همه چیز درباره دندان غایب

دندانهای غایب
۰
(۰)

یکی از مشکلات دندانی رایج که در بسیاری از مواقع به وجود می آید دندان غایب است. این مساله به دلایل مختلفی به وجود می آید که هر کس باید به صورت ویژه آن را بررسی کند. در بعضی از افراد یک یا چند دندان کلا رشد نکرده‌اند و غایب هستند. در چنین حالتی تاثیرات منفی بر روی چهره فرد باقی می ماند و زیبایی های او تحت شعاع قرار می گیرد. دندان غایب مشکلی است که می تواند به صورت مادرزادی به وجود بیاید و یا اینکه بعدا در طول حوادث این اتفاق می ‌افتد. در هر حال مشکل دندان غایب بسیار خاص است باید در زمان و شرایط مناسب برای درمان آن از تمامی اقدامات لازم استفاده کرد.

روش‌های درمانی دندان غایب

با توجه به توضیحاتی که تا به حال درباره دندان غایب گفته شد حتما به دنبال پیدا کردن روش‌های درمان آن هستند. در چنین شرایطی کاشت دندان طبیعی یک راهکار مناسب و حرفه‌ای است که به کمک شما خواهد آمد و مشکلات را حل خواهد کرد. در حال حاضر بهترین روش درمانی برای حل این مساله ارتودنسی است. در این روش متخصص ارتودنسی دندان‌ها را با کمک دستگاه ارتودنسی به هم نزدیک می کند تا با مرور زمان فضای خالی ایجاد شده از بین برود. زمانی که شما از روش ارتودنسی استفاده می کنید، دیگر نیازی به انجام ایمپلنت نخواهد بود و همه مشکل با وجود ارتودنسی حل خواهد شد. با توجه به اهمیت بالای این روش، باید ارتودنسی دندان به صورت کاملا حرفه‌ ای انجام شود.

دندان غایب

علت ایجاد دندان غایب چیست؟

ایجاد مشکل دندان غایب می تواند دلایل زیادی داشته باشد که باید هر کدام از این دلایل به صورت ریشه ای بررسی شوند. به صورت کلی دندان غایب می تواند به صورت ژنتیکی یا اکتسابی به وجود بیاید که در هر کدام از آن‌ها شرایط خاصی برقرار است. بعضی از افراد از بدو تولد تا بزرگسالی یک یا چند دندان را درنمی‌ آورند که این افراد از نوع ژنتیکی هستند. بخش دیگری از افراد نیز در طول زمان و به دلایل اکتسابی به این مشکل برمی‌خورند که باید برای حل آن از راهکارهای مختلفی استفاده کنند. کسانی که دچار خرابی یا پوسیدگی دندان می‌ شوند،‌ اگر درمان آن را جدی نگیرند دندان خود را از دست داده و به مشکل دندان غایب دچار خواهند شد.
مواردی همچون عفونت لثه و عدم رعایت بهداشت دهان و دندان می تواند باعث از دست رفتن دندان ها شود. کسانی که به صورت اکتسابی مشکل دندان غایب پیدا کرده اند باید سبک زندگی خود را به صورت ریشه ای عوض کنند. مسلما با جدی گرفتن قواعد بهداشتی می توانید شرایط خوبی را برای خود رقم بزنید و از بروز این مشکل حساس جلوگیری کنید.

دندان غایب چه عوارضی برای فرد دارد؟

زمانی که فرد یک یا چند دندان مهم خود را از دست می دهد، محل قرارگیری آن دندان ها خالی می شود. در نتیجه وجود این فضای خالی باعث می شود تا دندان ها در طول زمان حرکت کنند و از جای اصلی خود فاصله بگیرند. اگر درمان به موقع برای این مشکل انجام نشود، به مرور زمان ترتیب دندان ها به هم می خورد و فرد با مشکلات عدیده ای مواجه خواهد شد. معمولا هنگام خوردن غذا و نوشیدنی، این قسمت از دهان تحت تاثیر قرار می گیرد و آسیب زیادی به آن وارد خواهد شد.این مورد باعث می شود که در آینده دچار انواع مشکلات مربوط به لثه شوید که در این حالت نیز برای شما آزاردهنده خواهد بود.

دندانهای غایب

می توانید ویدئو ارتودنسی نیش های نهفته را مشاهده کنید، که توسط دکتر داوودیان بهترین متخصص ارتودنسی در تهران درمان شده و لبخندی زیبا را به بیماران عزیز هدیه می دهند. ویزیت اولیه در سیمادنت کلینیک شامل یک ارزیابی کامل بالینی خواهد بود. بدین ترتیب که بیمار ابتدا در جریان تمامی مشکلات دهان و دندان خود از جمله پوسیدگی های احتمالی قرار می گیرد و اما انجام ایمپلنت و ارتودنسی نیز میتواند برای داشتن لبخندی زیبا به شما کمک کند. اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که به دنبال بهترین دندانپزشک و متخصص ارتودنسی برای زیبایی و سلامت دندان های خود با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت هستید به شما پیشنهاد می کنیم حتما به صفحه هزینه دندانپزشکی مراجعه نمایید.

آیا این مقاله برایتان مفید بود؟

میانگین رای ۰ / ۵. تعداد رای: ۰

هنوز رای ثبت نشده است.

به اشتراک بگذارید :
[addtoany]
مشاوره آنلاین