ایمپلنت کامل فک بالا و پایین

ایمپلنت کامل دندان

ایمپلنت کامل دو فک معمولاً برای کسانی انجام می‌شود که دندان‌های هر دوفک خود را از دست داده‌اند و قصد جایگزین کردن آن‌ها را دارند. فرقی نمی‌‎کند که چرا و به چه دلیل دندان‌های خود را از دست داده‌اید، ایمپلنت کامل هر دوفک بهترین و ایمن‌ترین و ماندگارترین روش جایگزینی دندان از دست رفته است. در این روش جایگزینی دندان که نسبت به سایر روش‌های جایگزینی دندان از دست رفته جدیدتر است، پروتز‌های مصنوعی که به عنوان تاج دندان قرار است در دهان قرار گیرند، روی تعدادی پایه‌های تیتانیومی که در یک عمل جراحی در لثه کاشته می‌شوند، قرار می‌گیرند. فرقی نمی‌کند که هدف شما از جایگزین کردن دندان از دست رفته چیست! در این روش درمانی، پروتزی که در دهان شما قرار می‌گیرد، بهترین عملکرد را به جای دندان از دست رفته خواهد داشت و ضمناً ظاهر آن به یک دندان طبیعی بسیار نزدیک‌تر است


منظور از ایمپلنت کامل دندان چیست؟

ایمپلنت کامل فک بالا و پایین

بیایید از اینجا شروع کنیم که اصلاً در چه مواقعی نیاز است از ایمپلنت کامل دوفک استفاده شود!

احتمالاً تحت تاثیر ویدئو‌هایی تبلیغاتی با دیدن امکان ایمپلنت کامل دهان و جایگزین کردن تمامی دندان‌ها با ایمپلنت متعجب شده‌اید! در این تبلیغ‌ها شما مرد یا زنی را خواهید دید که تجربیات وحشتناک خود را درباره از دست دادن سلامت و زیبایی‌های دندانی خویش به اشتراک می‌گذارد. در ادامه این افراد با هوشمندی تمام با انتخاب یک روش درمانی پیشرفته مانند ایمپلنت کامل دندان، لبخند‌های سلامت و زیبا را به دست می‌آوردند

به عنوان یک کلینیک تخصصی دندانپزشکی همواره شاهد بوده‌ایم که بیمارانی که از فقدان دندان رنج می‌برده‌اند، در انتهای درمان و با جایگزین کردن دندان از دست رفته خود اعتماد به نفسی شگرف پیدا کرده و با عزت نفس بیشتری در جوامع حاضر می‌شوند. توانایی جویدن و تکلم صحیح با بازسازی کامل دندان‌های دو فک بهبود پیدا کرده و معجزه در این شرایط معنا می‌شود.!


چرا ایمپلنت کامل دندان؟ این نام از کجا آمده است؟

در اینجا به ذکر یک دلیل کافی و قانع کننده می‌پردازیم که در چه شرایطی یک فرد ممکن است به فکر جایگزین کردن تمامی دندان‌های خود باشد. در طول سالیان زندگی شرایطی مانند انواع بیماری‌های دهانی- دندانی و حوادث طبیعی می‌تواند سبب از دست رفتن کامل یا جزئی بخشی از دندان‌های یک فرد سالم شود. در چنین شرایطی اگر فردی امید خود را به داشتن یک لبخند زیبا با استفاده از دندان‌های باقی‌مانده خود از دست بدهد به فکر جایگزین کردن تمامی دندان‌های خود است تا بتواند سلامت و زیبایی لبخند سابق خود را به دست آورد.

داستان‌های ترسناکی از محیط‌های دندانپزشکی و روش‌های دندانپزشکی که برای جایگزین کردن دندان‌ها به گوش شما رسیده است ممکن است سبب شود تصمیم خود را نسبت به درمان جایگزین کردن دندان‌های خود تغییر دهید.

ایمپلنت کامل فک بالا و پایین

دریافت مستقیم نوبت مشاوره ایمپلنت کامل دندان

ممکن است حجم گستردگی تخریب دندان‌های شما به شکلی باشد که حتی تصور جایگزین کردن تمامی این دندان‌ها آنچنان واهمه‌‌ای در شما ایجاد کند که نسبت به درمان خود تجدید نظر کنید.

اما از نام این درمان نترسید، در درمان ایمپلنمت کامل دو فک قرار نیست ۳۲ واحد دندان برای شما کاشته شود. در این درمان فقط دندان‌های اصلی که مسئولیت جویدن و زیبایی بخشیدن به لبخند شما را دارند جایگزین خواهند شد.

ایمپلنت کامل فک بالا و پایین

انواع روش‌های ایمپلنت کامل هر دو فک

بهتر است بدانید وقتی صحبت از جایگزین کردن تمام دندان‌های از دست رفته می‌شود، روش‌های متفاوتی برای اجرای این سناریو با طرح درمان‌های متفاوت پیش‌روی یک متخصص ایمپلنت است. در این نوشتار ما به بررسی تعدادی از این طرح درمان‌ها خواهیم پرداخت و شما را با مزایا و معایب هریک و همچنین هزینه‌های تقریبی درمان با هرکدام از این روش‌ها آشنا خواهیم کرد.

ایمپلنت کامل فک بالا و پایین

دریافت مستقیم نوبت مشاوره ایمپلنت کامل دندان

روش اول :

در اکثر طرح درمان‌های ایمپلنت کامل دو فک، تعداد پایه‌های ایمپلنتی که در هر فک شما کاشته می‌شود به ندرت از ۴ واحد بیشتر می‌شود. تعجب برانگیز است؟ بله این هنر متخصص ایمپلنت سیمادنت است که فقط با استفاده از ۴ واحد پایه ایمپلنت در هر فک می‌تواند دندان‌ها را به شکل کامل جایگزین کرده تا بهترین عملکرد را داشته باشند.

در واقع در این روش درمانی یک متخصص ایمپلنت قادر است با استفاده از روکش ایمپلنت یا بریج‌های دندانی که روی پایه‌های ایمپلنت قرار می‌گیرند تا ۱۲ یا حتی در برخی از موارد تا ۱۶ دندان فک بالا و ۶ تا ۸ دندان در فک پایین را جایگزین کنند.

پیچیدگی‌های درمانی سبب می‌شود که این طرح درمان در مدت زمان یکسال تکمیل شود.

ایمپلنت کامل فک بالا و پایین

روش دوم : (ایمپلنت فوری هردوفک)

در این روش درمانی که به عنوان ایمپلنت فوری و کامل هر دو فک شناخته می‌شود، شما نیاز نیست که برای داشتن یک لبخند زیبا و سلامت طرح درمان‌های یکساله را طی کنید. در این روش درمانی، شما در همان روز مراجعه به مطب دندانپزشکی خود صاحب یک لبخند زیبا خواهید شد. در این روش درمانی نیز پروتز‌هایی که قرار است جایگزین دندان‌های از دست رفته شما شوند، بر روی ۴ واحد پایه ایمپلنتی که در فک قرار گرفته است می‌شوند. لازم به ذکر است که برای دریافت درمان‌های ایمپلنت فوری باید شرایط سلامتی شما مورد ارزیابی قرار بگیرد، بیماری‌هایی مانند دیابت، فشار خون، انواع بیماری‌های نقص ایمنی و انواع سرطان‌ها و همچنین تحلیل استخوان فک می‌تواند سبب عدم پذیرش پایه‌های ایمپنت جایگذاری شده در لثه‌های شما شود و درمان شکست بخورد. استعمال دخانیات نیز از دیگر شرایطی است که ممکن است سبب شود این درمان توسط متخصص به شما پیشنهاد نشود.

شرایط انجام ایمپلنت فوری از زبان دکتر غارتی

روش سوم : (استفاده از پروتز‌های کامل فک بر پایه ایمپلنت)

 استفاده از پروتزهای متحرک به عنوان یک روش ایمپلنت کامل دندان‌هاش شناخته می‌شوند. در این روش درمانی پروتزهای از پیش ساخته شده دندانی روی ۲ تا حداکثر ۴ واحد پایه ایمپلنت دندانی که در فک قرار داده می‌شود، جایگذاری  می‌شوند. در این روش برخلاف دو روش ایمپلنت ثابت و کامل هر دندان این پروتز را می‌تواند را روی دندان جدا کرد. در این روش درمانی بیمار باید حداقل ۳ تا ۵ ماه را پیش از نصب پروتز متحرک صبر کند تا پایه‌های ایمپلنت توسط بافت لثه و استخوان فک پذیرفته شوند. این روش نسبت به سایر روش‌ها ارزانتر است و از آنجاییکه به استفاده از دندان مصنوعی شبیه است، خواهان و متقاضیان کمتری دارد.

ایمپلنت کامل فک بالا و پایین

 هزینه ایمپلنت کامل دندان‌

محاسبه هزنیه نهایی کامل ایمپلنت کامل دو فک بیمار، تقریبا همیشه برآورد اشتباهی است زیرا روند درمان هزینه نهایی را برای بیمار مشخص می‌کند اما در این نوشتار تلاش می‌کنیم تا شما را با هزینه‌های تقریبی این درمان آشنا کنیم.

همانطور که ذکر شد استفاده از پروتزهای متحرک بر پایه ایمپلنت به عنوان یکی از روش‌های درمانی با هزنیه کمتر برای ایملنت کامل دندان‌ها شناخته می‌شود.  در کلینیک دندانپزشکی سیمادنت پروتز کامل هر فک ۱۵ میلیون تومان هزنیه دارد و این هزنیه بدون احتساب کاشت ۲ تا ۴ واحد پایه ایمپلنت در فک بیمار است که باید به این هزینه اضافه شود.

۲ روش دیگر که برای ایمپلنت کامل دندان در این نوشتار ذکر شد، شامل استفاده از بریج‌های دندانی یا ایمپلنت بر روی ۴ واحد پایه ایمپلنت هزنیه بیشتری دارند. در این درمان هزنیه نهایی به نوع پروتزی که برای جایگزینی دندان استفاده می‌کنید وابسته است. برای برآورد هزنیه‌های درمان خود با استفاده از ایمپلنت فوری یا ایمپلنت کامل هر دوفک با استفاده از روش‌‍‌های زیر با ما در ارتباط باشید.


مزایای استفاده از روش جایگزین کردن دندان با استفاده از ایمپلنت

در نگاه اول ممکن است این درمان گران به نظر برسد اما در نظر داشته باشید از نظر بسیاری از بیماران درمان شده سیمادنت، هزنیه کردن برای ایمپلنت کامل دندان‌هایشان به مانند یک سرمایه‌گذاری بلند مدت روی سلامتیشان بوده است. وقتی این درمان برای شما تکمیل شود، توانایی جویدن و غذا خوردن برای شما بهتر می‌شود و با توجه به اینکه دیگر لبخند شما آن‌ چهره و ظاهر زشت را ندارد، اعتماد به نفس شما افزایش خواهد یافت.

استفاده از دندان مصنوعی  هم ممکن است به عنوان یک روش درمانی در نظر گرفته شود که نسبت به امپلنت کامل دندان ارزانتر و مقرون به‌صرفه‌تر است، اما آیا اگر استفاده از ان دندان‌های مصنوعی سبب شود که تغییرات زیادی در رژیم‌های درمانی خود داشته باشید و از خوراکی‌هایی که دوستشان دارید دست بکشید، آیا باز هم ارزشش را دارد؟

ما  در کلینیک تخصصی دندانپزشکی پیشنهاداتی برای شما داریم که روند پرداخت شما برای هزنیه‌های گران ایمپلنت راحت‌تر می‌شود. امکان پرداخت اقساطی هزینه اینپلنت کامل دندان در طول درمان گزینه‌ای است که توسط مدیریت کلینیک تخصصی دندانپزشکی سیمادنت به عنوان یک راهکار مناسب برای کمک به پرداخت هزینه‌های درمانی ایمپلنت گرفته شده است.


پزشکان سیمادنت که خدمات درمان ایمپلنت کامل دندان ارائه می‌کنند!

دکتر هاوش غارتی

دکتر غارتی متخصص و جراح بیماری های لثه در کلینیک تخصصی سیمادنت هستند. ایشان بورد تخصصی پریودنتولوژی خود را در سال ۱۳۹۰ اخذ کردند. آن دسته از بیماران و مراجعان گرامی که برای مشکلات مربوط به لثه، جراحی دهان و دندان و کاشت ایمپلنت به سیمادنت مراجعه می کنند توسط ایشان ویزیت می شوند.

ایمپلنت کامل فک بالا و پایین

ایمپلنت کامل فک بالا و پایین از جمله روش های درمانی برای کسانی است که می خواهند به صورت کامل دندان های خود را جایگزین نمایند. در این روش درمانی، دندان ها باید هم در فک بالا و هم در فک پایین جایگزین شده، پایه های ایمپلنت روی موقعیت های خاص کاشته و سپس دندان های مصنوعی قالب گیری و روی آن قرار داده شود. این روند درمانی ممکن است به خاطر بررسی وضعیت دندان ها، لثه ها و استخوان ها توسط دندانپزشک و همچنین ساخت دندان مصنوعی در لابراتوار زمان بیشتری برای انجام کامل درمان بطلبد

ایمپلنت چیست؟

ایمپلنت یک روش جراحی برای درمان و جایگزینی دندان های از دست رفته است که در این روش ریشه دندان با پایه های فلزی و پیچ مانند در ابتدا جایگزین شده و سپس دندان های مصنوعی روی این پایه ها قرار می گیرند که دندان های آسیب دیده یا از دست رفته در این حالت جایگزین می شود.

افرادی که دندان های خود را از دست داده اند می توانند با این روش مانند دندان های واقعی کاشت دندان انجام داده و از فقدان دندان ها خلاص شوند. جراحی ایمپلنت دندان می تواند جایگزین مناسبی برای دندان مصنوعی یا بریج باشد که برای افراد به خوبی انجام نمی شود.

نحوه انجام عمل جراحی ایمپلنت دندان به نوع کاشت و وضعیت استخوان فک شما بستگی دارد. جراحی ایمپلنت دندان می تواند در چندین روش انجام شود. مهمترین مزیت ایمپلنت پشتیبانی کامل از دندان های جدید شما است، در واقع فرایندی که نیاز به بهبود استخوان در اطراف ایمپلنت دارد. همچنین ذکر این نکته ضروری است که از آنجا که این ترمیم استخوان به زمان نیاز دارد، فرایند آن می تواند ماه ها طول بکشد.

ایمپلنت کامل فک بالا و پایین

ایمپلنت فک بالا

در رابطه با ایمپلنت کامل فک بالا و پایین می توان گفت که در ایمپلنت فک بالا، از آنجایی که دندان های بالایی بیشترین تاثیر در زیبایی دندان ها را دارند، تقاضای بیشتری دارد.

در ایمپلنت فک بالا به علت آنکه ساختار استخوان فک می تواند در فرم چهره فرد تاثیرگذار باشد، باید پس از کشیدن دندان ها، نحوه کاشت ایمپلنت و موقعیت ایمپلنت ها به خوبی توسط متخصص رعایت شود. در کاشت ایمپلنت کامل فک بالا و پایین در قسمت بالایی، لازم است تراکم و ارتفاع کافی در استخوان ها برای کاشت ایمپلنت وجود داشته باشد.

روند انجام ایمپلنت کامل فک بالا و پایین در قسمت بالا به این صورت انجام می شود که ابتدا دندان های بیمار کشیده شده و جای خالی آن تمیز می گردد. بعد از یک دوره بهبودی لازم است بلافاصله پایه های ایمپلنت کاشته شده و قالبی از ایمپلنت روی بافت های اطراف برای دندان ها گرفته شود. سپس با کاشت پایه ها در فک بالا و پایین، دندان های مصنوعی در آزمایشگاه ساخته می شود و این تاج ها توسط متخصص بر روی دندان ها سوار خواهند شد.

ایمپلنت فک پایین

در مورد ایمپلنت فک بالا و پایین در قسمت پایین باید گفت روند جایگزینی دندان در این قسمت از دندان ها توسط ایمپلنت می تواند راحت تر باشد. در ایمپلنت کامل فک بالا و پایین در قسمت پایین می توان تقریبا تمام دندان ها را با روش بارگذاری تاج فوری جایگزین نمود.

در این روش پایه های ایمپلنت در قسمت جلویی فک کاشته شده زیرا تراکم عصبی در این قسمت ها کمتر است و سپس دندان ها به همان روش ایمپلنت فک بالا جایگزین می شوند. در صورتی که فرد از تراکم استخوانی خوبی برخوردار نباشد، لازم است عمل جراحی ترمیمی انجام شده و پیوند استخوان و بافت نرم قبل از انجام ایمپلنت فک بالا و پایین انجام شود.

همچنین بخوانید: ارتودنسی فک بالا

نکات لازم در مورد ایمپلنت کامل فک بالا و پایین

از جمله نکاتی که لازم است در مورد این نوع جراحی باید گفت لازم است به نکات زیر اشاره کرد:

  • ساختار فک بالا و پایین با یکدیگر متفاوت هستند و برای انجام ایمپلنت نیاز است تا متخصص دقت کافی را به صورت مجزا برای بررسی استخوان فک بالا و پایین داشته باشد.
  • این روش برای کسانی پیشنهاد می شود که تراکم استخوانی خوبی داشته و همچنین نیاز است تا دندان های آنها به صورت کامل برداشته شود و دندان های دیگری جایگزین آن گردد.
  • جداسازی دندان ها تحت بی حسی انجام شده و مراحل بعدی ممکن است با توجه به وضعیت دندان های شما، پیوند پایه ها با استخوان و… مدت ها طول بکشد.
  • مراحل اولیه تشخیص و بررسی و همچنین ساخت دندان ها ممکن است مدت ها زمان داشته باشد که باید با اسکن CT و اشعه ایکس و … بررسی شود.
ایمپلنت کامل فک بالا و پایین

انجام ایمپلنت کامل فک بالا و پایین

امروزه دو روش درمانی دندانپزشکی یعنی ارتودنسی دندان برای یکپارچه و زیبا کردن ساختار دندان ها که معمولا در دوره نوجوانی انجام می شود، و ایمپلنت برای جایگزینی دندان های از دست رفته که معمولا بیشتر در دوره میانسالی انجام می شود، از پرمتقاضی ترین روش های درمان دندانپزشک ها است.

انجام ایمپلنت کامل فک بالا و پایین نیازمند دقت و مهارت خوبی از جانب متخصص ایمپلنت است تا رویه درمان به سادگی و متناسب با وضعیت لثه ها، استخوان ها و دندان ها انجام شود. شما می توانید برای انجام ایمپلنت کامل فک بالا و پایین خود، با توجه به روند درمانی و نکاتی که در قسمت بالا ذکر کردیم، روند درمان را شروع کنید. برای دریافت نوبت آنلاین می توانید از طریق صفحه مربوطه اقدام نمایید.

ایمپلنت کامل فک بالا و پایین

همچنین بخوانید: مهمترین شرایط ایمپلنت دندان

به این مقاله امتیاز دهید
به اشتراک بگذارید :
[addtoany]
مشاوره آنلاین