عکس ارتودنسی : نامرتبی شدید دندان‌ها (کیس ۳)

درمان نامرتبی شدید دندان

تصاویر بعد از درمان

تصاویر قبل از درمان

نامرتبی شدید دندان‌ها موضوعی است که علاوه بر مشکلاتی مثل نازیبایی، پوسیدگی دندان‌ها و عدم اعتماد به نفس، در غذا خوردن هم برای او مشکل ایجاد می‌کند. در این نوشتار سعی داریم به دلایل ایجاد بهم ریختگی و کجی دندان‌ها پرداخته و راه‌های درمان آن را نیز برای شما عزیزان توضیح دهیم.

دلایل نامرتبی شدید دندان ها چیست؟

دلایل زیادی برای کج شدن و به عباری همپوشانی دندان‌ها وجود دارد. در واقع متخصص ارتودنسی با تشخیص صحیح دلایل ایجاد این ناهنجاری، می‌تواند بهترین درمان را برای افراد در نظر گرفته و درمان را با نتایج مطلوب به پایان برساند. مکیدن انگشت و زبان در کودکی، ژنتیک و کوچک بودن فک از دلایلی است که منجر به نامرتبی شدید دندان‌ها می‌شود.

 تصور برخی از مردم این است که این بهم ریختگی دندان‌ها فقط با کشیدن برخی از دندان‌ها بهبود می‌یابد. در حالیکه این روش به تنهایی کافی نیست. بلکه باید از دستگاه ارتودنسی به طور همزمان استفاده کرد تا درمان کامل شود.

نامرتبی شدید دندان ها با چه روشی انجام می شود؟

اینکه نامرتبی شدید دندان‌ ها با چه روشی انجام می‌شود، سوال بسیاری از افراد است. از آنجایی که میزان بهم ریختگی و کج بودن دندان‌ها برای همه افراد یکسان نیست، ارتودنتیست نمی‌تواند یک روش جراحی و مدت زمان مشخص شده‌ای را به همه افراد تعمیم دهد. در برخی از افراد از ارتودنسی ثابت و یا متحرک استفاده می‌شود. برای مثال برخی از بزرگسالان این میزان بهم ریختگی در حدی است که تنها روش ارتودنسی پاسخگو نیست و ممکن است به جراحی نیاز داشته باشد..

سخن پایانی

اگر دندان‌های نامرتبی دارید، بدانید که این عارضه می‌تواند به مشکلات دیگری منجر شود. ممکن است که شدت این ناهنجاری و روی هم بودن دندان‌ها به حدی باشد که به پوسیدگی شدید دندان‌ها بی‌انجامد. کلینیک سیمادنت یکی از کلینیک‌های معتبری است که با داشتن متخصصین برجسته و با تجربه خدمات گسترده‌ای را در زمینه ارتودنسی و دندانپزشکی به افراد ارائه می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر مثل هزینه ارتودنسی می‌توانید از طریق صفحه دریافت مشاوره آنلاین با متخصصین در ارتباط باشید.

این بیمار نامرتبی دندانی شدید داشت. درمان ارتودنسی ایشان با کشیدن چهار دندان آسیاب کوچک انجام شد و قریب دو سال به طول انجامید. در انتهای درمان این بیمار دندان ۶ پایین سمت چپ خود را از دست داد.

به اشتراک بگذارید :
[addtoany]

سیمادنت در واتس آپ

از طریق واتساپ میتوانید پرسش های خود را به همراه عکس و فیلم ارسال نمایید و در اسرع وقت پاسخ را از کلینیک تخصصی دندانپزشکی سیمادنت دریافت نمایید.

ارتباط با واتساپ ارسال پیام
مشاوره آنلاین