عکس ارتودنسی : عقب بودن فک پایین (کیس ۳)

درمان عقب بودن فک پایین

تصاویر بعد از درمان

تصاویر قبل از درمان

عقب بودن فک پایین

عقب بودن فک پایین در افراد، اغلب به این دلیل است که در زمان کودکی، فک‌ها به اندازه کافی رشد کرده‌اند. به همین دلیل، فک‌ها در جای مناسب خود قرار نمی‌گیرند. فرد زمانی متوجه این موضوع می‌شود که با بسته نگه داشتن دهان خود، فک‌ها بر روی هم قرار نمی‌گیرند. عارضه عقب افتادگی فک‌ها، موجب به وجود آمدن مشکلاتی از قبیل مشکل در غذا خوردن، صحبت کردن و خوابیدن می‌شود. در ادامه دلایل و روش‌های درمان آن را برای شما آورده‌ایم.

دلایل عقب افتادگی فک پایین

از دلایل عقب افتادن فک پایین به موارد زیر اشاره می‌کنیم:

  • وارد شدن ضربه به فک
  • داشتن عادات اشتباه رفتاری و حرکتی
  • اختلال در رشد در زمان بارداری و کودکی
  • عوامل ژنتیکی

درمان عقب افتادگی فک پایین

با پیشرفت علم، عقب افتادگی فک پایین نیز درمان خاص خود را دارد. اما قبل از اینکه به درمان عقب افتادگی فک بپردازید، می‌بایست دلایل ایجاد آن را تشخیص دهید که متخصص ارتودنسی با استفاده از عکس‌های مخصوص ارتودنسی آن را متوجه می‌شود. یکی دیگر از مواردی که در درمان عقب افتادگی باید به آن توجه شود، سن فرد است. سن بیمار مشخص کننده این است که آیا ارتودنسی برای فرد مناسب است و یا تاثیری در روند درمان ندارد و باید از روش جراحی فک استفاده شود.

درمان عقب افتادگی فک پایین برای کودکان

درمان ارتودنسی برای کودکانی که هنوز رشد فک آنها کامل نشده و به سن بلوغ نرسیده‌اند، روش بسیار مناسبی است و در واقع با آن می‌توان به نتیجه مطلبوب رسید. در انجام ارتودنسی برای درمان عقب بودن فک‌ها، از لوازم دیگری از جمله دستگاه فانکشنال هدگیر ارتودنسی استفاده می‌شود. بهترین سن برای انجام ارتودنسی ۹ تا ۱۳ سالگی است.

درمان عقب بودن فک پایین در بزرگسالان

اما درمان عقب افتادگی فک پایین در بزرگسالان سخت‌تر بوده و هزینه‌ ارتودنسی بیشتر خواهد بود. طبیعا در سنین بزرگسالی دیگر فک‌ها انعطاف زمان کودکی را ندارند و نمی‌‌توانند دوباره شکل تازه‌ای به خود بگیرند. به این ترتیب روش ارتودنسی مناسب نبوده و از روش جراحی استفاده می‌شود. 

سخن آخر

عقب بودن فک پایین مسائلی مانند مشکل در صحبت کردن، خوابیدن و غذا خوردن ، صحبت کردن ایجاد می‌کند. بنابراین خیلی نتیجه بخش تر است که این درمان در سنین کودکی انجام شود. برای دریافت وقت آنلاین میتوانید با شماره‌های درج شده در وبسایت سیمادنت تماس بگیرید.

به اشتراک بگذارید :
[addtoany]

سیمادنت در واتس آپ

از طریق واتساپ میتوانید پرسش های خود را به همراه عکس و فیلم ارسال نمایید و در اسرع وقت پاسخ را از کلینیک تخصصی دندانپزشکی سیمادنت دریافت نمایید.

ارتباط با واتساپ ارسال پیام
مشاوره آنلاین