرین مزیت هایی در جهت تمیز و سفید کردن دندان ها دارد، دارای معایب و موارد احتیاط نیز می باشد. در صورتی که دندان های حساس دارید ممکن است خمیر جوش شیرین بر حساسیت دندان ها بیافزاید. اگر خمیر جوش شیرین با ترکیبات اسیدی مخلوط شود بر حساسیت آن افزوده می شود. در صورت استفاده طولانی مدت ممکن است مینای دندان را بشکند، زیرا این ترکیب مانند یه لایه بردار ساینده عمل می کند.

تاثیر جوش شیرین بر دندان

جمع بندی

مسواک زدن با جوش شیرین می تواند یک راه ارزان و خانگی برای مراقبت از دندان باشد. اما این روش در کنار مزیتی که دارد دارای معایبی نیز می باشد. در صورت تهیه خمیر جوش شیرین و آب فقط به مدت دو هفته از آن استفاده کنید زیرا خمیر خراب می شود.استفاده مداوم از این ترکیب ممکن است به مینای دندان آسیب جدی وارد کند پس در به کار بردن این روش دقت کنید و در صورت داشتن لمینت و یا ارتودنسی حتما با متخصص دندان پزشک خود مشورت کنید.

ویزیت اولیه در سیمادنت کلینیک شامل یک ارزیابی کامل بالینی خواهد بود. بدین ترتیب که بیمار ابتدا در جریان تمامی مشکلات دهان و دندان خود از جمله پوسیدگی های احتمالی قرار می گیرد. اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که به دنبال بهترین دندانپزشک برای زیبایی و سلامت دندان های خود با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت هستید به شما پیشنهاد می کنیم حتما به صفحه هزینه دندانپزشکی و هزینه ارتودنسی مراجعه نمایید. ما در وب سایت خود شرایطی را برای شما فراهم کرده ایم تا به راحتی هرچه تمام به صورت کاملا آنلاین اقدام به رزرو نوبت کنید. استفاده از خدمات آنلاین سایت مجموعه ما می تواند تجربه ای فوق العاده برای شما باشد. علاوه بر این امکان استفاده از خدمات ارتودنسی دندان و ایمپلنت دندان نیز در مجموعه ما برای شما وجود دارد.

به طرز چشم گیری دندان ها را تمیز کرده و پلاک را از دندان پاک می کند. دندان ها را سفید می کند. فاقد رنگ و یا مواد شیمیایی مضر
در صورتی که می خواهید با خمیر جوش شیرین مسواک بزنید باید نکاتی را رعایت کنید.این نکات باعث می شوند درکنار نتیجه بهتر و پاک سازی دندان، به مینای دندان و لثه ها آسیبی وارد نشود.
در صورتی که دندان های حساس دارید ممکن است خمیر جوش شیرین بر حساسیت دندان ها بیافزاید. اگر خمیر جوش شیرین با ترکیبات اسیدی مخلوط شود بر حساسیت آن افزوده می شود. در صورت استفاده طولانی مدت ممکن است مینای دندان را بشکند، زیرا این ترکیب مانند یه لایه بردار ساینده عمل می کند.

آیا این مقاله برایتان مفید بود؟

میانگین رای ۵ / ۵. تعداد رای: ۱

هنوز رای ثبت نشده است.

به اشتراک بگذارید :
[addtoany]
مشاوره آنلاین