جرم گیری دندان بعد از ارتودنسی

جرم گیری دندان بعد از ارتودنسی فک بالا

جرم گیری دندان بعد از ارتودنسی دندان ، یکی از اقداماتی است که گاهی اوقات ممکن است توسط پزشک متخصص ارتودنسی برای بیمار در نظر گرفته شود. معمولا متخصصان ارتودنسی جرم گیری را قبل یا بعد از ارتودنسی توصیه می کنند. اما برای اینکه دقیق تر درباره این موضوع اطلاعات کسب کنیم، پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

جرم گیری دندان بعد از ارتودنسی چیست؟

شما در هر مقطعی از زندگی ممکن است، مجبور شوید به دندانپزشک متخصص مراجعه کرده و جرم گیری دندان هایتان را انجام دهید. اما ما امروز قصد داریم در خصوص جرم گیری دندان بعد از ارتودنسی یا حتی در حین ارتودنسی با شما صحبت کنیم. اغلب اوقات متخصص ارتودنسی توصیه می کنند که فرد بسته به معاینات دندان، پیش از انجام ارتودنسی برای جرم گیری اقدام نماید.

گاهی اوقات نیز فرد حین دوران درمان، دندان هایش رسوب شده و می بایست جرم گیری را انجام دهد. حتی در شرایطی نیز پزشک متخصص بسته به شرایط فرد می تواند جرم گیری دندان بعد از ارتودنسی را به بیمار توصیه کند. در هر صورت همه این موارد کاملا به نظر پزشک متخصص ارتودنسی بستگی دارد.

جرم گیری دندان بعد از ارتودنسی

بهترین زمان برای جرم گیری دندان برای ارتودنسی

اگر قصد دارید برای ایمپلنت دندان یا ارتودنسی روی دندان هایتان اقدام کنید، پیش از هر کاری بهتر است ابتدا به یک متخصص مجرب و حرفه ای مراجعه کرده و معاینات اولیه را انجام دهید. اگر پزشک شما کارآزموده و مجرب باشد، حتما پیش از ارتودنسی دندان های شما را به دقت بررسی کرده و در صورت نیاز، از شما می خواهد برای ترمیم یا جرم گیری دندان هایتان به یک دندانپزشک مراجعه کنید.

همانطور که متوجه شدید، اگر قصد دارید، دندان هایتان را ارتودنسی کنید، به طور کلی بهترین زمان برای جرم گیری دندان پیش از شروع به ارتودنسی می باشد.

البته این مورد کاملا به نظر متخصص ارتودنسی بستگی دارد. ممکن است، شما به جرم گیری دندان بعد از ارتودنسی یا حتی قبل و در حین ارتودنسی نیز نیاز نداشته باشید.

مشکلات ناشی از عدم جرم گیری دندان پس از ارتودنسی

در مواردی ممکن است، متخصص ارتودنسی دندان ها را به خوبی معاینه نکرده و از بیمار نخواهد که پیش از ارتودنسی برای جرم گیری دندان به نزد دندانپزشک مراجعه کند یا ممکن است، بیمار در حین ارتودنسی و در طول مدت زمانی که براکت ها در دهان قرار دارند، اصول بهداشت دهان و دندان را به خوبی رعایت نکرده و جرم روی دندان ها و اطراف لثه ها قرار بگیرد. در این شرایط بعد از انجام ارتودنسی فرد می تواند به یک دندانپزشک متخصص مراجعه کرده و هرچه زودتر نسبت به رفع این مشکل اقدام نماید.

مهمترین دلیلی که باعث می شود که بگوییم جرم گیری دندان بعد از ارتودنسی یا حین مراحل ارتودنسی می تواند خطر ساز باشد، مشکلاتی است که در نتیجه رسوب جرم روی دندان و لثه ها ایجاد می شود. این مشکلات شامل پوسیدگی دندان ها در طول مدت مراحل ارتودنسی، شل شدن دندان ها، تحلیل لثه ها و …. می شوند. البته معمولا اغلب متخصصان بعد از ارتودنسی از فرد می خواهند که برای گرفتن نتیجه مطلوب تر حتما جرم گیری دندان را انجام دهند.

جهت اطلاع از هزینه ارتودنسی ما را دنبال کنید.

جرم گیری دندان بعد از ارتودنسی

مراقبت های بعد از جرم گیری دندان ارتودنسی شده

بعد از جرم گیری دندان، ممکن است شما تا چند ساعت احساس درد داشته باشید و یا دندان هایتان نسبت به سرما یا گرما حساس تر شوند. از این رو توصیه می شود که تا چند ساعت از نوشیدن آب سرد یا داغ خودداری کنید. جدا از این موضوع شما باید در بلند مدت نیز از دندان های جرم گیری شده تان مراقبت کنید. برای این کار توصیه می شود، دندان هایتان را مرتب مسواک کرده و نخ دندان بکشید. از کشیدن سیگار جدا خودداری کنید. پس از جرم گیری دندان بعد از ارتودنسی، بهتر است هر شش ماه یکبار این کار را تکرار کرده و دندان هایتان را جرم گیری کنید.

راه های پیشگیری از جرم گیری دندان ها حین ارتودنسی

اگر می خواهید در حین مدت زمان ارتودنسی که معمولا مدت زمان نسبتا طولانی نیز می باشد، مجبور به جرم گیری دندان نشده و از پوسیدگی دندان هایتان نیز جلوگیری گیری کنید، توصیه می کنیم، حتما نکات بهداشتی که توسط پزشک متخصص ارتودنسی به شما گوشزد می شود را جدی گرفته و رعایت کنید. دندان هایتان را مرتب مسواک کرده و تمیز نگه دارید. اگر براکت هایتان متحرک هستند و می توانید برای شستشوی دندان هایتان آنها را موقتا از دهان خارج کنید، حتما این کار را انجام داده تا بهتر بتوانید دهانتان را شستشو دهید. از خوردن غذاهایی که می تواند به دندان هایتان آسیب بزنند و باعث تخریب و پوسیدگی دندان هایتان شوند، جدا خودداری کنید.

در صورتیکه هر گونه پرسشی در خصوص درمان های مربوط به ناهنجاری های فک و دندان دارید، می توانید با ما از طریق صفحه پرسش و پاسخ در میان بگذارید و یا برای تعیین وقت آنلاین اقدام نمایید.

جرم گیری دندان بعد از ارتودنسی

به این مقاله امتیاز دهید
به اشتراک بگذارید :
[addtoany]
مشاوره آنلاین