جلو بود فک پایین

تصاویر بعد از درمان

تصاویر قبل از درمان

آندربایت یا جلو بودن فک پایین یکی از ناهنجاری‌های مربوط به فک و دندان است. چنین مشکلی علاوه بر زیبایی، مشکلات دیگری مانند مشکل در غذا خوردن، احساس درد در دهان و صورت و همینطور اشکال در صحبت کردن به وجود می‌آورد.

دلایل جلو بودن فک پایین چیست؟

دلایل مختلفی برای به وجود آمدن این مشکل وجود دارد. یکی از دلایل آن می‌تواند عدم رشد کافی فک، وارد شدن ضربه به فک و داشتن عادت‌های غلط رفتاری و حرکتی باشد. در واقع تشخیص علت بروز این ناهنجاری توسط متخصص ارتودنسی انجام می‌شود که بعد از بررسی آنها، هزینه ارتودنسی نیز مشخص می‌شود.

احتمالا این سوال برایتان پیش می‌آید که در صورت عدم درمان این ناهنجاری، چه مشکلاتی به وجود می‌آید؟ باید بگوییم که درمان نکردن این عارضه می‌تواند سبب به وجود آمدن مشکلاتی از قبیل کوچک شدن کام، مشکل در خواب، تحلیل رفتن لثه و دیگر مسائل شود.

چه زمانی باید جلو بودن فک پایین را درمان کرد ؟

جلو بودن فک پایین از آن دسته ناهنجاری‌هایی است که چنانچه در سن مناسب نسبت به درمان آن اقدام نگردد، پس از پایان سن بلوغ و رشد استخوانی، علاوه بر ارتودنسی، ممکن است نیاز به انجام جراحی فک نیز داشته باشد. این بیمار نیز به دلیل عدم مراجعه در سن مناسب نیازمند درمان ترکیبی ارتودنسی به همراه جراحی فک بود که علاوه بر مشکل آندربایت، دندان‌های شماره ۲ فک بالای ایشان نیز به طور مادرزاد غایب بودند. برای این بیمار پس از انجام درمان ارتودنسی به همراه جراحی فک جهت زیبا سازی شکل و فرم دندان‌ها با استفاده از کامپوزیت ونیر، اصلاح طرح لبخند نیز صورت پذیرفته است.

درمان این بیمار قریب ۲ سال طول کشیده است به این صورت که ابتدا ارتودنسی قبل از عمل سپس جراحی فک و نهایتا ارتودنسی بعد از عمل انجام شده است. درمان فیسینگ کامپوزیت شش دندان جلویی توسط دندانپزشک زیبایی در پی باز نمودن دستگاههای ارتودنسی صورت پذیرفت.

سخن پایانی

برای دریافت وقت مشاوره می‌توانید با صفحه تعیین وقت آنلاین در سایت سیمادنت در تماس باشید.

به اشتراک بگذارید :
[addtoany]

سیمادنت در واتس آپ

از طریق واتساپ میتوانید پرسش های خود را به همراه عکس و فیلم ارسال نمایید و در اسرع وقت پاسخ را از کلینیک تخصصی دندانپزشکی سیمادنت دریافت نمایید.

ارتباط با واتساپ ارسال پیام
مشاوره آنلاین