عکس ارتودنسی : عقب بودن فک پایین ( کیس ۲ )

درمان عقب بودن فک پایین

تصاویر بعد از درمان

تصاویر قبل از درمان

زمانی که در دوران کودکی فک‌ها به اندازه کافی رشد نمی‌کنند، نوعی عدم تناسب در فک ایجاد می‌شود. در این شرایط زمانی که دهان بسته است، دندان‌ها بر روی هم قرار نمی‌گیرند. در واقع خیلی از افراد به دلیل این عارضه در زمان صحبت کردن و غذا خوردن دچار مشکل می‌شوند. در این نوشتار از سیمادنت سعی داریم به دلایل عقب بودن فک پایین و درمان آن اطلاعاتی به شما ارائه کنیم. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

دلایل عقب افتادگی فک پایین

دلایل مختلفی برای عقب بودن فک پایین وجود دارد که پزشکان آن را در چهار دسته بندی قرار داده‌اند:

  • عوامل ژنتیکی
  • اختلال در رشد در زمان بارداری و کودکی
  • در پیش گرفتن عادت اشتباه حرکتی و رفتاری
  • ضربه خوردن به قسمت فک

درمان عقب افتادگی فک پایین

خبر خوب این است که عقب افتادگی فک پایین درمان دارد. اما قبل از آن باید دلیل ایجاد آن را تشخیص داد. مورد دیگری که در درمان این عارضه تاثیر گذار است، سن فرد بیمار است. سن بیمار و شکل گرفتن یا نگرفتن فک‌ها نشان می‌دهد که کدام یک از روش‌های جراحی فک و یا ارتودنسی برای فرد مناسب‌تر است.

درمان عقب افتادگی فک پایین برای کودکان

 تا زمانی که رشد فرد کامل نشده باشد، با استفاده از وسایل ارتودنسی مانند هدگیر ارتودنسی، دستگاه فانکشنال و دیگر اقدامات می‌توان به درمان آن پرداخت. استفاده از روش ارتودنسی بهتر است که قبل از رشد کامل فک‌ها و قبل از دوران بلوغ انجام شود. بهترین زمان برای درمان عقب بودن فک پایین، تقریبا ۹ تا ۱۳ سالگی است. اما اگر سن فرد از دوران رشد و بلوغ گذشته باشد و شدت آن زیاد باشد، می‌توان جراحی فک را جایگزین روش قبل کرد.

درمان عقب بودن فک پایین در بزرگسالان

روند درمان عقب افتادگی فک پایین در بزرگسالان پیچیده‌تر بوده و همینطور هزینه‌های بیشتری دارد. از آنجایی که در سنین بزرگسالی دیگر فک‌ها بطور کامل رشد کرده‌اند، استفاده از روش‌های ارتودنسی تاثیری در درمان ندارند. یکی از روش‌های درمان، استفاده از ارتودنسی کاموفولاژ است که به ارتودنسی جبرانی نیز شناخته شده است. متخصص ارتودنسی با استفاده از این روش، کمی از قوس دندان‌ها کم کرده و در واقع با این روش دیگر نیازی به کشیدن دندان‌ها نیست.

سخن آخر

عقب بودن فک پایین عوارضی مانند مشکل در خواب، صحبت کردن، غذا خوردن و غیره ایجاد می‌کند که بهتر است در سنین کودکی و بدون انجام جراحی درمان شود. جهت دریافت وقت آنلاین و اطلاع از هزینه ارتودنسی می‌توانید با شماره‌های درج شده در وبسایت کلینیک سیمادنت تماس بگیرید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید :
[addtoany]

سیمادنت در واتس آپ

از طریق واتساپ میتوانید پرسش های خود را به همراه عکس و فیلم ارسال نمایید و در اسرع وقت پاسخ را از کلینیک تخصصی دندانپزشکی سیمادنت دریافت نمایید.

ارتباط با واتساپ ارسال پیام
مشاوره آنلاین