مراقبتهای بعد از جراحی لثه و ایمپلنت

بعد از جراحی لثه و ایمپلنت
۰
(۰)

جراحی لثه و ایمپلنت دندان یکی از دو شیوه درمانی است که هر یک از افراد بعد از انجام آن باید برای تسریع روند بهبودی خود تلاش کرده و به کلیه توصیه ها و نکات مراقبتی که توسط دندانپزشک بعد از ایمپلنت دندان یا ارتودنسی به شما گفته می شود؛ عمل کنند. در این بخش قصد داریم تا اطلاعاتی را در خصوص مراقبتهای بعد از جراحی لثه و ایمپلنت دندان با شما خوانندگان عزیز و محترم به اشتراک بگذاریم؛ همراه ما باشید.

منظور از جراحی لثه چیست ؟

زمانی که بافت لثه با بیماریهای جدی درگیر شود، لازم است که برای درمان آن هر چه سریعتر به نزد یک دندانپزشک مراجعه کرده تا با اقدامی تحت عنوان پریودنتال یا همان جراحی در جهت بهبود آن اقدام شود. البته دلایل دیگری را برای انجام این عمل میتوان ذکر کرد که از جمله آن ها می توان به ترمیم استخوان فک و تغییر شکل آن در جهت ممانعت از رشد باکتری ها و پیشگیری از بروز عفونت اشاره کرد. از سویی دیگر به خدمات زیبایی که در جهت افزایش طول تاج دندان نیز صورت می گیرد، جراحی لثه گفته می شود؛ این کار علاوه بر حفاظت از دندان ها و بهبود عملکرد آن باعث زیبایی چهره فرد نیز خواهد شد.

جراحی لثه و ایمپلنت

منظور از ایمپلنت دندان چیست؟

افراد ممکن است که در طول زندگی خود به دلایل متعدد از جمله شکستگی، پوسیدگی شدید و … یک یا چندین دندان خود را از دست بدهند. به همین منظور امروزه دندانپزشکان برای پر کردن جای خالی دندان از دست رفته به شیوه های نوین تری نظیر کاشت ایمپلنت دندان روی آورده اند. این شیوه از پروتزهای مصنوعی دندان بسیار بهتر بوده و به دلیل ثبات دندان ها جلوه ای طبیعی تر خواهد داشت. بدین منظور پایه ای تحت عنوان فیکسچر که از جنس تیتانیوم سازگار با بدن انسان بوده در قسمت خالی دندان از دست رفته کاشته می شود و به تدریج با گذشت زمان در اثر پیوند و جوش خوردن این پایه با بافت استخوان فک در محل کاشت ثابت می گردد. سپس پروتز را بر روی آن قرار می دهند.

مطلب پیشنهادی: بهترین متخصص ایمپلنت در تهران

مراقبت های بعد از جراحی لثه و ایمپلنت

مراقبتهای بعد از جراحی لثه و ایمپلنت دندان

هر یک از افراد بعد از کاشت ایمپلنت دندان یا جراحی لثه باید به نکات و توصیه های مراقبتی دندانپزشک خود در خصوص تسریع روند بهبودی و محافظت از دندان ها و لثه در برابر هر گونه آسیب احتمالی یا بروز عفونت و … توجه کافی داشته باشند. در این بخش ما مراقبت های بعد از جراحی لثه و ایمپلنت را در دسته های مجزا مورد بررسی قرار داده ایم :

مراقبت از سلامتی لثه و دندان ها

نکات و توصیه های لازم در خصوص مراقبت از لثه و دندان ها بعد از انجام جراحی لثه به شرح موارد ذیل مطرح شده است :

– استفاده از دهان شویه تجویز شده توسط پزشک بعد از هر وعده غذا به دفعات ۲ تا ۳ بار در طول روز

– عدم نگرانی در خصوص ورم بعد از جراحی ( در صورت درد شدید و التهاب مشکوک به مدت بیش از ۲ تا ۳ روز هر چه سریعتر به پزشک خود اطلاع دهید)

– احتیاط در برداشتن خمیر در صورت جدا شدن احتمالی آن

– آرام مسواک زدن و قرار دادن آن در آب ولرم جهت نرم شدن

– استفاده از مسواک بین دندانی به منظور جلوگیری از رشد مجدد لثه حداقل ۳ مرتبه در طول روز و بر اساس دستورالعمل دندانپزشک خود

– و …

کلینیک دندانپزشکی سیمادنت
بررسی کاشت ایمپلنت دندان و هزینه های آن

جراحی لثه

نکات مراقبتی بعد از کاشت ایمپلنت

دستورالعمل ها و نکات مهم و اساسی که هریک از افراد بعد از عمل کاشت ایمپلنت دندان به منظور تسریع روند پیوند پایه با بافت استخوان فک و جلوگیری از عفونت یا هر گونه مشکل احتمالی دیگر باید به آن توجه ویژه داشته باشند به صورت موارد ذیل آورده شده است :

– انتخاب مسواک مخصوص ایمپلنت

– معاینات منظم برای سلامتی لثه ها

– عدم فشار بیش از اندازه هنگام جویدن غذا و …. بر روی دندان ایمپلنت شده

– پرهیز از لمس کردن محل زخم بعد از عمل کاشت و همچنین شستشوی سریع آن

– عدم برداشتن و یا فشار گاز پانسمان از محل زخم به مدت یک ساعت بعد از عمل کاشت و جایگزینی آن با یک گاز دیگر

– استفاده از کیسه یخ برای حداقل رساندن تورم و التهاب در محل کاشت ایمپلنت

– مصرف داروهای ضد درد تجویز شده توسط پزشک قبل از خنثی شدن اثر بی حسی و مطابق دستورالعمل

– محدود کردن فعالیت های روزمره در روز جراحی

– خودداری از سیگار کشیدن قبل و بعد از کاشت ایمپلنت دندان

– استفاده از نخ دندان مخصوص و استفاده همزمان آن با مسواک در طول روز
– و…

 ویزیت اولیه در سیمادنت کلینیک شامل یک ارزیابی کامل بالینی خواهد بود. بدین ترتیب که بیمار ابتدا در جریان تمامی مشکلات دهان و دندان خود از جمله پوسیدگی های احتمالی قرار می گیرد. اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که به دنبال بهترین دندانپزشک برای زیبایی و سلامت دندان های خود با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت هستید به شما پیشنهاد می کنیم حتما به صفحه هزینه دندانپزشکی مراجعه نمایید. ما در وب سایت خود شرایطی را برای شما فراهم کرده ایم تا به راحتی هرچه تمام به صورت کاملا آنلاین اقدام به رزرو نوبت کنید. استفاده از خدمات آنلاین سایت مجموعه ما می تواند تجربه ای فوق العاده برای شما باشد. علاوه بر این امکان استفاده از خدمات ارتودنسی و ایمپلنت دندان نیز در مجموعه ما برای شما وجود دارد.

آیا این مقاله برایتان مفید بود؟

میانگین رای ۰ / ۵. تعداد رای: ۰

هنوز رای ثبت نشده است.

به اشتراک بگذارید :
[addtoany]
مشاوره آنلاین